Τρι07082025

Last updateΤρι, 08 Ιουλ 2025 6pm

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Έπιασε» δουλειά το πρώτο υβριδικό πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας με ηλιακή ενέργεια

wattlab

Η ολλανδική εταιρεία καινοτομίας στον τομέα της ηλιακής ενέργειας Wattlab και ο γερμανικός γίγαντας της εσωτερικής ναυτιλίας HGK Shipping παρουσίασαν το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας στον κόσμο που μπορεί να χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια για την πρόωσή του. Το νεοπαραδοθέν Blue Marlin αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προόδου στην υβριδική ναυτιλιακή τεχνολογία, δείχνοντας πώς η ηλιακή ενέργεια μπορεί να ενσωματωθεί όχι μόνο στα συστήματα του πλοίου, αλλά και στην πρόωση υψηλής τάσης.
Τα 192 ηλιακά πάνελ που έχουν εγκατασταθεί στο Blue Marlin θα τροφοδοτούν με ενέργεια τόσο τους χώρους ενδιαίτησης όσο και το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του πλοίου, καθιστώντας το το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που επιτυγχάνει αυτό το επίπεδο υβριδικής ικανότητας. Υπό βέλτιστες συνθήκες, τα πάνελ μπορούν να παράγουν έως και 35 kW, αρκετά για να τροφοδοτήσουν απευθείας το σύστημα πρόωσης. Η ηλιακή εγκατάσταση λειτουργεί σε συνδυασμό με τέσσερις γεννήτριες ντίζελ, επιτρέποντας την εξομάλυνση των αιχμών — ένα χαρακτηριστικό που αποτρέπει την ανάγκη ενεργοποίησης επιπλέον γεννητριών κατά τη διάρκεια υψηλής ζήτησης ενέργειας, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές.

Το ηλιακό σύστημα του Blue Marlin περιλαμβάνει μια αυτοματοποιημένη πλατφόρμα διαχείρισης ενέργειας που κατανέμει έξυπνα την ηλεκτρική ενέργεια σε όλα τα συστήματα, μεγιστοποιώντας την αποδοτικότητα και την εξοικονόμηση καυσίμου. Το πλοίο είναι επίσης ικανό για περιορισμένη πλεύση αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια — ειδικά όταν είναι ελαφρώς φορτωμένο και ταξιδεύει κατάντη.

Αυτή δεν είναι η πρώτη ηλιακή επιχείρηση της HGK. Το 2024, η Wattlab και η HGK συνεργάστηκαν στο MS Helios, ένα πλοίο ξηρού φορτίου 135 μέτρων που μπήκε στο Βιβλίο Γκίνες για το μεγαλύτερο ηλιακό σύστημα σε πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας, με 312 πάνελ. Ωστόσο, σε αντίθεση με το Blue Marlin, το ηλιακό σύστημα του Helios τροφοδοτεί μόνο συστήματα χαμηλής τάσης επί του σκάφους.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter