Πεμ05092024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Θετικές εξελίξεις για τα capes, αρνητικές για τα panamax και supramax

capeΠάνω από τις 700 μονάδες βρίσκεται ο Baltic Dry Index ακολουθώντας το τελευταίο διάστημα συνεχή ανοδική ρότα, καθώς από τις αρχές του 2ου τριµήνου, η αγορά των Capes άρχισε να εκδηλώνει ανοδική τάση έχοντας σαν αποτέλεσµα στις 8 Ιουνίου ένα Cape 170.000 DWT από Key Port Hedland, Western Australia για Qingdao, China να έχει φτάσει στο ετήσιο υψηλό των $ 4.95/wmt από $ 4.30/wmt την 1η Ιουνίου.

Αντίστοιχα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο «G. Moundreas» από Tubarao, Brazil, προς Qingdao, ο µέσος όρος του Ιουνίου έκλεισε στα $ 9.09/wmt όταν στις 11 Μαΐου η τιµή ήτανε στα $ 7.30/wmt.
Η βελτίωση της αγοράς των Capes, οφείλεται, όπως αναφέρεις την ανάλυση του ο Γιώργος Λογοθέτης του «G. Moundreas», στην αύξηση της ζήτησης για Iron Ore καθώς τα αποθέµατα παρουσίασαν µείωση λόγω της αύξησης της ζήτησης από τις κινεζικές χαλυβουργίες. Την τελευταία εβδοµάδα του Ιουνίου τα αποθέµατα µειώθηκαν κατά 800,000 mt, σηµατοδοτώντας την µεγαλύτερη εβδοµαδιαία µείωση από τα τέλη Φεβρουαρίου, όπου είχε φτάσει στους 1.88 εκ. τόνους.
Εικάζεται ότι η κινεζική Κυβέρνηση θα αρχίσει να δίνει κίνητρα ώστε να ενισχυθεί η εγχώρια παραγωγή σιδήρου, όπως για παράδειγµα η µείωση των επιτοκίων και η πιστωτική χαλάρωση, η οποία λογικά θα ενισχύσει το ενδιαφέρον για αγορές σε Iron Ore. Στον αντίποδα, ο µόνος προβληµατισµός είναι η επαναδραστηριοποίηση των Capes τα οποία ήταν idle, καθώς έως τις αρχές Ιουλίου περίπου 27 Capes ήταν idle, εκ των οποίων περίπου 20 σε Cold Lay-up ενώ 7 ακούγεται ότι έχουν δέσει προσωρινά.
Αντίστοιχα, η αύξηση της ζήτησης για Thermal Coal, από την Κίνα και την Ινδία, κατά τη διάρκεια του 2ου τριµήνου, ωφέλησε τον κλάδο των Panamax, για φορτία προς Κίνα και των Supramaxes προς Ινδία. Παράλληλα, η αύξηση φορτίων σε Grains από South & North Atlantic, έχει επίσης βελτιώσει την αγορά των προαναφερόµενων πλοίων, ενώ η αύξηση της ζήτησης και της τιµής του Iron Ore έχει αυξήσει και την ζήτηση για Metallurgical Coal από East Coat Australia προς Κίνα.
Οι αρνητικές εξελίξεις για τα Panamax και τα Supramax είναι οι εξαγωγές Nickel Ore από τις Φιλιππίνες. Στο σύνολο τους οι εξαγωγές Nickel Ore βρίσκονται σε καθοδική πορεία από τις αρχές του χρόνου έως τώρα και σε ετήσια βάση έχουν παρουσιάσει µείωση της τάξης του 27%.
Αντίστοιχα, αρνητική εξέλιξη, περισσότερο για τα Supramax και λιγότερο για τα Panamax είναι και η ανακοίνωση για την συνέχιση της απαγόρευσης εξόρυξης Βωξίτη στην Μαλαισία και συγκεκριµένα στην περιοχή της Kuantan.

«Μύρισε» Brexit και… η Κοπεγχάγη

elliniki naftilia 00Κύπρος, Μάλτα, Πειραιάς, Ντουμπάι, Σιγκαπούρη. Εσχάτως και Κοπεγχάγη η οποία φαίνεται να διεκδικεί με το δικό της τρόπο και το δικό της ναυτιλιακό cluster το «δυναμικό» που δραστηριοποιείται στην παγκόσμια ναυτιλία στην περίπτωση που αυτό ή μέρος αυτού «φύγει» από την Βρετανία σε περίπτωση που υπερισχύσει στο δημοψήφισμα το Brexit.

Τι ανησυχεί την Τράπεζα της Ελλάδος σε σχέση με τη ναυτιλία;

trapezatiselladosΟ Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, ως Υπουργός Οικονομικών σε παλαιότερες κυβερνήσεις είχε προκαλέσει τρικυμία στον ελληνικό εφοπλισμό με την απόφαση στο τέλος του 2013, να φέρει στη Βουλή ως τροπολογία και να ψηφισθεί το «συνυποσχετικό» που έχει υπογραφεί με την ελληνική κυβέρνηση για την εθελοντική εισφορά.

Έλλειμμα αξιωματικών στον διεθνή στόλο

naftiki ekpaidefsi 88Έλλειμμα 147.500 αξιωματικών θα εμφανίζει ο παγκόσμιος στόλος το 2025, σύμφωνα με την ανανεωμένη έκθεση για το παγκόσμιο ναυτεργατικό δυναμικό που δημοσιοποίησαν η Bimco και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS).

Αύξουσα δυναμική στις διαλύσεις containership

scrap ship 1Θετικό πρόσημο και αύξουσα δυναμική στον τομέα των διαλύσεων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται κατά το πρώτο τετράμηνο του έτους.

«Ναυμαχία» ναυπηγείων στην Ασία

Samsung Heavy Industries 112Μαίνεται η «ναυμαχία» μεταξύ των εν Ασία ευρισκόμενων ναυπηγικών μονάδων για την κατάκτηση του δυνατόν μεγαλύτερου μεριδίου της παγκόσμιας «αγοράς νεότευκτων» όλων των τύπων δεδομένου ότι από διετίας καταγράφεται επιτάχυνση στην ανανέωση του παγκόσμιου στόλου.

«Συννεφιασμένες» προβλέψεις από την Drewry

Container 00Ασταθή τριετία «βλέπει» στον ορίζοντα για τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων και όχι μόνο έκθεση της Drewry η εκτιμήσεις της οποίας λαμβάνουν υπόψη μία σειρά παραμέτρων που αφορούν τόσο στη διαμόρφωση της παγκόσμιας αγορά αλλά και τη διαμόρφωση των δεικτών προσφοράς και ζήτησης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ