Έντεκα Έλληνες εφοπλιστές στην λίστα των εκατό προσώπων με την ισχυρότερη επιρροή στα ναυτιλιακά πράγματα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 11 Δεκεμβρίου 2020 16:32
Έντεκα Έλληνες εφοπλιστές συμπεριλαμβάνονται στην λίστα των εκατό προσώπων με την ισχυρότερη επιρροή στα ναυτιλιακά πράγματα που δημοσίευσε η Lloyd’s List στον καθιερωμένο απολογισμό της χρονιάς.
Στη λίστα η Lloyd’s List τοποθετεί στην πρώτη θέση τους ναυτικούς στην 10η θέση την Ursula Von Der Leyen, ενώ στην 20η θέση κάνει την «έκπληξη» τοποθετώντας τους χάκερς. Ειδικότερα στην 7η θέση ο Γιάννης Αγγελικούσης στην 13η ο Γιώργος Προκοπίου στην 24η ο Γιώργος Οικονόμου στην 25η η Αγγελική Φράγκου στην 35η ο Πίτερ Λιβανός στην 37η ο Πέτρος Παππάς στην 38η ο πρόεδρος της ΕΕΕ κ.Θεόδωρος Βενιάμης στην 59η ο Ευάγγελος Μαρινάκης στην 60η ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος στην 83η ο Νίκος Τσάκος και στην 86η ο Δημήτρης Φαφαλιός. «Κλικάρωντας τις φωτό της λίστα η Lloyd’s List αναφέρεται στην δράση των προσώπων που επέλεξε για την λίστα.
Για τον πρόεδρο της ΕΕΕ η Lloyd’s List στην "διαδραστική" φωτό του κ. Θ.Βενιάμη σημειώνει:
«Οι τέσσερις θητείες του εφοπλιστή Chiot συνέπεσαν με εννέα διαφορετικούς πρωθυπουργούς της Ελλάδας και 13 διαφορετικούς υπουργούς ναυτιλίας.
Αυτοί οι αριθμοί μόνο υπαινίσσονται πόσο ευμετάβλητα και προβληματικά ήταν τα ύδατα που ο κ. Βενιάμης κλήθηκε να πλοηγήσει για λογαριασμό της μεγαλύτερης εθνικής ναυτιλιακής κοινότητας στον κόσμο.
Ακόμη και στις τελευταίες ημέρες του 2020, τα προβλήματα φάνηκαν σχεδόν να συνωμοτούν για να τον κρατήσουν στη θέση του λίγο περισσότερο, με το UGS ανίκανο να θέσει μια πρόωρη ημερομηνία για την ετήσια συνέλευση των μελών του - που παραδοσιακά πραγματοποιείται το Φεβρουάριο - λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων για συγκεντρώσεις
Ο κ. Βενιάμης εξελέγη για πρώτη φορά στις αρχές του 2009, καθώς το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα κατέρρευσε και μια πιστωτική κρίση άνοιξε μια τρύπα στο θαλάσσιο εμπόριο.
Σύντομα, αντιμετώπιζε επίσης μια άνευ προηγουμένου κρίση στο εσωτερικό μέτωπο, καθώς, πρώτον, η επερχόμενη κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου κατήργησε το αυτόνομο υπουργείο Ναυτιλίας – και αργότερα αναγκάστηκε να ανακοινώσει ότι η Ελλάδα βρισκόταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
Αργότερα χρειάστηκε να ασχοληθεί με την ρητορική από μια εισερχόμενη αριστερή κυβέρνηση και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς επίσης μια μακροχρόνια έρευνα των Βρυξελλών για το θαλάσσιο φορολογικό πλαίσιο της Ελλάδας.
Ο κ. Βενιάμης έχει δαπανήσει μεγάλο μέρος της ενέργειας και της επιρροής του μόνο για τη διατήρηση της ελληνικής ναυτιλίας σταθερά στην πατρίδα της και τη διασφάλιση της φωνής της έχει ακουστεί.
Το έχει κάνει αυτό καθώς ο κλάδος παρασύρθηκε από νέες και αναμφισβήτητα μεγαλύτερες προκλήσεις, ιδιαίτερα την ατζέντα απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές και το σοκ του coronavirus του 2020.
Στο γεγονός και μόνο ότι η ελληνική ναυτιλία έχει επιβιώσει από μια τόσο ταραχώδη περίοδο χωρίς πληγές που αλλάζουν τη ζωή, η επιρροή του κ. Βενιάμη θα ξεπεράσει κατά καιρό την ολοκλήρωση της προεδρίας του.
Όποιος εκλεγεί για να τον αντικαταστήσει θα φέρει τις δικές του ιδέες και εμπειρία στη δουλειά.
Ωστόσο, η ναυτιλιακή κοινότητα της Ελλάδας είναι αυτή που συγκεντρώνει τις γνώσεις της και συνεργάζεται στο παρασκήνιο πολύ περισσότερο από ότι συχνά απεικονίζεται – και είναι απίθανο ο κ. Βενιάμης να πάψει ξαφνικά να είναι ένας σημαντικός παίκτης όταν η μπαγκέτα αλλάξει χέρια.
Αφοπλιστικά, δεδομένων των πιέσεων που υπέστη κατά τη διάρκεια της θητείας του, ο κ. Βενιάμης δήλωσε πρόσφατα στη Lloyd's List: «Είμαι πρόεδρος για 12 χρόνια επειδή αγαπώ τη δουλειά που κάνουμε».
Πρόσθεσε ότι αυτό οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι το να είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της UGS για τόσα πολλά χρόνια – από το 1987 – τον είχε εμποτίσει στην «αξία της συλλογικότητας».
Ιδιαίτερα θετικά σημεία στην κληρονομιά του είναι η δημιουργία της Ελληνικής Εταιρείας Κοινωνικής Πρόνοιας Εφοπλιστών – ή «ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ» – που έχει θέσει την παράδοση των κοινωνικών εισφορών της βιομηχανίας στην Ελλάδα σε μια πιο συλλογική και δομημένη βάση. και έναν πρόσφατο νέο νόμο που ανοίγει το δρόμο για μια πιθανή αναβίωση της ελληνικής σημαίας, δίνοντας μεγαλύτερη ευελιξία στην απασχόληση Ελλήνων.
Ο κ. Βενιάμης χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο τον άμβωνά του στο UGS – που αντιπροσωπεύει πάνω από το 50% του εμπορικού στόλου της ΕΕ – για να συνεργαστεί σε διεθνή for a και άλλες ενώσεις προκειμένου να εδραιώσει τις ελληνικές θέσεις σε ζωτικά ζητήματα.
Κοντά στην κορυφή της λίστας των απογοητεύσεών του, ωστόσο, είναι η συνεχής δυσκολία να πάρει το μήνυμα της ναυτιλίας ακούσει στις Βρυξέλλες.
"Η Ευρώπη πρέπει να αγκαλιάσει τη ναυτιλία και να της δώσει ένα σπίτι", ανέφερε.
"Δεν θέλουμε η Ευρώπη να χάσει τη ναυτιλία με τον τρόπο που έχασε τη ναυπηγική βιομηχανία της".
Ο κ. Βενιάμης εμφανίστηκε επίσης στο Top 100 το 2010, το 2011, το 2012, το 2013, το 2014, το 2015, το 2016, το 2017, το 2018 και το 2019».