Ορθώς δηλωμένο αλλά ανεπαρκώς συσκευασμένο… (UPD)
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 04 Ιουνίου 2021 17:29
Με τη λειτουργία διάσωσης του X-Press Pearl να μετατρέπεται σε απομάκρυνση ναυαγίου και άσκηση περιορισμού της ρύπανσης, η προσοχή έχει στραφεί στη ρύθμιση των επικίνδυνων φορτίων εμπορευμάτων που είναι συχνά η αιτία των πυρκαγιών boxship. Η ακριβής αιτία της πυρκαγιάς στο 2.700 teu X-Press Pearl παραμένει άγνωστη και με το σκάφος να έχει καεί σχεδόν εξ ολοκλήρου δεν θα γίνει ποτέ γνωστή. Ωστόσο κατά πληροφορίες το πλήρωμα είχε αναφέρει διαρροή νιτρικού οξέος από ένα «κουτί». Το χημικό αυτό είναι εξαιρετικά διαβρωτικό και μπορεί να αντιδράσει εκρηκτικά με άλλες ουσίες. Η μεταφορά της ουσίας καλύπτεται από τον Διεθνή Κώδικα Θαλάσσιων Επικίνδυνων Εμπορευμάτων. Αν ευσταθούν οι πληροφορίες ότι το πλήρωμα είχε αναφέρει διαρροή ουσιαστικά αμφισβητείται η ποιότητα της συσκευασίας από την οποία σημειώθηκε η διαρροή. Να σημειωθεί ότι περισσότερα από 150.000 εμπορευματοκιβώτια έμφορτα με επικίνδυνα φορτία διακινούνται σε ετήσια βάση που εμπίπτουν στον International Maritime Dangerous Goods Code. Να σημειωθεί ότι η πλήρωση των εμπορευματοκιβωτίων καλύπτεται από τον κώδικα CTU ο οποίος ωστόσο, δεν είναι υποχρεωτικός και η τήρηση των κατευθυντήριων γραμμών του βασίζεται σε εθνικούς κανονισμούς.
Μετά το περιστατικό του X-Press Pearl οι συζητήσεις κατατείνουν στην αναγκαιότητα αναθεώρησης των κανονισμών δεδομένου ότι και σε επίπεδο ΙΜΟ είναι προς συζήτηση θέματα που αφορούν στην πρόληψη πυρκαγιών σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι όποιες αποφάσεις θεωρείται σίγουρο ότι θα επηρεάσουν στο σύνολό της την εφοδιαστική καθώς επικίνδυνα φορτία διακινούνται με όλα τα μέσα μεταφοράς.
Ο νέος κύκλος συζητήσεων έρχεται σε ακολουθία του κύκλου των συζητήσεων που είχαν ξεκινήσει με τις φονικές εκρήξεις στο λιμάνι Tianjin το 2015 ως προς τις αιτίες που προκάλεσαν τα συμβάντα αλλά και ως προς την αρτιότητα της νομολογίας που διέπει τις μεταφορές επικινδύνων φορτίων.