Αποτυπώνει ο EMSA τις επιπτώσεις της πανδημίας στη ναυτιλία
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 02 Ιουλίου 2021 07:19
Τις επιπτώσεις της πανδημίας στις ναυτιλιακές δραστηριότητες αποτυπώνει έκθεση του European Maritime Safety Agency (EMSA). Η μελέτη αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο οι θαλάσσιες μεταφορές έχουν επηρεαστεί σε τομείς όπως το εμπόριο, η κυκλοφορία πλοίων, η ναυπηγική δραστηριότητα και οι επιπτώσεις στις επιθεωρήσεις πλοίων. Το πρώτο τρίμηνο του 2020 ήταν παρόμοιο με τα στοιχεία του 2019, αλλά σημαντική μείωση των συνολικών κλήσεων πλοίων κατά 26,5% σημειώθηκε το δεύτερο τρίμηνο, λίγο αφότου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας χαρακτήρισε την επιδημία του κορονοϊού ως πανδημία. Αλλά μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2020, ο όγκος των κλήσεων πλοίων είχε μειωθεί σε 1,1% από εκείνους του 2019. Οι εισαγωγές, οι εξαγωγές και το ενδοκοινοτικό θαλάσσιο εμπόριο μειώθηκαν κατά τη διάρκεια του 2020. Με βάση τα διαθέσιμα τελωνειακά στοιχεία έως και τον Δεκέμβριο του 2020, εκτιμάται ότι το θαλάσσιο εμπόριο της ΕΕ μειώθηκε σημαντικά από το παγκόσμιο εμπόριο στο 9,3% το 2020, που αντιστοιχεί σε «απώλεια» 226 εκατομμυρίων τόνων εμπορίου.Η σημαντικότερη μείωση του όγκου των εμπορικών συναλλαγών σημειώθηκε στις εισαγωγές στην ΕΕ από κράτη εκτός ΕΕ, οι οποίες μειώθηκαν κατά 12,2% το 2020, ακολουθούμενη από το ενδοενωσιακό εμπόριο (μείωση 7,1% την ίδια περίοδο) και στη συνέχεια οι εξαγωγές από την ΕΕ προς τρίτες χώρες (μείωση 4,3%).Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι παραγγελίες νέων πλοίων μειώθηκαν κατά περισσότερο από 30%, αν και η παραγωγή ήταν σχετικά καλά διαχειριζόμενη στο 85% των επιπέδων του 2019.
Ωστόσο, η ναυπηγική βιομηχανία της ΕΕ επηρεάστηκε περισσότερο λόγω της επικέντρωσής της στα κρουαζιερόπλοια, έναν τομέα που επλήγη σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία. Η μείωση της ναυπηγικής δραστηριότητας της ΕΕ το 2020 σχετίζεται εν μέρει με τη μείωση των παραδόσεων κρουαζιερόπλοιων, η οποία μειώθηκε κατά 34% σε όρους ολικής χωρητικότητας το 2020 (σε σύγκριση με μείωση 15% παγκοσμίως για όλους τους τύπους πλοίων), με τις νέες παραγγελίες κρουαζιερόπλοιων να μειώνονται κατά 98% σε σχέση με το 2019 (34% παγκοσμίως).
Πηγή: EMSA