Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ερυθρά - Operation Prosperity Guardian: Θα χρειαστούν εβδομάδες για ασφαλείς διελεύσεις πλοίων

0Πολ4

Οι ΗΠΑ και ένας συνασπισμός 10 χωρών, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και του Καναδά, έχουν σχηματίσει μια πρωτοβουλία ναυτικής ασφάλειας που ονομάζεται Operation Prosperity Guardian για να υπερασπιστούν τη ναυσιπλοΐα πλοίων στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, όπου πολλές μεγάλες εταιρείες πετρελαίου, εμπορευματοκιβωτίων και χύδην φορτίων αποφάσισαν να σταματήσουν τις διαμετακομίσεις τις τελευταίες ημέρες μετά από μια σειρά επιθέσεων από τους υποστηριζόμενους από το Ιράν Χούτι στα ανοικτά της Υεμένης. Παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια ναυτιλία χαιρέτισε την Δευτέρα την εν λόγω πρωτοβουλία τα πλοία μεγάλων εταιριών συνεχίζουν να αποφεύγουν τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα γεγονός που υποδηλώνει ότι δεν έχουν πειστεί για το επίπεδο ασφάλειας που θα εξασφαλίσει η πολυεθνική δύναμη και το εύρος χρόνου που θα απαιτηθεί για αυτό. Αναλυτές εκτιμούν ότι αυτή η περίοδος για πλήρη κάλυψη ασφαλείας μάλλον θα έρθει στις αρχές του νέου έτους. Μάλιστα χθες σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk Vincent Clerc φάνηκε να επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις αναλυτών κάνοντας λόγο ότι θα χρειαστούν «μερικές εβδομάδες» πριν η πολυεθνική δύναμη να είναι έτοιμη δίνοντας στους φορτωτές και τις άλλες εταιρίες του τομέα μια προειδοποίηση ότι το αδιέξοδο στην Ερυθρά Θάλασσα είναι εδώ για να μείνει στο νέο έτος. Από ότι φαίνεται το θέμα των κανόνων εμπλοκής της πολυεθνικής δύναμης δεν έχει καμία σχέση με τα μέχρι τώρα γνωστά δεδομένα που αφορούσαν στην φύλαξη εμπορικών πλοίων από πειρατικές επιθέσεις στο παρελθόν καθώς είναι πολυδιάστατο. Μέχρι στιγμής, οι κανόνες εμπλοκής για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ και τους εταίρους του στην πολυεθνική δύναμη έχουν περιοριστεί σε αμυντικά μέτρα για την κατάρριψη εισερχόμενων μη επανδρωμένων αεροσκαφών και πυραύλων, αλλά και την αποτροπή πειρατικών επιθέσεων. Προς ώρας παραμένει ασαφές αν θα αναληφθεί δράση κατά επίγειων στόχων από όπου οι Χούτι εκτοξεύουν τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη και τους πυραύλους με την γενική εκτίμηση να θέλει την πολυεθνική δύναμη να μην προκαλέσει την ενόχληση των υποστηρικτών των Χούτι.

Ουδέν κακόν...

Στο μεταξύ άλλες αναλύσεις στοιχεία των οποίων είδαν το φως της δημοσιότητας εστιάζουν στις αντιδράσεις των εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων όχι τόσο για τα επιπρόσθετα κόστη και τους επίναυλους από τον περίπλου της Αφρικής αλλά στη απορρόφηση του πλεονάζοντος δυναμικού που λόγω της κατάστασης έχει αρχίσει να μειώνεται καθώς και στις ταχύτητες των πλοίων. Αυτά τα στοιχεία κατά τους αναλυτές διαμορφώνουν μια νέα πραγματικότητα σε μία χρονική συγκυρία όπου οι προβλέψεις για τα επίπεδα κερδοφορίας των εταιριών του τομέα δεν ήταν και οι καλύτερες για τα τέλη του έτους και τις αρχές του προσεχούς με ορίζοντα τριμήνου.
Η Ερυθρά Θάλασσα, με τη Διώρυγα του Σουέζ στο βόρειο άκρο της, βλέπει περίπου το 10% του παγκόσμιου όγκου θαλάσσιου εμπορίου να διέρχεται από αυτήν ετησίως, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research ενώ μέχρι στιγμής το 2023, έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 24.000 διελεύσεις μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, με τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου να αντιπροσωπεύουν το 28% του συνόλου, ακολουθούμενα από τα πετρελαιοφόρα στο 24% και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο 23%.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter