Η προσάραξη θεωρείται η μεγαλύτερη αιτία απωλειών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 19 Μαΐου 2021 17:33
Η προσάραξη ήταν η μεγαλύτερη αιτία απωλειών πλοίων χύδην φορτίου τα τελευταία 10 χρόνια. Από τα 34 περιστατικά χύδην που έλαβαν χώρα μεταξύ 2011 και 2020, τα 17 σχετίζονταν με την προσάραξη, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση που συνέταξε η , χρησιμοποιώντας στοιχεία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Από αυτές, 13 πλήρεις εκθέσεις έρευνας είναι διαθέσιμες, και μια πρώτη ανασκόπηση των εκθέσεων αποκάλυψε ότι το ανθρώπινο λάθος, τόσο επιχειρησιακά όσο και στη ναυσιπλοΐα, συνέβαλε σε εννέα από τα ατυχήματα.
Συνολικά, 20 από τις 34 απώλειες πλοίων χύδην φορτίου στην ανάλυση είχαν υποβληθεί εκθέσεις έρευνας στον ΙΜΟ, ανέφερε η Intercargo. Αυτό αντιπροσωπεύει το 58,8%, ενώ ο μέσος χρόνος που χρειάστηκε από ένα περιστατικό σε μια αναφορά που έγινε διαθέσιμη ήταν περίπου 16 μήνες.
Η Intercargo ανέφερε ότι τα διδάγματα που αντλήθηκαν και η ανταλλαγή εμπειριών αποδείχθηκαν αποτελεσματικές προσεγγίσεις για την αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με την ασφάλεια και την εμβάθυνση της κατανόησης και της γνώσης των υφιστάμενων κανόνων, κανονισμών και δεξιοτήτων. Η εστιασμένη εκπαίδευση θα προετοιμάσει το πλήρωμα με επαρκείς γνώσεις και δεξιότητες για να χειριστεί ένα συγκεκριμένο είδος φορτίου και ταξιδιού και να ενισχύσει την αποτελεσματική ομαδική εργασία στο πλοίο", ανέφερε η Ένωση.
Από τα 34 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου άνω των 10.000 dwt που έχουν αναγνωριστεί ως χαμένα, 128 μέλη του πληρώματος έχουν χάσει τη ζωή τους. Δηλαδή, κατά μέσο όρο, 13 ζωές ετησίως, με βλάβη φορτίου, ή υγροποίηση, που αντιπροσωπεύει το υψηλότερο ποσοστό, σε 61, ενώ οι απώλειες ζωών από τέσσερα πλοία με άγνωστες αιτίες ανήλθαν σε 35.
Αυτό συγκρίνεται με 173 θανάτους κατά την προηγούμενη περίοδο ανάλυσης που διήρκεσε από το 2010-2019.
Έχουν χαθεί πλοία ύψους 2,33 εκατομμυρίων dwt, με μέση ηλικία τα 20,9 έτη, γεγονός που ισοδυναμεί με μέσο όρο 233.000 dwt ετησίως.