«Ανεβαίνουν» οι παραγγελίες για product tankers
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 27 Ιουλίου 2023 08:10
Μετά από μια παρατεταμένη ξηρασία στην παραγγελία νέων δεξαμενόπλοιων και ιδιαίτερα δεξαμενόπλοιων προϊόντων, η BIMCO αναφέρει ισχυρή άνοδο στις παραγγελίες για νέα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων το πρώτο εξάμηνο του 2023. υπολογίζει ότι έχουν παραγγελθεί περισσότερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων το πρώτο εξάμηνο του 2023 έναντι των συνολικών παραγγελιών για το 2022. Η BIMCO υπολογίζει ότι το πρώτο εξάμηνο του 2023 έχουν παραγγελθεί συνολικά 8,9 εκατομμύρια dwt στον τομέα των δεξαμενόπλοιων προϊόντων. Αυτό είναι αυξημένο κατά ένα «αξιοσημείωτο 337% από έτος σε έτος», αναφέρουν. Επισημαίνοντας την άνοδο των ναύλων και της ζήτησης δεξαμενόπλοιων προϊόντων ως πιθανή πίσω από την αύξηση των συμβάσεων, η BIMCO λέει ότι οι παραγγελίες αντιπροσωπεύουν πάνω από το εννέα τοις εκατό του τρέχοντος μεγέθους του στόλου από παραγγελίες που αντιπροσωπεύουν λίγο περισσότερο από το πέντε τοις εκατό του συνολικού μεγέθους του στόλου πριν από ένα χρόνο. Το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών αφορά την κατηγορία LR 2 υψηλότερης χωρητικότητας, με πλοία μεταξύ 80.000 και 160.000 dwt. Μέχρι στιγμής φέτος, η BIMCO αναφέρει συμβάσεις για 5,6 εκατομμύρια dwt πλοίων LR2, τα οποία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 21% του τρέχοντος συνολικού στόλου LR2. Υπήρξαν επίσης παραγγελίες τόσο για τα δεξαμενόπλοια μεσαίου βεληνεκούς όσο και στην κατηγορία LR1, μεταξύ 45.000 και 80.000 dwt. Υπήρξαν συμβάσεις για 10 νέα δεξαμενόπλοια LR1 που υπογράφηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2023, σηματοδοτώντας τις πρώτες παραγγελίες σε αυτήν την κατηγορία από το 2018. Λόγω της περιορισμένης αύξησης της προσφοράς βραχυπρόθεσμα, η BIMCO αναμένει ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό επηρεασμένοι από τη ζήτηση και όχι από τις νέες παραγγελίες. Αυτά τα νέα πλοία δεν αναμένεται να φτάσουν στην αγορά μέχρι το 2025 και το 2026 λόγω των μεγάλων χρόνων παράδοσης σε μεγάλους ναυπηγούς. Η BIMCO προειδοποιεί ότι αυτό μπορεί να είναι απλώς ένα βραχυπρόθεσμο blimp στην αγορά με βάση τις προβλέψεις για τη μελλοντική ζήτηση πετρελαίου. Επισημαίνει δε την πρόβλεψη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας που εκτιμά ότι η ζήτηση πετρελαίου θα μπορούσε να κορυφωθεί ήδη το 2028. Καθώς η ζήτηση επιβραδύνεται, η BIMCO εικάζει ότι τα πλοία που βρίσκονται επί του παρόντος σε παραγγελία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να αντικαταστήσουν την παλαιότερη χωρητικότητα και τις χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Σημειώνουν ότι θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε περιορισμένη μελλοντική αύξηση του στόλου.