Παρ01102025

Last updateΠαρ, 10 Ιαν 2025 7pm

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τον ΟΛΠ "θέλει" ο Δήμος... UPD

pireas-97

Προβληματισμένοι έως και «αιφνιδιασμένοι» εμφανίζονται κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων του Πειραιά από την «πρόταση» προς συζήτηση που κατέθεσε η ηγεσία του Δήμου Πειραιά στα τέλη της περασμένης εβδομάδας η οποία και αφορά σε αυτό καθ αυτό το επιβατικό λιμένα και την χερσαία ζώνη του.

Ο προβληματισμός φαίνεται να εστιάζει στο «γιατί» και το «πως» αλλά και το «momentum»που εισέρχεται σε αυτή τη φάση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς η πρόταση του Δήμου που εμφανίζεται να «αποκόπτει» το επιβατικό λιμάνι από το εμπορικό και τις δρομολογημένες εξελίξεις από την κυβέρνηση. Η οποία διακαώς αναμένει τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, όπου και θα υπάρξουν οι «περίφημες» δεσμευτικές προσφορές, καθώς φαίνεται να έχει προϋπολογίσει το τίμημα στον προσεχή στοιχεία του σχεδίου προϋπολογισμού για το προσεχές έτος. Με δεδομένη την πίεση από τα σφικτά πλέον χρονοδιαγράμματα για τις αποκρατικοποιήσεις που συζητήθηκε εκτενώς τα περασμένα 24ωρα στις συσκέψεις πρωθυπουργού-ΤΑΙΠΕΔ και μεταξύ Σαμαρά- Βενιζέλου το ερώτημα που πλανάται πλέον είναι ποια θέση επίσημα θα λάβουν οι φορείς που εκπροσωπούν την επιβατηγό ναυτιλία (ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα) έναντι της προτάσεως που, εκτός απροόπτου, θα αναλυθεί την Τρίτη στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά το βασικό σκεπτικό της. Να σημειωθεί ότι έναντι της εν λόγω πρότασης ούτε η ΟΜΥΛΕ αλλά και η Ένωση Λιμενεργατών μέχρι ώρας δεν έχουν λάβει με επίσημη ανακοίνωσή τους θέση επί της πρότασης της Δημοτικής Αρχής. Αν και καλά πληροφορημένες πηγές θέλουν τους συνδικαλιστικούς φορείς μετά τον αρχικό «αιφνιδιασμό» τους να εμφανίζονται αντίθετοι και προς αυτή την πρόταση θεωρώντας, πάντα, σύμφωνα με κύκλους των χρηστών και όχι μόνο, ότι και αυτή η πρόταση ανοίγει το δρόμο προς την ιδιωτικοποίηση. Στην οποία οι συνδικαλιστές ως γνωστό είναι αντίθετοι είτε αυτή είναι «επί μέρους» είτε «συνολική». Να σημειωθεί τέλος ότι για δεκαετίες είχε γίνει πολύ κουβέντα για τις «στρεβλώσεις» που προκαλούσε στο εμπορικό λιμάνι, το επιβατικό καθώς οι χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων θεωρούσαν ότι το εμπορικό τμήμα ουσιαστικά στήριζε, οικονομικά τουλάχιστον, τις λειτουργίες του επιβατικού. Και για μία σειρά λόγους για τους οποίους η επιβατηγός ναυτιλία έχει «εξαντλητικά» αναλύσει κατά περιόδους όπου οι δημοτικές αρχές «προσδοκούσαν» να αυξήσουν τα όποια έσοδά τους από τις λειτουργίες είτε του επιβατικού είτε του εμπορικού λιμένα. Με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα να μην έχει βρεθεί η «χρυσή τομή» στη σχέση «πόλης-λιμάνι».
Η πρόταση του Δήμου
«Πρόταση αναφορικά με την Ο.Λ.Π. Α.Ε. για τη Διαχείριση - Λειτουργία του Λιμένα Πειραιά» είναι το πρώτο θέμα της ατζέντας εκ συνολικά πενήντα ενός θεμάτων που είναι ενταγμένα στην ατζέντα της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου του Πειραιά η οποία έχει προσδιοριστεί την Τρίτη 7-10-2014 και ώρα 17:00 στο Δημαρχείο (Πλατεία Κοραή). Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η νέα δημοτική αρχή έχει «διαφοροποιηθεί» ως προς το θέμα του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ ενώ έχει συνολικό σχεδιασμό για την «αποκατάσταση» της σχέσης πόλης-λιμένα.
Η πρόταση του Δήμου
«Το Λιμάνι του Πειραιά αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες για την τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας. Ως ένα σημαντικό διεθνές κέντρο για την κρουαζιέρα, με πολλά περιθώρια εξέλιξης αλλά και ως κομβικό σημείο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα αποτελεί χώρο υποδοχής και μετακίνησης εκατομμυρίων τουριστών κάθε χρόνο. Γι' αυτό η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, είναι καθοριστικός παράγοντας προκειμένου να αξιοποιηθούν τα σημαντικά πλεονεκτήματα του και να καταστεί μοχλός ανάπτυξης τόσο της εθνικής όσο και της πειραϊκής οικονομίας, διατηρώντας και δημιουργώντας θέσεις εργασίας.
Στο πλαίσιο αυτό ο Δήμαρχος Πειραιά στην ερχόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Πειραιά, τη Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014, θα παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη πρόταση-λύση. Πιο συγκεκριμένα:
Προτείνεται η ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά (ΛΤΠ), ως Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ειδικού σκοπού. Το Λιμενικό Ταμείο Πειραιά θα ανήκει κατά 100% στο Δήμο Πειραιά, ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου εποπτευόμενο από το Δήμο, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο το δημόσιο χαρακτήρα του Λιμανιού.
Με την ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά, από το Δήμο Πειραιά, θα συναφθεί Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Λιμενικού Ταμείου Πειραιά σύμφωνα με την οποία θα παραχωρείται στον ΟΛΠ η διαχείριση της χερσαίας ζώνης στο πλαίσιο των γεωγραφικών ορίων του Δήμου. Η ζώνη αυτή περιλαμβάνει το επιβατικό λιμάνι του Πειραιά δηλαδή την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα.
Τα πλεονεκτήματα της συγκροτημένης πρότασης του Δημάρχου Πειραιά:
• Είναι σύμφωνη με το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας των λιμενικών υποδομών στην Ελλάδα και το θεσμικό πλαίσιο για τον Καλλικράτη
• Διασφαλίζεται η ενίσχυση των υποδομών κρουαζιέρας αλλά και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών
• Διαμορφώνεται ένα ξεκάθαρο πλαίσιο αξιοποίησης του λιμανιού προς όφελος της πόλης
• Μπορούν να αναπτυχθούν δράσεις ευρύτερου τουριστικού, πολιτιστικού ή κοινωνικού σκοπού με στόχο ο αναπτυξιακός σχεδιασμός του Πειραιά να συνδεθεί με την αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου
• Ενισχύεται ο ρόλος του Δήμου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο Λιμάνι με αποτέλεσμα την αύξηση της αυτονομίας του»
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter