Κυρ12222024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Ναυπηγεία: Στην κορφή η Ν. Κορέα

Daewoo

Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας εξασφάλισαν το 44% του παγκόσμιου συνόλου των 3,33 εκατομμυρίων αντισταθμιστικών μικτών τόνων (CGT), αντιπροσωπεύοντας παραγγελίες συνολικού ύψους 1,46 εκατομμυρίων CGT για την κατασκευή 29 πλοίων, σύμφωνα με στοιχεία του Ιουλίου από την Clarksons Research Services. Αυτό σηματοδοτεί την πρώτη φορά από τον Φεβρουάριο του 2023 που η Νότια Κορέα κατέχει ηγετική θέση κλέβοντας τώρα τα φώτα της δημοσιότητας από τους Κινέζους αντιπάλους της, οι οποίοι εξασφάλισαν 13 εκατομμύρια τόνους για την κατασκευή 48 πλοίων, καταλαμβάνοντας το 34% του παγκόσμιου συνόλου.
Ωστόσο, οι Κινέζοι ναυπηγοί βρέθηκαν στην κορυφή της λίστας όσον αφορά το ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών με 55,35 εκατομμύρια CGT ή 47% του παγκόσμιου συνόλου στα 117,77 εκατομμύρια CGT στα τέλη Ιουλίου, αυξημένα κατά 13% σε ετήσια βάση.
Η Νότια Κορέα ήρθε δεύτερη με 39,26 εκατομμύρια CGT, η οποία αυξήθηκε κατά 9% από τον προηγούμενο μήνα και αντιπροσώπευε το 33% του παγκόσμιου συνόλου.
Η χωρητικότητα των ναυπηγείων αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,5 εκατομμύρια CGT μεταξύ 2022 και 2023 μετά την επαναλειτουργία 12 ναυπηγείων στην Κίνα. Έτσι, τα 299 ενεργά ναυπηγεία το 2023 έχουν συνδυασμένη χωρητικότητα 54 εκατομμυρίων CGT, σύμφωνα με στοιχεία της Intermodal Shipbroking.
Η αξιοποίηση των 80 ναυπηγείων πρώτης βαθμίδας προβλέπεται να αυξηθεί στο 83% το 2023 από 65% το 2022, ενώ το 2024 θα μπορούσε να ανέλθει στο 91%.
Τα κορυφαία ναυπηγεία στη Νότια Κορέα και την Κίνα ξεπερνούν εκείνα στην Ιαπωνία και σε άλλες χώρες.
Η πρόσφατη ανάλυση της Intermodal έδειξε ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, 719 πλοία είχαν συνάψει συμβάσεις παγκοσμίως, με σαφή προτίμηση προς τα bulkers και τα δεξαμενόπλοια (24,2% ήταν bulkers, 23,09% ήταν πετρελαιοφόρα (crude & products)).
Ακολούθησαν οι παραγγελίες εμπορευματοκιβωτίων με 9,46%, το 5,01% ήταν πλοία μεταφοράς υγραερίου και το 4,31% ήταν πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Κίνα – Ελλάδα

Σύμφωνα με τα στοιχεία η Κίνα έχει αναδειχθεί στο μεγαλύτερο έθνος στον κόσμο όσον αφορά την ολική χωρητικότητα του στόλου της. Τα στοιχεία της Clarksons δείχνουν ότι ο στόλος των πλοιοκτητών της Κίνας έχει φτάσει τα 249,2 εκατομμύρια GT, καταλαμβάνοντας παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 15,9%. Αυτό το επίτευγμα ξεπερνά ελαφρώς την Ελλάδα, η οποία προηγουμένως κατείχε την πρώτη θέση, αντιπροσωπεύοντας παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 15,8% και περίπου 163 δισεκατομμύρια δολάρια σε αξία.
Η Ελλάδα ακολουθείται από την Ιαπωνία στην τρίτη θέση με στόλο 181 εκατομμυρίων GT, ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, και οι δύο με περίπου 66 εκατομμύρια GT.

Αν και η Κίνα έχει πάρει το προβάδισμα όσον αφορά την ολική χωρητικότητα, η Ελλάδα εξακολουθεί να διατηρεί το προβάδισμα όσον αφορά τη χωρητικότητα νεκρού βάρους, η οποία ανέρχεται σε 423 εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας το 18% του παγκόσμιου συνόλου, σύμφωνα με την Clarksons Research.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter