Ο Richard Greiner των Moore Stephens κοιτά την κρυστάλλινη μπάλα και βλέπει το μέλλον της ναυτιλίας!
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 06 Ιανουαρίου 2018 20:28
Η αισιοδοξία είναι πιθανό να θριαμβεύσει έναντι της απαισιοδοξίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία κατά τους επόμενους δώδεκα μήνες, εκτιμά ο Richard Greiner, Partner των Moore Stephens.
Ο βαθμός εμπιστοσύνης στη ναυτιλιακή βιομηχανία έφτασε στη διάρκεια του 2017 στο υψηλότερο σημείο των τριών τελευταίων ετών, σύμφωνα με την σχετική έρευνα που πραγματοποιεί σε τριμηνιαία βάση ο οίκος αναλύσεων, ενώ κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2017 σημειώθηκε αύξηση κατά 50% του Baltic Dry Index (BDI). Οι χρηματοδοτήσεις ήταν διαθέσιμες ενώ κάποια λογική επεκράτησε στις νέες παραγγελίες πλοίων σημειώνει ο Richard Greiner .
Το 2018, συνεχίζει οι ναύλοι θα ισχυροποιηθούν εφόσον υπάρξει περαιτέρω μείωση της πλεονάζουσας χωρητικότητας και επιταχυνθεί ο ρυθμός διάλυσης παλαιότερων πλοίων.
Ωστόσο η ναυτιλία θα συνεχίσει να επηρεάζεται από την γεωπολιτική αβεβαιότητα, η οποία μπορεί να ενταθεί ή να κατευνασθεί ανάλογα από τα αποτελέσματα των εκλογών σε χώρες όπως η Βραζιλία, το Ιράκ, η Ιταλία, το Μεξικό, η Ρωσία και αλλού.
Τα επιτόκια των ΗΠΑ πιθανότατα θα αυξηθούν τους επόμενους 12 μήνες και οι επιπτώσεις των νέων λογιστικών προτύπων θα αρχίσουν να «δαγκώνουν». Η έξυπνη τεχνολογία θα αποκτήσει αυξανόμενη σημασία, προσθέτοντας αξία και βελτιώνοντας την ασφάλεια ασκώντας πίεση στους προϋπολογισμούς R&D.
Θα υπάρξουν αμφιβολίες για την επάρκεια του καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και το LNG θα καταστεί μια όλο και πιο ελκυστική επιλογή ως καύσιμο για τα νεότευκτα και τα εν λειτουργία πλοία καθώς η τιμή του πετρελαίου θα ανακάμψει.
Το αίνιγμα του «Brexit» θα εξακολουθεί να προβληματίζει αλλά όπως τονίζει ο Richard Greiner αν δεν υπήρχαν απαισιόδοξοι, δεν θα υπήρχαν αισιόδοξοι. Η ναυτιλία παραμένει ένας σημαντικός παγκόσμιος κλάδος, ο οποίος μεταφέρει τη συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου εμπορίου, ενώ εκπέμπει το χαμηλότερο επίπεδο επιβλαβών αερίων ρύπων ανά μονάδα προϊόντος από κάθε άλλη συγκρίσιμη μορφή μεταφοράς. Το 2018, η αισιοδοξία αναμένεται να ξεπεράσει την απαισιοδοξία στη ναυτιλία, καταλήγει.