Σε dead slow οι διαλύσεις boxships
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 26 Οκτωβρίου 2023 20:24
Παρά τη σημαντική κάμψη των ναύλων εμπορευματοκιβωτίων τους τελευταίους 15 μήνες, η ανακύκλωση των πλοίων του τομέα κατά τη διάρκεια του 2023 παραμένει χαμηλή σε σύγκριση με τα τελευταία 10 χρόνια. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες, 57 πλοία ανακυκλώθηκαν σε σύγκριση με 81 κατά μέσο όρο τα προηγούμενα 10 χρόνια.
Οι αναλύσεις για το πότε ακριβώς η ταχύτητα απόσυρσης θα αυξηθεί εστιάζουν στο γεγονός ότι η αγορά έχει γυρίσει με τις εταιρίες να αναθεωρούν προς τα κάτω τις εκτιμήσεις τους για το τρέχον έτος αλλά και από το γεγονός ότι η μέση ηλικία του στόλου των boxships είναι μεγαλύτερη άλλων τομέων της ναυτιλίας. Οι μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων προβλέπεται να αναφέρουν συνδυασμένη απώλεια 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024, σύμφωνα με την τελευταία ετήσια ανασκόπηση και πρόβλεψη της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Drewry.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν φτάσει στον υψηλότερο μέσο όρο ηλικίας τους στα 14,2 έτη, τον υψηλότερο μέσο όρο ηλικίας από τους τρεις κύριους ναυτιλιακούς τομείς. Ο στόλος ξηρού χύδην φορτίου έχει μέση ηλικία 11,9 ετών, ενώ τα δεξαμενόπλοια είναι κατά μέσο όρο 12,8 ετών. Επί του παρόντος, το 21% των πλοίων του στόλου εμπορευματοκιβωτίων είναι πλέον ηλικίας άνω των 20 ετών και ως εκ τούτου είναι πρωταρχικοί υποψήφιοι για ανακύκλωση τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με την BIMCO.
Τα στοιχεία από την Clarksons Research δείχνουν ότι υπάρχουν 902 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπό παραγγελία, ένα υψηλό όλων των εποχών, ισοδύναμο με το 25% του υπάρχοντος στόλου. Με βάση τις μακροπρόθεσμες προβλέψεις προσφοράς-ζήτησης, οι μεταφορείς αντιμετωπίζουν μια αμείλικτη πρόκληση για την επίτευξη ισορροπίας τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με τον αναλυτή Simon Heaney του Drewry.
Ο Drewry προβλέπει ότι δεν θα είναι μέχρι το 2026 που η αύξηση του στόλου και της ζήτησης θα είναι συγχρονισμένη με την Sea-Intelligence να «διαφωνεί» σημειώνοντας πως το 2028 είναι το νωρίτερο έτος για την απορρόφηση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας όλης της νέας χωρητικότητας που «ρέε» από τα ναυπηγεία στην Ασία.