Cold ironing: «Ακριβή μου» ενέργεια…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2022 13:09
Στα υψηλά κόστη ανάπτυξης των σχετικών υποδομών για την ηλεκτροδότηση πλοίων εντός των λιμενικών ζωνών, το ακριβό κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, τις αδυναμίες των δικτιών διασύνδεσης των λιμένων να «σηκώσουν» τους απαιτούμενους όγκους ηλεκτροδότησης αποδίδεται η μέχρι ώρας παρατηρούμενη καθυστέρηση στην ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών στα ευρωπαϊκά λιμάνια για την από ξηράς ηλεκτροδότηση πλοίων. Ο προβληματισμός για τις εν λόγω διαπιστώσεις αποτυπώθηκε σε ημερίδα που οργάνωσε στην Αθήνα ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου με θέμα το πρόγραμμα Electriport που αφορά στο σχέδιο ηλεκτροδότησης των πλοίων στον ΟΛΗ.
Να σημειωθεί ότι τα λιμάνια της Β. Ευρώπης που προωθούν παράλληλα «πράσινες επιχειρηματικές προτάσεις για την παραγωγή ενέργειας έχουν προχωρήσει σημαντικά επι του θέματος σε σχέση με τα λιμάνια της Μεσογείου γεγονός που έχει αποτυπωθεί, όπως και στην εν λόγω εκδήλωση και σε ανάλογες εκδηλώσεις που έγιναν σχετικά με τις προσπάθειες μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των λιμένων.
Υπενθυμίζεται ότι στο λιμάνι του Πειραιά έχουν ξεκινήσει αυτή τη προετοιμασία και τον σχεδιασμό, και μόνο το καλώδιο ηλεκτρομεταφοράς από τον Ασπρόπυργο για να το φέρουν στο μεγάλο λιμάνι θα κοστίσει περίπου 70 εκατ. ευρώ. Σε ευρωπαϊκό έδαφος πάντως τα λιμάνια με ορίζοντα το 2030 πρέπει να έχουν διαθέσιμη ηλεκτροδότηση από ξηράς για τα πλοία με βάση τα οριζόμενα από το "Fit for 55", που θέτει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα με τον ESPO να επισημαίνει την αναγκαιότητα χρηματοδότησης του project από ευρωπαϊκούς μηχανισμούς.
Όσον αφορά στον ΟΛΗ το Έργο “ELECTRIPORT”, χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο του Ταμείου Συνοχής (CEF 2020) και στοχεύει στην εκπόνηση των αναλυτικών μελετών για την εγκατάσταση και λειτουργία σταθμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα προσεγγίζοντα πλοία (cold ironing) στο λιμάνι του Ηρακλείου. Το έργο ELECTRIPORT φτάνοντας στο τέλος της περιόδου εκπόνησης των αναλυτικών μελετών έχει ασχοληθεί σε βάθος με ζητήματα και περιορισμούς που αφορούν τεχνικές λεπτομέρειες, εφικτότητα κατασκευής και αποτελεσματικότητα, αλλά και οικονομική αποδοτικότητα λειτουργίας του συστήματος.