Κυρ01122025

Last updateΣαβ, 11 Ιαν 2025 11am

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Δύο λιμάνια… «ξεκλειδώνουν» τα Σινο-Ρωσικά κεφάλαια (;)

olth 9999

«Στο Μαξίμου η μπάλα» και στην ευχέρεια του «ντριμπλάρει» τις εσωκομματικές αντιρρήσεις μετά τα «ισχυρά σουτ» Πεκίνου και Μόσχας αναφορικά με το ενδιαφέρον τους για τις αποκρατικοποιήσεις και ιδιαίτερα για τους ΟΛΠ-ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Εκ των γεγονότων Κίνα και Ρωσία έχουν καταστήσει σαφές το διακαές τους ενδιαφέρον, και μάλιστα στον ανώτατο βαθμό των ηγεσιών τους ,να επενδύσουν στις υποδομές (λιμενικές) και τις μεταφορές (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) στην περίπτωση που η Αθήνα θελήσει να «προχωρήσει» στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων. Με βάση τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία τόσο ο Κινεζικός όσο και ο Ρωσικός κορβανάς ενδιαφέρεται να επενδύσει γουόν και ρούβλια εφ όσον προχωρήσουν οι διαγωνισμοί για τα δύο λιμάνια, ως έχουν, αφού το ενδιαφέρον και από τις δύο πλευρές καταγράφεται «ολιστικό». Με μόνο σημείο σύγκρουσης- ανταγωνισμού το Σινο-Ρωσικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η οποία αιφνιδίως προσλαμβάνει ιδιαίτερης αξίας, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, καθώς γίνεται σαφές ότι «κλειδί» παραμένει η σιδηροδρομική κάλυψη και των δύο λιμένων ,η γεωστρατηγική σημασία των οποίων, πρωτίστως για την Ελλάδα, αλλά και για τους διεκδικητές των διαγωνισμών, είναι κάτι παραπάνω από προφανής για τα συμφέροντά τους στο παγκόσμιο εμπόριο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη γύρω από τους δύο διαγωνισμούς κύκλοι των παραγωγικών τάξεων αλλά και των χρηστών των εγκαταστάσεων των δύο λιμένων είναι σε θέση να γνωρίζουν τη διάθεση των διεκδικητών των δύο διαγωνισμών περί σχεδιασμών ανάπτυξης-υποστήριξης παράπλευρών οικονομικών δραστηριοτήτων που θα δημιουργήσουν επιπρόσθετες θέσεις εργασίας. Και στις δύο όμως περιπτώσεις τα σενάρια που κυκλοφορούν ή θα κυκλοφορήσουν μέχρι της επίσημης απόφασης του Μαξίμου και του ΤΑΙΠΕΔ μάλλον προκαλούν εκνευρισμό στους υποψήφιους επενδυτές –διεκδικητές των διαγωνισμών και συνακόλουθα στις παραγωγικές τάξεις και τους χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων που προσβλέπουν στην ανάπτυξη μέσω των επενδύσεων κεφαλαίων μεγάλων λιμενικών διαχειριστών.Θεωρώντας ότι είναι οι μόνοι που μπορούν να αναδείξουν τα δύο λιμάνια και να διαθέσουν on the spot τα απαιτούμενα εκατομμύρια ευρώ για εξοπλισμούς κλπ. αποκλείοντας να «βρεθούν» αυτά τα κεφάλαια υπό άλλες συνθήκες. Με τον επόμενο μήνα κρίσιμο για το αν τελικά η χώρα θα «χρεοκοπήσει» το θέμα των αποκρατικοποιήσεων προσλαμβάνει ιδιάζουσας σημασίας καθώς εκτός των άλλων και οι «θεσμοί επιμένουν στις δικές τους κόκκινες γραμμές» που συμπεριλαμβάνουν αυτές.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter