Σαβ11232024

Last updateΠαρ, 22 Νοε 2024 10pm

Ενδιαφέρουσα η… επόμενη ημέρα UPD

car terminal 655

Ενδιαφέρουσα από πάσης απόψεως είναι η επόμενη ημέρα της «μέλλουσας να καταγραφεί στα ιστορικά χρονικά μεθόδου αποτροπής επενδύσεων» αποφάσεως του ΚΑΣ για το λιμάνι του Πειραιά ως προς τις αντιδράσεις της COSCO-ΟΛΠ αλλά και εν γένει των παραγωγικών τάξεων του Πειραϊκού χώρου.


Οι τελευταίες από την εν λόγω απόφαση «βγήκαν κατά το ήμισυ λαβωμένες» καθώς σχεδόν μεν τινάζεται στο αέρα ανάπτυξης των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων που λειτουργούν σε όλη της ΝΕΖ αλλά σε ότι αφορά το υπόλοιπο τμήμα της πόλης αυτό αναμένεται να εξεταστεί σε μεταγενέστερη συνεδρίαση του ΚΑΣ, γεγονός που διατηρεί ζέουσα την ελπίδα εξαίρεσης κατι που επιβεβαιώνεται και από την δήλωση στην οποία προέβη ο Δήμαρχος Πειραιά χάρη στην οποία προφανώς αποσοβήθηκε προς ώρας η ανακήρυξη της πόλης σε αρχαιολογικό χώρο.
Από την εν λόγω εξέλιξη εκτός της ΝΕΖ μεγάλη ζημία θα υποστεί και ο τομέας της διακίνησης οχημάτων (car terminal) καθώς η πρόσφατη απόφαση της ΕΣΑΛ στερεί από το λιμάνι του Πειραιά και εν κατακλείδι από τις παραγωγικές τάξεις που σχετίζονται με τον τομέα διακίνησης οχημάτων από το βασικό επιχειρησιακό του όπλο, δηλαδή της κατασκευής στεγασμένων χώρων, για την μετατροπή του car terminal του Πειραιά σε βασικό hub διακίνησης αυτοκινήτων από την Ασία, προς τις αγορές της ΝΑ Ευρώπης.
Το «πάγωμα αλλά και ψαλίδισμα» του master plan του ΟΛΠ εκπέμπει αρνητικό μήνυμα στους διεθνείς επενδυτές ενώ εκ της τροπής των γεγονότων καθίσταται σαφές ότι στο εξής του λιμάνι του Πειραιά αποκτά «συνδιοικητή» αφού η οποιαδήποτε κίνηση θα πρέπει να λαμβάνει την έγκριση του ΚΑΣ. Αυτός ήταν και ο μεγαλύτερος φόβος τόσο της Δημοτικής Αρχής του Πειραιά όσο και των παραγωγικών τάξεων όπως είχε καταγραφεί σε κοινή συνέντευξη Τύπου παραμονές της πρώτης συνεδρίασης του ΚΑΣ η οποία στη συνέχεια είχε αναβληθεί.
Να σημειωθεί ότι διαχρονικά με τις εκάστοτε διοικήσεις του ΟΛΠ υπήρχε διαφοροποίηση με τις τοπικές παραγωγικές τάξεις, ως προς τα θέματα της αξιοποίησης της «Παγόδας», για την οποία μάλιστα είχαν εκπονηθεί και μελέτες από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αλλά και των εμπορικών πολυκέντρων. Επισημαίνεται ότι το ΚΑΣ συντάχθηκε με τη γνωμοδότηση της επιτροπής σχεδιασμού και ανάπτυξης Λιμένων σε ότι αφορά εμπορικό κέντρο που θέλει να κατασκευάσει ο ΟΛΠ στο teminal κρουαζιέρας γεγονός που δεν εξέπληξε τους παροικούντες την Ακτή Μιαούλη. Και τούτο γιατί επίσης διαχρονικά οι απόπειρες να κατασκευαστούν στο σταθμό του ΟΣΕ στον Πειραιά, επί της οδού Πειραιώς αλλά και στο teminal κρουαζιέρας τέτοια κέντρα απέτυχαν...

Δήλωση Μώραλη για την απόφαση του ΚΑΣ

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης σχετικά με την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, δήλωσε τα εξής: «Με γρήγορες κινήσεις και τις κατάλληλες πρωτοβουλίες, παρά τον απόλυτο αιφνιδιασμό που επιχείρησε η κυβέρνηση και το υπουργείο Πολιτισμού, μέσω του ΚΑΣ, η Δημοτική Αρχή του Πειραιά κατάφερε να αποτρέψει την αδικαιολόγητη και δρομολογημένη, σύμφωνα με την εισήγηση κήρυξη του συνόλου της πόλης του Πειραιά, σε αρχαιολογική περιοχή. Με λογικά επιχειρήματα και με τη συμπαράταξη σχεδόν όλης της πόλης μπορεί να μην επετεύχθη η αναβολή της συζήτησης, λόγω της άκαμπτης και παράλογης στάσης του ΚΑΣ, αλλά επετεύχθη το μείζον, δηλαδή η αναθεώρηση του αρχικού σχεδιασμού που ήθελε να χαρακτηριστεί ολόκληρη η πόλη ως αρχαιολογικός χώρος. Ο χαρακτηρισμός της Α’ και Β’ Δημοτικής Κοινότητας και μικρού μέρους της Γ’ φαίνεται να μην αποτελεί ουσιαστική μεταβολή - κάτι το οποίο θα επεξεργαστούμε μόλις η γνωμοδοτική απόφαση του ΚΑΣ υπογραφεί από την αρμόδια Υπουργό - του σημερινού «status quo», αφού και σήμερα για κάθε δημόσιο ή ιδιωτικό έργο, απαιτείται η διαδικασία έγκρισης από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς & Νήσων, καθώς στην περιοχή αυτή ανήκει το ιστορικό κέντρο της πόλης του Πειραιά, καθώς και η πλειοψηφία των αρχαιολογικών ευρημάτων. Σε κάθε περίπτωση ο Δήμαρχος Πειραιά και η Δημοτική Αρχή αν απαιτηθεί θα προασπίσουν και πάλι το συμφέρον της πόλης και των κατοίκων. Η προστασία των αρχαιοτήτων και της πολιτιστικής κληρονομιάς μας είναι προτεραιότητα. Ωστόσο θα πρέπει κάποια στιγμή στην πόλη μας, οι αρμόδιοι να προχωρήσουν πέρα από την προστασία και στην ανάδειξη των σημαντικών αυτών ευρημάτων, ώστε να μπορούν αυτά να γίνουν κάποια στιγμή επισκέψιμα και φυσικά σε καμία περίπτωση όλη αυτή η διαδικασία, να μην λειτουργήσει εις βάρος της αναγκαίας και επιθυμητής από όλους προόδου και ανάπτυξης του Πειραιά και την δημιουργία θέσεων εργασίας».

Ε.Σ.Π. : Πολλά τα ερωτηματικά για την απόφαση του Κ.Α.Σ.

Δηλώνουμε εντυπωσιασμένοι από την βιασύνη της απόφασης, να κηρυχθεί ως αρχαιολογικός χώρος ένα μεγάλο τμήμα του Πειραιά. Μετά από δέκα χρόνια διαρκούς οικονομικής ύφεσης και οκτώ χρόνια μεγάλης κυκλοφοριακής ταλαιπωρίας από τα έργα Τραμ και Μετρό, η πόλη μας έχει άμεση ανάγκη από το οξυγόνο της γρήγορης ανάπτυξης και της επαναφοράς της στην κανονικότητα. Η απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, μας δημιουργεί πολλά ερωτηματικά, καθώς δεν λήφθηκε υπόψη το αίτημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Αντιπεριφέρειας, του Δήμου, των παραγωγικών φορέων, αλλά και των δημοτών, για αναβολή της απόφασης, ώστε να δοθεί χρόνος για στοιχειώδη διαβούλευση. Είναι επιτακτική ανάγκη, το Υπουργείο Πολιτισμού και το Κ.Α.Σ. να ενημερώσουν τις επιχειρήσεις και τους δημότες του Πειραιά, για το ποιες περαιτέρω γραφειοκρατικές διαδικασίες θα επιφέρει στην καθημερινότητά τους αυτός ο χαρακτηρισμός.

Στελέχη του ΟΛΠ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Θετική» από την πρώτη γενική πληροφόρηση, ως προς το να προχωρήσει το σύνολο των έργων του επενδυτικού προγράμματος (master plan) του ΟΛΠ, χαρακτηρίζουν μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του οργανισμού τη χθεσινή γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, ωστόσο εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την εμπλοκή του συγκεκριμένου δημόσιου φορέα του υπουργείου Πολιτισμού στα λιμενικά έργα, αναφέροντας ότι κάτι τέτοιο θέτει σε κίνδυνο τις επενδύσεις της κινεζικής εταιρείας, λόγω των αναμενόμενων καθυστερήσεων που αναμένεται να υπάρξουν από τη γραφειοκρατία.
«Αρχικά η Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) είχε θέσει με αστερίσκους ορισμένα λιμενικά έργα του ΟΛΠ ωστόσο έχουν τώρα την έγκριση τους από το ΚΑΣ και αναμένεται να υποβληθεί νέα πρόταση στην ΕΣΑΛ» τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα στελέχη του Οργανισμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ΚΑΣ φέρεται να εγκρίνει την ανέγερση και των τεσσάρων ξενοδοχείων στο λιμάνι ακόμα και αυτό που είχε απορρίψει η ΕΣΑΛ στην περιοχή Πόρτο Λεόνε, ενώ δεν εκφράζει καμία αντίρρηση για τα εμπορευματικά κέντρα όπως οι πενταώροφες αποθήκες στο car terminal και στο logistic center. Ζητεί μόνο αλλαγές στους όρους δόμησης στο 5στερο ξενοδοχείο του Πόρτο Λεόνε.
Στελέχη του ΟΛΠ εξέφρασαν επίσης τον προβληματισμό τους για τη γνωμοδότηση του ΚΑΣ κατά της χρήσης των ναυπηγοεπισκευαστικών ζωνών στην Κυνόσουρα και τα Αμπελάκια της Σαλαμίνας στα οποία είχε δοθεί παράταση στην άδεια λειτουργίας τους από την προηγούμενη δημόσια διοίκηση του ΟΛΠ μέχρι το 2052.
Το Συμβούλιο επίσης φέρεται να ζητεί ενίσχυση των πολιτιστικών έργων με τη δημιουργία μουσείου ενάλιων αρχαιοτήτων στο Σιλό.
Σημειώνεται πάντως ότι η απόφαση του ΚΑΣ προστατεύει τις επενδύσεις του ΟΛΠ από ενδεχόμενες προσφυγές τρίτων.
Στελέχη του οργανισμού, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δήλωσαν ότι μπορεί η θεσμική κατοχύρωση της έγκρισης του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά και από το ΚΑΣ να προϋποθέτει, σύμφωνα με τον νόμο, την οριοθέτηση περιοχών που περιέχουν αρχαιότητες ή ενδείξεις, ωστόσο ανέφεραν ότι όταν ο ΟΛΠ ήταν δημόσιος δεν υπήρχε καμία εμπλοκή του συγκεκριμένου δημόσιου φορέα στην εξέλιξη των λιμενικών έργων.
Τόνισαν ότι η διοίκηση του Οργανισμού αναμένεται τις επόμενες ημέρες να λάβει στα χέρια της την επίσημη απόφαση του ΚΑΣ για το κάθε έργο ξεχωριστά του master plan ενώ πρόσθεσαν ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ ως ενιαίο και απαραίτητο για την αξιοποίηση του λιμανιού και αναμένεται να υποβάλλει τη νέα πρόταση προς την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων(ΕΣΑΛ).

Συνολικά, οι επενδύσεις που αναμένεται να πραγματοποιήσει η Cosco και ορισμένες εκ των οποίων ήδη έχουν ολοκληρωθεί - υποχρεωτικές και πρόσθετες - ανέρχονται στο ποσό των περίπου 580 εκατ. ευρώ.
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ είναι ύψους 293,7 εκατ. ευρώ και θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2021, προκειμένου να μεταβιβαστεί στην Cosco και το υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, εκτός από το 51% που απέκτησε το 2016.
Οι εγκρίσεις της ΕΣΑΛ σχετικά με τις υποχρεωτικές επενδύσεις, δίνονται με την προϋπόθεση της έγκρισής τους από το υπουργείο Πολιτισμού μετά από γνωμοδότηση των αρμοδίων Κεντρικών Συμβουλίων και τον όρο ότι κατά την υλοποίηση των έργων θα ληφθούν όλες οι απαιτούμενες άδειες και εγκρίσεις που απαιτούνται από την ισχύουσα νομοθεσία.

ΝΔ: Οι ιδεοληψίες του ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούν άλλο να ταλαιπωρούν την Ελλάδα

«Το ΚΑΣ προέβη στον εξωπραγματικό ισχυρισμό ότι σχεδόν ο μισός Πειραιάς είναι αρχαιολογικός χώρος. Το ΚΑΣ, όμως, το διορίζει η κυβέρνηση και επομένως εκείνη είναι υπόλογη για τις γνωμοδοτήσεις του που υπονομεύουν κάθε οικοδομική δραστηριότητα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας», δήλωσε η Σοφία Ζαχαράκη.
Η εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ πρόσθεσε: «Οι ιδεοληψίες του ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούν άλλο να ταλαιπωρούν την Ελλάδα. Η Νέα Δημοκρατία θα διασφαλίσει την υλοποίηση επενδύσεων που θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας και θα δημιουργήσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας».

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter