ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Κρουαζιερόπλοιο με μπαταρία και ιστία παρουσίασε η Hurtigruten
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΤΙΛΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 08 Ιουνίου 2023 11:07
Ο Hurtigruten Norway κυκλοφόρησε τα πρώτα σχέδια για το προτεινόμενο κρουαζιερόπλοιο μηδενικών εκπομπών της εταιρείας. Μετά τον εντοπισμό και τη μελέτη των πιο ελπιδοφόρων αναδυόμενων τεχνολογιών, ο Hurtigruten και οι συνεργάτες της προτείνουν ένα κρουαζιερόπλοιο που θα χρησιμοποιεί μπαταρίες, ανασυρόμενα πανιά με ηλιακούς συλλέκτες και τεχνολογίες AI. Ο στόχος είναι να ξεκινήσει το πρώτο σκάφος το 2030.
«Μετά από μια αυστηρή μελέτη σκοπιμότητας, εντοπίσαμε τις πιο ελπιδοφόρες τεχνολογίες για τα πρωτοποριακά μελλοντικά κρουαζιερόπλοια μας. Δεσμευόμαστε να παραδώσουμε ένα πλοίο που ξεπερνά όλα τα άλλα όσον αφορά την ενεργειακή απόδοση και τη βιωσιμότητα μέσα σε λίγα χρόνια », δήλωσε η Hedda Felin, Διευθύνων Σύμβουλος του Hurtigruten Norway.
Τα σχέδια για το κρουαζιερόπλοιο είναι αποτέλεσμα της πρώτης φάσης του έργου "Sea Zero" που ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο από τον Hurtigruten και 12 ναυτιλιακούς εταίρους και το ερευνητικό ινστιτούτο SINTEF στη Νορβηγία που ανέφεραν ότι προσδιόρισαν αυτό που θεωρούν ως τις πιο ελπιδοφόρες τεχνολογίες για τα μελλοντικά πλοία, σημειώνοντας ότι ορισμένες από τις τεχνολογίες εξακολουθούν να απαιτούν εκτεταμένη έρευνα πριν από την εμπορευματοποίηση.
Ο στόχος του έργου είναι ένα μικρό, ειδικά κατασκευασμένο πλοίο που μπορεί να λειτουργήσει βιώσιμα στις νορβηγικές ακτές. Ο Hurtigruten εκμεταλλεύεται σκάφη κατά μήκος της ακτής μεταξύ Μπέργκεν και Κίρκενες που πραγματοποιούν έως και 34 ελλιμενισμούς. Η εταιρεία έχει διατηρήσει την παράκτια υπηρεσία για 130 χρόνια από την ίδρυσή της το 1893. Βλέπουν αυτό το σχέδιο ως το πρώτο βήμα προς τη μετατροπή ολόκληρου του στόλου της εταιρείας σε πλοία μηδενικών εκπομπών.
Η ιδέα σχεδιασμού που αναπτύχθηκε κατά το πρώτο έτος της έρευνας απαιτεί ένα πλοίο μήκους 443 ποδιών που θα έχει 270 καμπίνες που θα φιλοξενούν 500 επιβάτες και θα λειτουργεί με μόλις 99 πλήρωμα. Το πλοίο θα έχει επίσης ένα αμπάρι φορτίου και χώρο για τη μεταφορά αυτοκινήτων. Ένα βελτιωμένο σχήμα θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη αντίσταση αέρα και θα μειώσει τη χρήση ενέργειας. Εκτός από τον άφθονο εξωτερικό χώρο, οι διευρυμένες επιφάνειες και τα παράθυρα θα αυξήσουν την άνεση των επιβατών.
«Αναπτύσσουμε την ιδέα για τον πιο καινοτόμο σχεδιασμό κρουαζιέρας στον κόσμο και ερευνούμε για να βρούμε τις βέλτιστες μεθόδους σχεδιασμού κατάλληλες για πλοία μηδενικών εκπομπών. Το βελτιωμένο σχήμα, με τις καινοτόμες λύσεις κύτους και πρόωσης, όχι μόνο μειώνει τη ζήτηση ενέργειας αλλά και αυξάνει την άνεση των επιβατών ", δήλωσε ο Henrik Burvang, Διευθυντής Έρευνας και Καινοτομίας στη VARD, την εταιρεία σχεδιασμού και ναυπηγικής που συμμετέχει στο έργο.
Η ιδέα σχεδιασμού είναι για πλοία που κινούνται με ηλεκτρικά και εξοπλισμένα με μπαταρίες που φορτίζουν στο λιμάνι. Συνδυάζοντας λύσεις μπαταριών 60 μεγαβάτ με αιολική τεχνολογία, ο Hurtigruten λέει ότι το σκάφος αναμένεται να διαθέτει πολλές πρωτιές και βελτιωμένες λύσεις που δεν υπάρχουν στα κρουαζιερόπλοια σήμερα, συμπεριλαμβανομένων των ανασυρόμενων πανιών με ηλιακούς συλλέκτες, ελιγμούς τεχνητής νοημοσύνης, έλικες αντίθετης περιστροφής και πολλαπλούς ανασυρόμενους προωθητήρες. Πρόσθετες τεχνολογίες περιλαμβάνουν λίπανση αέρα, προηγμένη επίστρωση κύτους και προληπτικό καθαρισμό κύτους.
Οι τρεις ανασυρόμενες, αυτόνομες εξέδρες πτέρυγας θα περιλαμβάνουν 1500 τετραγωνικά μέτρα (16.146 τετραγωνικά πόδια) ηλιακών συλλεκτών και συνολική επιφάνεια ανέμου 750 τετραγωνικών μέτρων (8.073 τετραγωνικά πόδια), φτάνοντας σε μέγιστο ύψος 164 ποδιών όταν επεκταθούν πλήρως.
Εξετάζεται επίσης η τεχνολογία AI για τη βελτίωση της λειτουργίας του σκάφους, συμπεριλαμβανομένης της πλοήγησης και ως εκ τούτου, η περιοχή της γέφυρας αναμένεται να είναι σημαντικά μικρότερη. Ο Hurtigruten Norway αναμένει μέσω των τρεχουσών δραστηριοτήτων της στις ακτές και της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης να συλλέξει δεδομένα που μαθαίνουν τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους ελλιμενισμού και αποσύνδεσης για κάθε λιμάνι, βελτιώνοντας τις λιμενικές λειτουργίες σε κακές ή δύσκολες καιρικές συνθήκες. Η τεχνητή νοημοσύνη πιστεύει ότι θα συμβάλει στην ενίσχυση των ελιγμών.
Μία από τις βασικές προκλήσεις που πρέπει να ξεπεράσουν μέσω της νέας τεχνολογίας είναι η δύναμη που χρησιμοποιείται στις ξενοδοχειακές λειτουργίες. Στόχος τους είναι να μειώσουν τη συνολική κατανάλωση ενέργειας κατά 50% σε σχέση με τα σημερινά πλοία της γραμμής, σημειώνοντας παράλληλα ότι το ήμισυ της ισχύος ενός πλοίου μπορεί να καταναλωθεί στην περιοχή του ξενοδοχείου. Οι επιβάτες θα συμμετέχουν στην εξοικονόμηση ενέργειας μέσω της χρήσης μιας διαδραστικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της κατανάλωσης νερού και ενέργειας.
Το έργο Sea Zero εισέρχεται τώρα σε μια διετή φάση κατά την οποία οι προτεινόμενες τεχνολογίες θα αναπτυχθούν περαιτέρω και θα δοκιμαστούν. Ο Hurtigruten υπογραμμίζει ότι η τρέχουσα φάση έρευνας και ανάπτυξης επικεντρώνεται στην παραγωγή μπαταριών, την τεχνολογία πρόωσης, το σχεδιασμό κύτους και τις βιώσιμες πρακτικές που μειώνουν τη χρήση ενέργειας στο απόλυτο ελάχιστο.