Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Οριστικό πλέον το χρονοδιάγραμμα αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ

cosco-olp-provlita

Φαίνεται ότι οριστικοποιείται πλέον το χρονοδιάγραμμα των εξελίξεων που αφορούν στις διεργασίες ιδιωτικοποίησης του λιμένα Πειραιά κατά πρώτον και της Θεσσαλονίκης κατά δεύτερον, καθώς μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα έχει οριστικοποιηθεί το περίφημο «concession agreement», στο οποίο θα προσδιορίζονται παράμετροι που αφορούν την επόμενη ημέρα των ιδιωτικοποιήσεων.

Το «concession agreement» αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, ο χρόνος των οποίων για την περίπτωση του Πειραιά προσδιορίστηκε στα τέλη Νοεμβρίου σύμφωνα και με τα στοιχεία, τα οποία προέρχονται από το τελευταίο road show του Λονδίνου, όπου μεταξύ των άλλων ενημερώθηκαν μεγάλα επενδυτικά funds για το σύνολο των αποκρατικοποιήσεων και ιδιαίτερα δε της ομάδας των 16 που συμπεριλαμβάνονται ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη.

Οι διαδικασίες του φιλικού διακανονισμού επίσης έχουν προσδιοριστεί με τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ και την εν συνεχεία Γ.Σ. γεγονός που προδικάζει ότι δε θα υπάρξει άλλη ανατροπή στα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί και με δεδομένη την πίεση που δέχεται η κυβέρνηση σε όλα τα επίπεδα για την ανόρθωση της οικονομίας και τις αποκρατικοποιήσεις.

Η PCT S.A. από της ενάρξεως της δραστηριότητάς της εμφανίζει σταθερά ανοδική πορεία στην δια των χώρων της διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και in transit φορτίων, ενώ σημαντική αύξηση που δεν έχει περάσει απαρατήρητη από το διεθνή χώρο, εμφανίζεται και από της ενάρξεως της σιδηροδρομικής κάλυψης των εγκαταστάσεων της PCT S.A. από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ελέω της Cosco το λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε σε καταφανώς καλύτερες θέσεις στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια κατάταξη σε σχέση με το παρελθόν ενώ τα στατιστικά στοιχεία, τα οποία διατηρεί τόσο η PCT S.A. όσο και άλλοι φορείς που παρακολουθούν την πορεία του Πειραιά, δείχνουν την ανοδική πορεία με ότι αυτό συνεπάγεται.

Μόλις πρόσφατα ο κινέζος Πρωθυπουργός σε συνάντηση που είχε με τον Έλληνα Πρωθυπουργό Α. Σαμαρά είχε κεράσει την ικανοποίηση του μεταξύ των άλλων για την πορεία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, σημειώνοντας ότι ο Πειραιάς αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου αλλά κaι εξόδου εμπορευμάτων από και προς την Κίνα γεγονός που σημειώνεται ως ιδιαίτερα σημαντικό.

Δεδομένων των εξελίξεων αλλά και των συζητήσεων που εξελίσσονται σε επίπεδο μεγάλων συμμαχιών του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για τις γραμμές Ασίας – Ευρώπης, το θέμα του Πειραιά και γενικότερα της ιδιωτικοποίησης του, προσλαμβάνει σημασίας για το διεθνές εμπόριο ιδιάζουσας μορφής.

Αφού, γίνεται πολύς λόγος να χρησιμοποιηθούν από τις μεγάλες συμμαχίες λιμάνια της Μεσογείου έναντι των μέχρι τούδε επιλογών όπου οι γραμμές Ασίας - Ευρώπης καταλήγουν σε λιμάνια της Β. Ευρώπης, παρά το γεγονός ότι η επιλογή αυτή έναντι του Πειραιά ή άλλου μεσογειακού μεγάλου λιμένα προσθέτει κατά περίπτωση 10 έως 14 ημέρες μέχρι της διασποράς των εμπορευμάτων από τα λιμάνια της Β. Ευρώπης.

Πρόσφατα το TheSeaNation είχε επισημάνει στις αναφορές του για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την PCT S.A. ότι είναι σε εξέλιξη προσπάθεια οι εμπορικοί συρμοί που ξεκινούν από τις εγκαταστάσεις της PCT S.A. στο Πειραιά να διακινούν μελλοντικά αμφίδρομα εμπορεύματα, δηλαδή προερχόμενα από την κεντρική και ανατολική Ευρώπη με κατεύθυνση την Ασία και το ανάποδο όπως ακριβώς συμβαίνει σήμερα, χάρις τις υφιστάμενες συμφωνίες της Cosco με την HP και άλλες μεγάλες εταιρείες.

Τα στατιστικά στοιχεία τα οποία παρατίθενται, είναι εύγλωττα της ανάπτυξης και των δυνατοτήτων του terminal της PCT S.A. και καθιστούν εξόφθαλμα προφανή το ρόλο που θα διαδραματίσει η τρίτη προβλήτα που αναφέρεται και στον Φιλικό Διακανονισμό, την οποία και αναμένουν ναυτιλιακές εταιρείες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων προκειμένου να χρησιμοποιήσουν περαιτέρω τον Πειραιά.

Από τα στοιχεία συνάγεται ότι το διακινούμενο φορτίο μέσω του Πειραιά είναι καταφανώς ανώτερο αθροιστικά σε σύγκριση με το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο που αφορά την εσωτερική αγορά, γεγονός που καταδεικνύεται και διαχρονικά αφού πάντα το transit φορτίο στον Πειραιά εμφάνιζε σημαντική διαφορά σε σχέση με το τοπικό.

2014

*Total import: 163.458
*Total export: 79.579
* Transshipment: 1.649.084

2013
*Total import: 224.923
*Total export: 108.153
* Transshipment: 2.046.931

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter