WIN-WIN συμφωνίες επιδιώκουν οι Κινέζοι
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΣΕΠ ΑΕ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 03 Φεβρουαρίου 2015 21:57
Έως και ενοχλημένοι εμφανίζονται κύκλοι της COSCO απέναντι στη φημολογία των ημερών περί αδιαφορίας τους για τη συνέχιση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του 67% του ΟΛΠ. Αντιπαραβάλλοντας μάλιστα περί «ολιστικής» αντιμετώπισης του θέματος αλλά και συμφωνιών "WIN-WIN".
Να σημειωθεί ότι στην πενταετία που διέρρευσε οι Κινέζοι απέδειξαν ότι είναι έτοιμοι να επενδύσουν σε τομείς της ελληνικής οικονομίας ενώ πρόσφατα κατέστησαν σαφές, και με αφορμή τοποθετήσεις κυβερνητικών αξιωματούχων, ότι σέβονται απόλυτα τη χώρα και θέλουν να επενδύσουν σε αυτή. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές η COSCO έχει αναθέσει σε εξειδικευμένη ομάδα εμπειρογνωμόνων τη σχηματοποίηση επενδυτικής στρατηγικής με στόχο την με γεωμετρική πρόοδο ανάπτυξη όλων των δραστηριοτήτων του λιμανιού το οποίο η Κινεζικών συμφερόντων εταιρία φαίνεται να αντιμετωπίζει με «ολιστική» προοπτική. Που αντίκειται στη λογική της «σαλαμοποίησης» θεωρόντας, πάντα κατά τις ίδιες πηγές, ότι δεν θα αποφέρει τα επιδιωκόμενα- προσδοκώμενα έσοδα. Με βάση την μέχρι σήμερα ανοδική πορεία του τμήματος του container terminal που ελέγχει η COSCO, όπως αυτοί καταγράφονται και στους διεθνείς ειδικούς δείκτες, εφ όσον τους ρυθμούς αυτούς ακολουθήσουν και οι λοιπές χρήσεις του λιμένα καθίσταται προφανές ότι τα οφέλη για την ευρύτερη τοπική οικονομία, και όχι μόνο, θα καταστούν πολλαπλασιαστικά.
Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων αλλά και των χρηστών είναι γνωστό ότι προσβλέπουν στην ανάπτυξη του εμπορικού λιμένα κατά κύριο λόγο αλλά και της επισκευαστικής ζώνης θεωρώντας ότι πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία αξιοποίησης του λιμένα καθώς εκτιμούν ότι είναι αδύνατο το κράτος να παίξει το ρόλο επιχειρηματία πολύ δε περισσότερο υπό τις παρούσες συνθήκες να προβεί σε επενδύσεις που απαιτούνται κατά περίπτωση ώστε συνολικά το λιμάνι να μπορεί να ανταγωνιστεί επαξίως άλλα λιμάνια με πρόσωπο στη Μεσόγειο. Τα οποία και διεκδικούν μερίδιο της νέα πίττας που σηματοδοτούν οι διεθνείς εξελίξεις στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων με τις πανίσχυρες συμμαχίες. Τέλος πρέπει να υπενθυμιστεί ότι οι Κίνα έχει αποδείξει πρόσφατα σε διεθνές διπλωματικό και οικονομικό επίπεδο ότι ενδιαφέρεται, όπως άλλωστε και άλλοι επενδυτές που περιμένουν το «ακριβές στίγμα» της κυβέρνησης, να καταστήσουν τον Πειραιά το πρώτο λιμάνι της Μεσογείου και εν προκειμένω η Κίνα να το καταστήσει κόμβο υψίστης στρατηγικής σημασίας για το «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού» που αποτελεί μία από τις εθνικές στρατηγικές της με παγκόσμια διάσταση. Τέλος αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η Κίνα προσβλέπει και σε άλλες επενδυτικές τοποθετήσεις στους τομείς των σιδηροδρομικών αλλά και συνδυασμένων μεταφορών όπως και στα logistics.