Κυρ12222024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Ιδιωτικοποιήσεις των ορυχείων στην Ινδία για να στηριχθεί η οικονομία

capesize1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η Ινδία επιχειρεί να στηρίξει την οικονομία της, η οποία δέχθηκε σοβαρό πλήγμα από το Lockdown, λόγω Covid-19, ενισχύοντας την εγχώρια παραγωγή άνθρακα. Με αυτό τον τρόπο προσπαθεί να τονώσει έναν κλάδο της οικονομίας εξασφαλίζοντας πάνω από 70.000 θέσεις εργασίας.
Αυτή η τόνωση του κλάδου του άνθρακα αναμένεται να υλοποιηθεί μέσω της ιδιωτικοποίησης ορυχείων μετά από σχεδόν 50 χρόνια. Έτσι, το κράτος σπάει το μονοπώλιο του τομέα και ταυτόχρονα δημιουργεί έσοδα και αύξηση στην παραγωγή, στις εξαγωγές και μείωση στις εισαγωγές των καυσίμων.
Ως προς το γενικό δείκτη ναυλαγοράς BDI, είδαμε άλλη μια θεαματική αύξηση την τελευταία εβδομάδα, κατά 632 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή. Έτσι, έκλεισε την Παρασκευή, 19 Ιουνίου, στις 1555 μονάδες.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, η αγορά του Ειρηνικού, και συγκεκριμένα η διαδρομή C5, άρχισε διστακτικά με μικρή δραστηριότητα. Όμως, η καλή εικόνα του Ατλαντικού δελέασε πολλούς πλοιοκτήτες να μετακινηθούν δυτικότερα. Έτσι, οι ναυλωτές ήταν αναγκασμένοι διαπραγματευτούν σε υψηλότερα επίπεδα, προκειμένου να κρατήσουν τα πλοία στην περιοχή. Τα επίπεδα των ναύλων κινήθηκαν γύρω στα 8,5-9$/tn.
Και στην πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά ξεκίνησε μουδιασμένα, ψάχνοντας τα εμπλεκόμενα μέρη να δουν που θα κινηθεί η αγορά. Έτσι, η περιοχή της ECSA δεν εμφάνισε ιδιαίτερη δραστηριότητα, ωστόσο η Ν. Αφρική κινήθηκε πιο δυναμικά, καθώς η υψηλή τιμή του σιδήρου κινητοποίησε τους εμπόρους. Παράλληλα, η μειωμένη προσφερόμενη χωρητικότητα και σε Βορρά και Νότο βοήθησε περαιτέρω τη ναυλαγορά να ανέβει. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Κίνα κινήθηκαν τα 20-20,5 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κινήθηκαν στα $ 40-41 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 23-24 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA διατήρησε τη δυναμική της και μάλιστα σύμφωνα με τις διαπραγματεύσεις για ταξίδια μέσα στο επόμενο διάστημα, φαίνεται ότι αυτό δεν αναμένεται να αλλάξει σύντομα. Έτσι, αρκετά πλοία από την Ασία στράφηκαν προς την περιοχή, αποφορτίζοντας και βοηθώντας και τις υπόλοιπες περιοχές. Οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία έκλεισαν στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα + $350-450Κ ΒΒ. Στην αγορά του Β. Ατλαντικού το κλίμα είναι, επίσης, θετικό για τους πλοιοκτήτες, καθώς οι ναυλωτές είναι αυτοί που πιέζονται να βρουν κάποιο ελεύθερο πλοίο. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τον Αμερικάνικο Κόλπο και τη Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (NCSA) προς την Ευρώπη στα $ 10-11Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά συνέχισε ανοδικά με τη βοήθεια της ECSA, αφού έχει γίνει πολλή ελκυστική για τους πλοιοκτήτες και προτιμούν να μετακινηθούν δυτικά. Παράλληλα, η ζήτηση στο NOPAC και στην Ινδονησία έχει βελτιωθεί. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 10-11Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία, την προηγούμενη εβδομάδα, η ζήτηση δεν άλλαξε ιδιαίτερα αλλά η έντονη κινητικότητα στην Αν. Ινδία (ECI) και στη Ν. Αφρική συνέχισαν να βοηθούν την αγορά, προσφέροντας στους πλοιοκτήτες δελεαστικές εναλλακτικές επιλογές. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία αυξήθηκαν στα 10-11Κ/ημέρα. Η αγορά της Άπω Ανατολής συνέχισε τη θετική της πορεία, με τις διαπραγματεύσεις να γίνονται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Συγκεκριμένα, οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC αυξήθηκαν στα $ 7-8Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) ανέβηκαν στα $ 2,5-3Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και την Δυτ. Ινδία, η αγορά συνέχισε δυναμικά, με περιορισμένο αριθμό διαθέσιμων πλοίων και ικανοποιητική ροή φορτίων, που τόνωσαν τη ζήτηση και ενίσχυσαν τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή ανέβηκαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) – Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια στη Δυτική Ινδία στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 6-7Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό, και ειδικά στον Αμερικάνικο κόλπο, η αγορά μείωσε τους ρυθμούς της, χωρίς να χάσει, όμως, τη γενικότερη δυναμικής της. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 10-11Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 16-17Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA παρουσίασε αρκετή δραστηριότητα, κυρίως για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Η ζήτηση και η προσφορά δείχνουν ισορροπημένες, και πλοιοκτήτες και ναυλωτές κρατούν στάση αναμονής μέχρι να δουν που θα κινηθεί η αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 12-13Κ/ημέρα + 200-300Κ$ ΒΒ, ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 10-11Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη συνέχισε δυναμικά, με περισσότερη δραστηριότητα και έλλειψη διαθέσιμων πλοίων, για τα τέλη του μήνα. Έτσι, οι πλοιοκτήτες πίεσαν για άνοδο των ναύλων, και ιδίως για ταξίδια προς την Ανατολή. Αξίζει να σημειωθεί, ότι ιδιαίτερη βαρύτητα στις διαπραγματεύσεις δινόταν στο σημείο επαναπαράδοσης. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια και για ταξίδια, με SCRAP φορτία, προς τη Μεσόγειο αυξήθηκαν στα $ 7-8Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 14,5-15,5Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο, την προηγούμενη εβδομάδα, διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, καθώς η ισχνή ζήτηση της Ανατ. Μεσογείου ισοσκελίστηκε από την καλύτερη εικόνα της Δυτικής Μεσογείου και την αυξημένη ζήτηση για ναυλώσεις περιόδου. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 13-14 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 2,5-3,5Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 4-5Κ /ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε ανοδικά, με περισσότερα Υπερατλαντικά ταξίδια με φορτία fertilizers. Παράλληλα, στήριξη στην αγορά συνέχισαν να παρέχουν τα scrap φορτία. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια και προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, αυξήθηκαν στα $ 5,5-6,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 5-6Κ /ημέρα.
Καλή εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου, με αρκετά υπερατλαντικά φορτία. Αντιθέτως, η δραστηριότητα εντός της Μεσογείου παρέμεινε περιορισμένη. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη έμειναν στα $ 2,5-3,5Κ /ημέρα (bss Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα 4-5Κ /ημέρα (bss Canakkale).
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η δραστηριότητα στον Αμερικάνικο Κόλπο κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, δεδομένου ότι οι διαπραγματεύσεις (κυρίως για ταξίδια προς τη Λατινική Αμερική) έγιναν σε υψηλότερα νούμερα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κινήθηκαν στα $ 4-5Κ /ημέρα και στην Ασία στα 9-10Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA συνέχισε με άνοδο και αυτή την εβδομάδα. Η ζήτηση για τα υπερατλαντικά ταξίδια συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 8-9Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) ανέβηκαν στα $ 12-13Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά συνέχισε με ανοδικές τάσεις. Αν και η Αυστραλία έδειξε να είναι καλυμμένη μέχρι τα τέλη του μήνα, ωστόσο η αυξημένη ζήτηση από την Αν. Ινδία και η μειωμένη χωρητικότητα στη Ν.Α. Ασία στήριξαν την αγορά. Επιπλέον, πολλοί Operators στη Ν.Α. Ασία στράφηκαν ακόμα και στη Β. Κίνα για να εξασφαλίσουν κάποιο πλοίο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 6-7Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter