«Τρέχει» να προλάβει τα «αυτόνομα» πλοία ο ΙΜΟ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 07 Ιουνίου 2019 07:56
Με φόντο άλλη μία επιτυχημένη «δοκιμή» τηλεχειριζόμενου «crewless» πλοίου στη Νορβηγία το Maritime Safety Committee του ΙΜΟ ουσιαστικά «τρέχει» προκειμένου να σχηματοποιηθεί το «αναγκαίο» πλαίσιο για την ασφαλή πλεύση και λειτουργία των αυτόνομων πλοίων που φαίνεται ότι σύντομα θα αποτελέσουν μία νέα πραγματικότητα για την παγκόσμια ναυτιλία. Αν και υπάρχουν διιστάμενες απόψεις για το χρονικό εύρος που θα απαιτηθεί για τη διαμόρφωση κανονισμών χώρες μέλη του ΙΜΟ έχουν εκφράσει ανοικτά τις ανησυχίες τους ότι ο Οργανισμός δεν θα έχει έτοιμο το πλαίσιο προ της εμπορικής χρήσης των πλοίων με τις συγκεκριμένες τεχνολογίες. Να σημειωθεί ότι για τα εν λόγω εξελίξεις ανησυχεί και η ITF καθώς έχει καταστεί προφανές ότι προσεχώς μία νέα γενιά ναυτεργατών με εξειδικευμένες γνώσεις θα απαιτηθεί για τον επί θαλάσσης «έλεγχο» των εν λόγω πλοίων καθώς οι χειρισμοί και ο έλεγχος των μηχανών θα γίνεται, όπως στην περίπτωση της δοκιμής στη Νορβηγία από τα γραφεία των εταιριών... Να σημειωθεί ότι η προαναφερθείσα δοκιμή έγινε υπό την επίβλεψη του DNV GL ο οποίος μετέχει σε «τεχνολογική συμμαχία» για τα αυτόνομα πλοία
MOU μεταξύ DNV GL και Kongsberg
Στο μεταξύ DNV GL και Kongsberg υπέγραψαν ένα MoU με σκοπό οι δύο εταιρίες να συνενώσουν τις δυνάμεις τους για την ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ψηφιακές «λύσεις» έχουν ήδη αναπτυχθεί μέσω των Kognifai και Veracity, με την Kognifai να «ειδικεύεται» στις tailor-made για την ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η συμφωνία εκτιμάται ότι θα ενισχύσει σημαντικά τις ευκαιρίες για το πελατειακό δυναμικό στον τομέα της ψηφιοποίησης καθώς θα αξιοποιηθεί η τεχνογνωσία και των δύο πλευρών. Η ανακοίνωση της συνεργασίας ήρθε την ίδια εβδομάδα που παρουσιάστηκε από τον Kongsberg η νέα ψηφιακή υποδομή για data (στοιχεία) πλοίων. Να υπενθυμιστεί ότι οι εταιρείες Wilhelmsen και Kongsberg έχουν ήδη ενώσει τις δυνάμεις τους για να κάνουν το επόμενο βήμα προς μια αυτόνομη ναυτιλία, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη αλυσίδα αξίας για αυτόνομα πλοία, από το σχεδιασμό και την ανάπτυξη έως τα συστήματα ελέγχου, τις υπηρεσίες logistics και τις λειτουργίες των πλοίων.
«From the fist Clermont steamship to ship intelligence»
Αξίζει να σημειωθεί ότι άκρως επίκαιρη, ελέω και των διεθνών εξελίξεων, κατέστη το πάνελ του διεθνούς συνεδρίου Greek Shipping Summit “2020: The wind of change in global shipping”, το οποίο διοργανώθηκε από το «TheSeaNation Conference». Οι διακεκριμένοι συμμετέχοντες στο εν λόγω πάνελ κατέγραψαν τις τεχνολογικές δυνατότητες που υφίστανται σήμερα στα πεδία «επικοινωνίας» των πλοίων με τις επίγειες εγκαταστάσεις, τις ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς τoυ software και του hardware επικεντρώνοντας στα ερωτήματα που έχουν εγερθεί από την ραγδαία είσοδο της τεχνολογίας. Στην νε λόγω ενότητα αναγνωρίστηκε η ανεπιστρεπτί πρόοδος στον τομέα των αυτοματισμών αλλά και η προς ώρας «αδυναμία» επιδιόρθωσης βλαβών στα «crewless» πλοία, έστω και να τα συστήματα υποδείξουν την επερχόμενη ή σημειωθείσα βλάβη. Επίσης ηγέρθησαν και σοβαρά ερωτήματα για την κυβερνοασφάλεια ως προς το αδιάβλητο του έλεγχου των πλοίων, δηλαδή σε ένα τομέα, όπου ειδικοί αναλυτές και μη έχουν ήδη διασταυρώσει τα ξίφη τους στο πεδίο της αναζήτησης της ενδεδειγμένης λύσης την οποία αναζητά και ο ΙΜΟ μέσω των αρμοδίων τεχνικών επιτροπών του. Να σημειωθεί τέλος ότι η ΕΕ είναι «έτοιμη» να χρηματοδοτήσει δράσεις που σχετίζονται με τους αυτοματισμούς πλοίου καθώς μεγάλα ονόματα του χώρου της ψηφιακής τεχνολογίας έχουν εμπλακεί σε προγράμματα ανάπτυξης συστημάτων για αυτόνομα πλοία, και όχι μόνο.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.