Clarksons: Το 48% του βιβλίου παραγγελιών περιλαμβάνει εναλλακτικά καύσιμα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 13 Ιουνίου 2023 13:23
191 πλοία είναι «έτοιμα» για καύσιμο αμμωνίας. Συνολικά το 5,5% της χωρητικότητας του στόλου σήμερα τροφοδοτείται με εναλλακτικά καύσιμα, από 2,3% το 2017, σύμφωνα με το Green Technology Tracker της Clarksons, το οποίο εκτιμά ότι το ποσοστό θα φτάσει το 6,5% μέχρι το 2025.
Αν και οι παραγγελίες νεότευκτων με εναλλακτικά καύσιμα ήταν λίγο πιο αργές το 2023 μέχρι σήμερα, το 48% της συνολικής χωρητικότητας του βιβλίου παραγγελιών είναι πλέον εναλλακτικά καύσιμα σε σύγκριση με το 11% το 2017. Οι παραγγελίες φέτος έχουν δει μια σχετική τάση προς τη μεθανόλη, με μερίδιο 14% των παραγγελιών ανά χωρητικότητα έναντι 22% LNG διπλού καυσίμου, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons.
Το βιβλίο παραγγελιών έχει επίσης πολλές ενσωματωμένες προαιρετικότητες με 371 παραγγελίες LNG "έτοιμες", 191 αμμωνία "έτοιμες", 130 μεθανόλη "έτοιμες" και 9 υδρογόνο "έτοιμες".
Η Clarksons εκτιμά ότι η Τεχνολογία Εξοικονόμησης Ενέργειας (EST) έχει ήδη τοποθετηθεί σε περισσότερα από 6.250 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 27,3% της χωρητικότητας του στόλου.
Scrubbers τοποθετούνται τώρα σε περισσότερα από 5.050 πλοία του στόλου, που ισοδυναμεί με το 25% της συνολικής χωρητικότητας. Όπως αποκαλύφθηκε, η δραστηριότητα μετασκευής παραμένει σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, αλλά οι παραγγελίες για νέα κτίρια αυξήθηκαν οριακά το 2023, με τις αναφερόμενες παραγγελίες να ξεπερνούν ήδη το σύνολο του περασμένου έτους.
Τα «οικολογικά» πλοία αποτελούν ένα αυξανόμενο μερίδιο του στόλου, με τα οικολογικά «σύγχρονα» πλοία να αντιπροσωπεύουν πλέον το 30,4% της συνολικής ολικής χωρητικότητας έναντι 14,6% στις αρχές του 2018. Η Clarksons αναμένει ότι θα υπάρξουν επιπτώσεις στις δυνατότητες κερδών, στις αξίες των περιουσιακών στοιχείων και στις όλο και πιο «κλιμακωτές» και πολύπλοκες αγορές ναύλωσης καθώς εξελίσσεται αυτή η μετάβαση του πράσινου στόλου.