Θέμα Π.Δ. για τα ρυμουλκά- Αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός του στόλου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 25 Οκτωβρίου 2022 16:58
Στα υπουργεία Ναυτιλίας και Ανάπτυξης έστρεψε το «βλέμμα» η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων με αφορμή τη βύθιση του ρυμουλκού «ΠΟΘΗΤΟΣ III» στην Πάτμο, κατά τη ρυμούλκηση του κρουαζιερόπλοιου Azamara Journey, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο 45χρονος κυβερνήτης του σκάφους. Η Ένωση υπενθυμίζει ότι κατά καιρούς έχει γνωστοποιήσει στις αρμόδιες υπηρεσίες τα ζητήματα που ταλαιπωρούν τον κλάδο για πολλά έτη, υποβαθμίζοντας την ποιότητα των ρυμουλκικών υπηρεσιών στη χώρα μας καθιστώντας αυτές υποδεέστερες των αντίστοιχων υπηρεσιών που παρέχονται σε άλλους Ευρωπαϊκούς λιμένες.
Η Ένωση, η οποία επεσήμανε ότι οι τεχνικές προδιαγραφές του συγκεκριμένου (βυθισθέντος) ρυμουλκού ήταν ανεπαρκείς για τη ρυμούλκηση ενός κρουαζιερόπλοιου αυτού του μεγέθους, ζητά την άμεση έκδοση του νέου Προεδρικού Διατάγματος που προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το οποίο θα εναρμονίζει το εθνικό θεσμικό πλαίσιο με τα διεθνή πρότυπα των Αναγνωρισμένων Οργανισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (391/2009) και του ΙΜΟ αλλά και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού στόλου ρυμουλκών. Μάλιστα σημειώνει ότι παρά τις διαρκείς και επαναλαμβανόμενες παρεμβάσεις της Ένωσης, το υπουργείο Ανάπτυξης αρνήθηκε να εντάξει τον κλάδο στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο για να δοθεί η δυνατότητα στα μέλη, να ανανεώσουν σταδιακά τον στόλο των ρυμουλκών τους.
Πρόσφατα την ανάγκη να αντικατασταθεί ο στόλος των ρυμουλκών, με ένταξη στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης, προκειμένου να ναυπηγηθούν σε ελληνικά ναυπηγεία νέα αποδοτικότερα πλοία και με τη χρήση πιο φιλικών καυσίμων προς το περιβάλλον, είχε ζητήσει ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, κ. Παύλος Ξηραδάκης. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή ο στόλος χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη ηλικία και την μικρότερη ελκτική δύναμη σε σχέση με τον ευρωπαϊκό, ενώ οι εξελίξεις στα μεγέθη κρουαζιεροπλοίων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθιστούν απαραίτητη την αλλαγή του στόλου. Επισήμανε εξάλλου ότι ο υπάρχων στόλος σε ένα σοβαρό ναυτικό ατύχημα δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε μεγάλες απαιτήσεις. Σημειώνεται ότι ο ελληνικών συμφερόντων στόλος ρυμουλκών αριθμεί περίπου 150 ρυμουλκά πλοία εκ των οποίων τα 110 είναι ενεργά, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι τα 33 χρόνια.