Τρι04302024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τελωνειακή μεταρρύθμιση: Ο ESPO χαιρετίζει τη στήριξη του Κοινοβουλίου για την αποκατάσταση της περιόδου προσωρινής αποθήκευσης 90 ημερών

espo logo

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συζητά επί του παρόντος την πρόταση της Επιτροπής για νέο κανονισμό της ΕΕ σχετικά με τον ενωσιακό τελωνειακό κώδικα.

Ενώ υποστήριξε τους στόχους της τελωνειακής μεταρρύθμισης για σημαντική βελτίωση της αποτελεσματικότητας των τελωνειακών διαδικασιών στην ΕΕ, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO) μοιράστηκε με τους νομοθέτες μια σειρά ανησυχιών σχετικά με τον φάκελο της μεταρρύθμισης.
Για τους λιμένες της Ευρώπης, η κύρια και πρώτη ανησυχία σχετικά με την πρόταση της Επιτροπής είναι η δραστική μείωση της περιόδου προσωρινής αποθήκευσης από τις σημερινές 90 σε 3 ημέρες. Ως εκ τούτου, ο ESPO χαιρετίζει θερμά αρκετές τροπολογίες των βουλευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την αποκατάσταση της περιόδου των 90 ημερών, η οποία φαίνεται τώρα να αντικατοπτρίζεται στους συμβιβασμούς που έχουν τεθεί επί τάπητος στην Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών (IMCO).
Η προσωρινή εναπόθεση διάρκειας 90 ημερών διαδραματίζει καίριο ρόλο στη διασφάλιση της ρευστότητας των ροών φορτίου μέσω των λιμένων, ιδίως όταν άλλα μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν παρέχουν εγκαίρως τα δεδομένα που απαιτούνται για την υπαγωγή των εμπορευμάτων σε τελωνειακό καθεστώς. Η προσωρινή εναπόθεση είναι επίσης ζωτικής σημασίας στο πλαίσιο της μεταφόρτωσης, δηλαδή της μετακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε ενδιάμεσο προορισμό, όπου μεταφορτώνονται μεταξύ δύο ποντοπόρων πλοίων και στη συνέχεια αποστέλλονται σε άλλο (τελικό) προορισμό, συμπεριλαμβανομένων λιμένων εκτός ΕΕ. Στην πραγματικότητα, το καθεστώς «προσωρινής εναπόθεσης» πρέπει να θεωρείται χρήσιμη «διοικητική αίθουσα αναμονής» είτε για τη λήψη των απαραίτητων πληροφοριών/δεδομένων είτε, σε περίπτωση μεταφόρτωσης, για την παραλαβή του φορτίου και/ή την αναμονή του πλοίου να συνεχίσει το ταξίδι προς τον τελικό προορισμό των εμπορευμάτων. Μια συντομότερη περίοδος προσωρινής εναπόθεσης θα άφηνε μια απαράδεκτη ποσότητα εμπορευμάτων χωρίς κατάλληλη τελωνειακή διαδικασία, αναγκάζοντας τους τερματικούς σταθμούς και τις ναυτιλιακές γραμμές να είναι υπεύθυνες για την υπαγωγή των εμπορευμάτων σε τελωνειακό καθεστώς τελωνειακής δέσμευσης. Για τους ευρωπαϊκούς λιμένες, η συντόμευση της τρέχουσας περιόδου προσωρινής αποθήκευσης, όπως προτάθηκε αρχικά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεν είναι ούτε αποδεκτή ούτε εφαρμόσιμη.
«Εκτιμούμε ιδιαίτερα την υποστήριξη του εισηγητή και άλλων μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την περίοδο προσωρινής αποθήκευσης των 90 ημερών. Η συντόμευση αυτής της περιόδου θα παρεμπόδιζε τη ρευστότητα των εμπορευματικών ροών μέσω των λιμένων και θα έθετε εκ νέου ορισμένους ευρωπαϊκούς λιμένες σε άνισους όρους ανταγωνισμού με τους γειτονικούς λιμένες εκτός ΕΕ. Ελπίζουμε ότι το Κοινοβούλιο θα συνεχίσει να υποστηρίζει αυτό το σημείο και, σε μεταγενέστερο στάδιο, και το Συμβούλιο. Αυτό θα μας επιτρέψει να παράσχουμε την πλήρη στήριξή μας στην πρόταση και τη φιλοδοξία της να προχωρήσει η τελωνειακή ένωση στο επόμενο επίπεδο. Στο σημερινό γεωπολιτικό και γεωοικονομικό πλαίσιο, η αποτελεσματική λειτουργία των τελωνείων είναι περισσότερο από ποτέ σημαντική», ανέφερε η Γενική Γραμματέας του ESPO, Isabelle Ryckbost.
Επιπλέον, ο ESPO χαιρετίζει την πρόσφατη έγκριση των γνωμοδοτήσεων της Επιτροπής Προϋπολογισμών, της Επιτροπής Ελέγχου του Προϋπολογισμού και της Επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου, η οποία θα συμβάλει επίσης στην ενίσχυση των τελωνειακών ελέγχων, στη βελτίωση της χρηματοπιστωτικής εποπτείας, στην ενισχυμένη συνεργασία και σε μια εκσυγχρονισμένη, πιο ενοποιημένη διακυβέρνηση σε ολόκληρη την ΕΕ.
Εκτός από την επαναφορά της περιόδου προσωρινής εναπόθεσης των 90 ημερών, ο ESPO υποστηρίζει ιδιαίτερα τις τροποποιήσεις που διασφαλίζουν συνέργειες μεταξύ ενός νέου κόμβου τελωνειακών δεδομένων και της ναυτιλιακής ενιαίας θυρίδας της ΕΕ, αποσαφηνίζουν τις ελάχιστες απαιτήσεις τελωνειακών δεδομένων και διασφαλίζουν τη νομική συνέχεια όσον αφορά την εφαρμογή του υφιστάμενου ενωσιακού τελωνειακού κώδικα.
Ο ESPO παραμένει ανοικτός σε περαιτέρω διάλογο με την Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, προκειμένου να εξευρεθούν εφαρμόσιμες λύσεις που συμβάλλουν στη διευκόλυνση του εμπορίου και στην αποτελεσματική και ομοιόμορφη εφαρμογή του νομικού πλαισίου των τελωνείων της ΕΕ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter