Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ελλάδα και Κίνα ελέγχουν περίπου το 34% του παγκόσμιου στόλου

0αργούντα πλοία

Η BIMCO υπολογίζει ότι υπάρχουν περίπου 61.000 πλοία στον παγκόσμιο στόλο με συνολική χωρητικότητα περίπου 2.200 εκατομμυρίων dwt. Συνδυασμένα η Ελλάδα και η Κίνα ελέγχουν περίπου το 34% του συνολικού στόλου, με την Ελλάδα να παραμένει ο γενικός ηγέτης με 19% της χωρητικότητας φορτίου.
Η Κίνα συνέχισε να αυξάνει τη θέση της ως έθνος που οφείλει πλοία τα τελευταία χρόνια, εν μέρει λόγω της κυριαρχίας της στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία, καθώς και των ισχυρών όγκων εισαγωγών και εξαγωγών. Η Clarkson Research Service με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο ανέφερε τον Αύγουστο του 2023 ότι η Κίνα και η Ελλάδα ήταν βασικά συνδεδεμένες με βάση την ολική χωρητικότητα που ανήκει σε κάθε έθνος. Η Κίνα είχε προχωρήσει ελαφρώς για να ανακηρυχθεί ο μεγαλύτερος πλοιοκτήτης στον κόσμο με βάση την ολική χωρητικότητα, αλλά εξακολουθούσε να υστερεί στη δεύτερη θέση με βάση τη χωρητικότητα φορτίου.
Η έκθεση της BIMCO επιβεβαιώνει αυτό το σημείο, επισημαίνοντας ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν τον μεγαλύτερο στόλο φορτηγών πλοίων στον κόσμο. Σύμφωνα με την BIMCO, η Ελλάδα διατηρεί ένα ιδιαίτερα ισχυρό μερίδιο στους τομείς του ξηρού χύδην φορτίου, των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου. Η ανάλυση υπογραμμίζει ότι η ελληνική βιομηχανία παραμένει διαφοροποιημένη με πολλούς καθιερωμένους, παραδοσιακούς πλοιοκτήτες. Η BIMCO αναφέρει ότι επτά ελληνικές εταιρείες έχουν στόλο άνω των 10 εκατομμυρίων dwt.
Η εστίαση της Κίνας είναι περισσότερο στο γενικό φορτίο και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μικρότερο μερίδιο στους τομείς των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου. Ωστόσο, υπάρχουν επίσης μόνο τρεις κινεζικές εταιρείες με τους μεγαλύτερους στόλους και κυριαρχούνται από την κρατική εταιρεία COSCO Shipping.
Σύμφωνα με την BIMCO, ένας άλλος παράγοντας που συμβάλλει στην ταχεία ανάπτυξη της ναυτιλίας της Κίνας είναι η είσοδος των κινεζικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στην αγορά χρηματοδοτικής μίσθωσης. Η ανάλυση υπογραμμίζει ότι πέντε από τους 10 μεγαλύτερους Κινέζους πλοιοκτήτες είναι ιδρύματα χρηματοδοτικής μίσθωσης και συνδυαστικά οι 10 μεγαλύτεροι πλοιοκτήτες ελέγχουν το 41% του κινεζικού στόλου.
Ωστόσο, το προφίλ ενδέχεται να εξελίσσεται περαιτέρω με βάση την ανάλυση της BIMCO. Υπογραμμίζουν τις επιθετικές παραγγελίες των Κινέζων εφοπλιστών, με την έκθεση να αναφέρει ότι η Κίνα έχει 21% μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών από αυτό που κατέχουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Οι πλοιοκτήτες και στις δύο χώρες επικεντρώνονται ιδιαίτερα σε δεξαμενόπλοια LNG και μεταφορείς αυτοκινήτων, δύο από τα ισχυρά τμήματα του κλάδου.
Οι Έλληνες έχουν μείνει πίσω τα τελευταία χρόνια στην τοποθέτηση νέων παραγγελιών. Ωστόσο, οι παραγγελίες από Έλληνες πλοιοκτήτες αυξήθηκαν κατά 53% φέτος σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία από έρευνα της Xclusiv Shipbrokers. Ενώ αναφέρουν ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες έκαναν περίπου το ένα τρίτο όλων των παραγγελιών το 2023, δείχνουν επίσης ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι τρίτοι συνολικά με συνολικά 359 πλοία σε παραγγελία σε σύγκριση με 5554 από Κινέζους πλοιοκτήτες και 496 από τους Ιάπωνες. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι συχνά πιο δραστήριοι στην αγορά μεταχειρισμένων.
Η BIMCO καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο κινεζικός στόλος μπορεί να αναπτυχθεί ταχύτερα από τον ελληνικό στόλο τα επόμενα χρόνια.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter