Δικαιώθηκε η πρόβλεψη…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2023 11:19
Ήταν τα «μακρινά» Ποσειδώνια του 2018 όταν για το θέμα των «νέων» ναυτιλιακών καυσίμων ο τότε πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. Θεόδωρος Βενιάμης στην καθιερωμένη συνέντευξη σχεδόν «προφητικά» είχε κάνει λόγο για το «αλαλούμ» που συμβαίνει σε διεθνές επίπεδο με το θέμα των ραφιναρισμένων καυσίμων, των προσμείξεων διαφόρων τύπων με στόχο τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι τα πλοία θα μείνουν «καραβοφάναρο» γιατί δεν είναι σίγουρο αν τα νέα καύσιμα επαρκούν και είναι ασφαλή. Έκθεση του Lloyd’s List Intelligence, για το 2021 και το 2022 φαίνεται να επιβεβαιώνει την τότε εκτίμηση του τέως σήμερα προέδρου της Ένωσης καθώς απέδωσε τις αστοχίες μηχανών των πλοίων που αντιπροσώπευαν το 55% όλων των αναφορών ατυχημάτων στα καύσιμα. Στην ανάλυση των στοιχείων της έκθεσης το 2019-2020, τα φορτηγά πλοία γενικού φορτίου είχαν κατά μέσο όρο 266 ετήσια περιστατικά, τα οποία αυξήθηκαν σε 361 για την περίοδο 2021-2022. Τα αντίστοιχα στοιχεία, για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ro-ro ήταν 159 και 260. Τα τεχνικά προβλήματα είναι πιο συνηθισμένα σε μικρότερα πλοία, κάτω των 10.000 dwt, και αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 70% των καταγεγραμμένων περιστατικών το περασμένο έτος. Ωστόσο υπήρξε μια δυσανάλογη αύξηση στον αριθμό των περιστατικών που αφορούσαν μεγαλύτερα πλοία το 2022 άνω των 10.000 dwt, στα οποία καταγράφηκαν 531 περιπτώσεις ζημιάς ή βλάβης μηχανημάτων. Σήμερα η ναυτιλιακή βιομηχανία αναζητά ακόμη την «χρυσή τομή» στο θέμα των καυσίμων για να μειώσει τις εκπομπές αέριων ρύπων με βάση τα χρονοδιαγράμματα του ΙΜΟ έχοντας να επιλέξει ανάμεσα σε σειρά «προτάσεων» για νέους τύπους καυσίμων που βρίσκονται επι της ουσίας σε δοκιμαστικό στάδιο.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.