Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Σοκ» στο ενεργειακό πεδίο - + 2% το πετρέλαιο – Με αμείωτο ρυθμό οι επιθέσεις των Χούτι

0tanker

Ο αμερικανικός στρατός κατέρριψε χθες πολλά μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους που εκτόξευσαν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, ανακοίνωσε η Αμερικανική Στρατιωτική Διοίκηση Μέσης Ανατολής (Centcom). Ειδικότερα με διάφορα στρατιωτικά μέσα, μεταξύ των οποίων και αεροπλάνα, καταρρίφθηκαν 12 μη επανδρωμένα, επιθετικά αεροσκάφη, 3 βαλλιστικοί πύραυλοι κατά πλοίων και δύο πύραυλοι πλεύσης στα νότια της Ερυθράς Θάλασσας». Οι επιθέσεις κατά πλωτών στόχων διατηρούν τον προβληματισμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τις εξελίξεις αλλά και για την αποτελεσματικότητα της «ομπρέλας προστασίας» που θα σχηματοποιήσει η πολυεθνική ναυτική δύναμη στην περιοχή της Ερυθράς. Χαρακτηριστικό της εξέλιξης είναι ότι το πετρέλαιο «εκτινάχθηκε» πάνω από 2% στη συνεδρίαση χθες (26/12), φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο σχεδόν ενός μήνα, καθώς έλαβε ώθηση από τις διαμάχες στη Μέση Ανατολή Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού Brent αυξήθηκαν κατά 1,79 δολάρια, ή 2,3%, στα 80,86 δολάρια το βαρέλι, ενώ νωρίτερα έφθασαν τα 81,23 δολάρια, στο υψηλότερο από την 1η Δεκεμβρίου. Το αμερικανικό αργό πετρέλαιο West Texas Intermediate ενισχύθηκε κατά 1,89 δολάρια ή 2,6% στα 75,45 δολάρια, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Οι παγκόσμιες αγορές πετρελαιοειδών και φυσικού αερίου εκδήλωσαν τις πρώτες αντιδράσεις στις απανωτές ειδήσεις που ακολούθησαν αυτή της ΒΡ για αναδρομολογήσεις από εταιρίες που διαχειρίζονται στόλους δεξαμενοπλοίων. Η άνοδος των τιμών στο βαρέλι από τις αρχές της εβδομάδας έκαναν τις αγορές ενέργειας της Ευρώπης να δείξουν τη μεγαλύτερη ανησυχία, με τους αναλυτές να τονίζουν τη σημασία της διώρυγας του Σουέζ για τον εφοδιασμό της περιοχής με πετρέλαιο. Σύμφωνα με στοιχεία αναλύσεων που είδαν το φως της δημοσιότητας υπολογίζεται ότι το 21,5% των εισαγωγών διυλισμένου πετρελαίου της Ευρώπης διέρχεται από την Ερυθρά Θάλασσα και το 13% των εισαγωγών αργού πετρελαίου. Με τις Euronav και Frontline που αντιπροσωπεύουν έως και το 4% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων να έχουν ανακοινώσει αναδρομκολογήσεις η Maersk Tankers ήταν η πρώτη εταιρεία που κινήθηκε για να προσθέσει τη ρήτρα αναδρομολόγησης στη λειτουργία των δεξαμενόπλοιων. Ρήτρες κατά κινδύνων πολέμου, force majeure, επίναυλοι καθυστερήσεων στα εμπορευματοκιβώτια αλλά και κόστη από τα πρόσθετα καύσιμα που θα απαιτηθούν για τα πλοία που θα κάνουν τον περίπλου της Αφρικής δύο φορές στις «τροποποιημένες» πλέον λούπες προσεγγίσεων δημιουργούν ένα «εκρηκτικό μείγμα» για το παγκόσμιο εμπόριο το οποίο βρίσκεται σε μία κατάσταση «σοκ» αναμένοντας τις εξελίξεις που θα διαμορφωθούν με την παρουσία ισχυρής πολυεθνικής δύναμης από πολεμικά πλοία αλλά και από τις αποφάσεις των ναυτιλιακών εταιριών συνακόλουθα.
Η Ερυθρά Θάλασσα, με τη Διώρυγα του Σουέζ στο βόρειο άκρο της, βλέπει περίπου το 10% του παγκόσμιου όγκου θαλάσσιου εμπορίου να διέρχεται από αυτήν ετησίως, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research.
Μέχρι στιγμής το 2023, έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 24.000 διελεύσεις μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, με τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου να αντιπροσωπεύουν το 28% του συνόλου, ακολουθούμενα από τα πετρελαιοφόρα στο 24% και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο 23%.
Οι εκτροπές για την αποφυγή της Ερυθράς Θάλασσας συνήθως περιλαμβάνουν σημαντικές πρόσθετες αποστάσεις. Ταξιδεύοντας από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη, για παράδειγμα μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας αντί μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, προσθέτει επιπλέον 3.200 μίλια στο ταξίδι (ή 30%), επεκτείνοντας τους τυπικούς χρόνους ταξιδιού μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από 31 ημέρες σε 40 ημέρες σε τυπικές ταχύτητες λειτουργίας, σύμφωνα με τον Clarksons.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter