ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Οκτώ προτάσεις του Επιμελητηρίου Κυκλάδων στο ΥΝΝΠ για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΤΙΛΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2025 16:42

Σε «ρότα» διοργάνωσης διευρυμένης συνάντησης εργασίας στην Σύρο στην οποία θα κληθεί να συμμετάσχει η ηγεσία του ΥΝΝΠ, βουλευτές, εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης αλλά και εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ και ακτοπλοϊκών εταιριών βρίσκεται το Επιμελητήριο Κυκλάδων το οποίο παρέδωσε σχέδιο οκτώ προτάσεων στο ΥΝΝΠ για την αναμόρφωση των ενδοκυκλαδικών ακτοπλοϊκών διασυνδέσεων.
Το συγκεκριμένο σχέδιο αφορά στις γραμμές δημοσίου συμφέροντος (άγονες γραμμές) για τις Κυκλάδες και όχι τις κύριες γραμμές που ελεύθερα επιλέγουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Προφανώς όμως, όπως σημειώνει το επιμελητήριο, λαμβάνονται υπόψη οι κύριες γραμμές τόσο για τα συμβατικά πλοία που δραστηριοποιούνται όλο το χρόνο όσο και για τα ταχύπλοα που δραστηριοποιούνται λιγότερους μήνες.
Μερικοί από τους βασικότερους παράγοντες που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εκπόνηση του σχεδίου ήταν:
Η ανάγκη αποκατάστασης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών αλλά κυρίως η βελτιστοποίηση του μεταφορικού έργου,
η καλύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και όσων έχουν ανάγκη μετακίνησης (π.χ. δικηγόροι, δημόσιοι υπάλληλοι) των Κυκλάδων,
η εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών των νησιών,
η καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων σε θέματα υγείας,
η εξυπηρέτηση των Αθλητικών Σωματείων των Κυκλάδων και ιδιαίτερα τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησής τους,
η ελλιπής σύνδεση των Δυτικών και Ανατολικών Κυκλάδων με τη Σύρο,
η δυνατότητα σύνδεσης των μικρών νησιών, μέσω ανταπόκρισης, με τον Πειραιά,
η καλύτερη εξυπηρέτηση και η ποιοτικότερη σύνδεση των μικρών νησιών, «που μονίμως βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, μέσω αξιόπλοων πλοίων» όπως υπογραμμίζεται,
η έλλειψη κατάλληλων πλοίων, με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός να γίνει με δύο πλοία. Το επιμελητήριο σημειώνει: «Είναι προφανές ότι αν υπήρχαν διαθέσιμα τρία πλοία, οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις θα ήταν απείρως καλύτερες».
Η ταχύτητα με 15 μίλια καθώς, αν υπάρξουν πλοία μεγαλύτερης ταχύτητας, θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού,
η προσθήκη ενός τρίτου πλοίου (ταχύπλοου) ώστε να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιών για τα μικρά νησιά, αλλά και να καλυφθούν ελλείψεις του ακτοπλοϊκού δικτύου,
η βιωσιμότητα των πλοίων που θα δρομολογηθούν στις γραμμές σύμφωνα με τα νέα δρομολόγια.
Το προτεινόμενο σχέδιο του Επιμελητηρίου Κυκλάδων
Με το προτεινόμενο σχέδιο εκτιμάται ότι εξασφαλίζονται τα εξής:
1) Για πρώτη φορά στην ιστορία των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων η πρωτεύουσα των Κυκλάδων θα έχει σύνδεση κάθε μέρα, όλο το χρόνο, από και προς την Πάρο και τη Νάξο. Επιπλέον η Δονούσα, η Σχοινούσα και η Ηρακλειά θα συνδέονται καθημερινά, μέσω Νάξου, με τη Σύρο (επιπλέον των τριών, απευθείας, συνδέσεων την εβδομάδα).
2) Λύνεται το χρόνιο πρόβλημα της έλλειψης σύνδεσης εκτός σεζόν των διεθνών αεροδρομίων των νησιών, ειδικότερα της Μυκόνου και της Νάξου, με την προσέγγιση στα νησιά αυτά κάθε Τετάρτη και Σάββατο, καθώς και μέσω της Νάξου με Ίο και Σαντορίνη με το πλοίο της κύριας γραμμής.
3) Για πρώτη φορά από τη γραμμή της Ραφήνας συνδέεται η Μύκονος, η Τήνος και η Άνδρος με τη Σύρο βελτιώνοντας ουσιαστικά καθόλη τη διάρκεια του χρόνου την επικοινωνία των κατοίκων των νησιών αυτών με τη Σύρο και λύνοντας με τον τρόπο αυτό χρόνια προβλήματα που τους απασχολούν, όπως ανάγκη πρόσβασης στο νοσοκομείο της Σύρου και μείωση διανυκτερεύσεων.
4) Δυνατότητα αυθημερόν μετακίνησης όλων των Αθλητικών Σωματείων και των Ακαδημιών στο νομό με σημαντική μείωση του κόστους ταξιδιού αλλά κυρίως και του πολύτιμου χρόνου των μαθητών.
5) Για πρώτη φορά υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης της Σικίνου και της Φολεγάνδρου με τον Πειραιά από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια:
μέσω Νάξου την Τετάρτη και το Σάββατο και μέσω Σαντορίνης την Κυριακή
6) Τρίτη γραμμή σύνδεσης με ταχύπλοο 7μηνης διάρκειας, με την οποία επιτυγχάνεται:
− σύνδεση της Κύθνου, της Ανάφης, της Σικίνου και της Φολεγάνδρου με τον Πειραιά,
− σύνδεση Κύθνου-Σύρου-Ανατολικών Κυκλάδων
− σύνδεση Δυτικών Κυκλάδων με Σύρο
− μείωση του χρόνου ταξιδιών
− χαμηλότερο κόστος εισιτηρίου λόγω επιδοτήσεων
− σύνδεση Σερίφου-Σίφνου-Κιμώλου-Μήλου μέσω Σύρου με Ανατολικές Κυκλάδες το καλοκαίρι.
7) Εφόσον επιτευχθεί τρίτη γραμμή σύνδεσης με ταχύπλοο, τότε λύνεται και το ακτοπλοϊκό πρόβλημα σύνδεσης της Κύθνου με τον Πειραιά και τις υπόλοιπες Κυκλάδες.
8) Εάν τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια παραμείνουν με δύο συμβατικά πλοία, με το νέο σχεδιασμό μειώνεται σε ορισμένες μέρες η διάρκεια του ταξιδιού, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένα νησιά (όπως η Θήρα και η Μήλος), παρότι συνδέονται όλα τα νησιά συχνότερα όλο το χρόνο.