Δευ12232024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Μείωση της ζήτησης ορυκτών καυσίμων στις μεταφορές «βλέπει» το DNV

aerioi rypoi 0

Παρά το γεγονός ότι η ζήτηση πετρελαίου στον τομέα των μεταφορών προβλέπεται να μειωθεί στο μισό έως το 2050, ο σημερινός ρυθμός της μετάβασης εξακολουθεί να υπολείπεται σημαντικά των στόχων της συμφωνίας του Παρισιού, δείχνει η πρόσφατη έκθεση Transport in Transition του DNV.

Σήμερα, οι μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τέταρτο του παγκόσμιου σχετιζόμενου με την ενέργεια CO2 εκπομπών, ποσοστό που θα αυξηθεί στο 30% έως το 2050. Ως εκ τούτου, οι ευκαιρίες για επιτάχυνση της αλλαγής μέσω πιλοτικών έργων και υιοθέτησης εναλλακτικών πηγών ενέργειας πρέπει να αξιοποιηθούν το συντομότερο δυνατό, σημειώνει ο DNV. Λόγω της ώθησης της απαλλαγής από τον άνθρακα, το μείγμα καυσίμων στον ναυτιλιακό τομέα θα αλλάξει επίσης σημαντικά τις επόμενες δεκαετίες. Μέχρι το 2050, πιθανότατα θα μεταβεί από το να βασίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στο πετρέλαιο σε ένα ενεργειακό μείγμα που θα περιλαμβάνει 50% καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, 19% φυσικό αέριο και 18% βιομάζα. Η ηλεκτρική ενέργεια θα αποκτήσει μόνο μερίδιο 4%, από τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων και την παραμονή στα λιμάνια για μεγαλύτερα πλοία, αναφέρει η έκθεση του DNV. Τα βιοκαύσιμα αναμένεται να καλύψουν το ένα πέμπτο της ζήτησης θαλάσσιας ενέργειας έως το 2050, ενώ τα καύσιμα με βάση το υδρογόνο (όπως η αμμωνία και η μεθανόλη) θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 50% του μείγματος καυσίμων έως το 2050, σύμφωνα με την έκθεση.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter