Κυρ01122025

Last updateΔευ, 13 Ιαν 2025 7am

ESPO και Interferry προωθούν το OPS

0onshore power supply

Ο European Sea Ports Organisation (ESPO) και η Interferry συμφώνησαν να προωθήσουν το onshore power supply (OPS).Υπογραμμίζοντας τις κοινές προκλήσεις και προτεραιότητες ESPO και η Interferry επιβεβαίωσαν την ακόλουθη κοινή προσέγγιση:


1. Τα πορθμεία πρέπει να αναγνωρίζονται ως βιώσιμος τρόπος μεταφοράς επιβατών που συνδέει τις πόλεις και τις περιφέρειες της Ευρώπης, καθώς και ως πράσινος τρόπος αστικών μεταφορών. Αυτό θα πρέπει να αντικατοπτρίζεται καλύτερα στην πολιτική μεταφορών της Ευρώπης, ιδίως στη ναυαρχίδα της στρατηγικής βιώσιμης και έξυπνης κινητικότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
2. Οι λιμένες πορθμείων θα πρέπει να ενεργούν το συντομότερο δυνατόν για την ανάπτυξη ops και οι ακτοπλοϊκές γραμμές θα πρέπει να δεσμεύονται να χρησιμοποιούν ops όποτε είναι διαθέσιμο. Η συμφωνία σημειώνει ότι, όλο και περισσότερο, πολλά πορθμεία θα χρησιμοποιούν ops όχι μόνο για την κατανάλωση ενέργειας στο αγκυροβόλιο, αλλά και για να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες για την προώθηση – προκαλώντας σημαντικά υψηλότερη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας που θα απαιτήσει αντίστοιχη αναβάθμιση του δικτύου.
3. Για να βελτιστοποιηθεί η αποτελεσματική ανάπτυξη και χρήση των OPS για τον κλάδο των πορθμείων, θα πρέπει αρχικά να πραγματοποιούνται επενδύσεις όπου αυτό έχει μεγαλύτερη νόημα όσον αφορά τη μεγιστοποίηση της μείωσης των εκπομπών ανά εγκατάσταση. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να δοθεί πρώτη προτεραιότητα για την ανάπτυξη του OPS στους τερματικούς σταθμούς των πορθμείων με υψηλή συχνότητα λειτουργίας, σε αντίθεση με εκείνους με μόνο περιστασιακές κλήσεις με πορθμεία. Ως εκ τούτου, οι υποχρεώσεις του OPS που ορίζονται στις προτάσεις της ΕΚ για τον κανονισμό για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), οι οποίες αναφέρονται σε συγκεκριμένο ελάχιστο αριθμό κλήσεων ανά λιμένα, θα πρέπει να προσαρμοστούν ώστε να προβλέπεται ελάχιστος αριθμός κλήσεων ανά τερματικό σταθμό.
4. Οι εξαιρέσεις από τις απαιτήσεις ops στο πλαίσιο του FuelEU Maritime και του AFIR θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματική ανάπτυξη και χρήση των OPS. Τόσο τα λιμάνια όσο και τα πορθμεία απαιτούν ένα συνεκτικό και προβλέψιμο πλαίσιο που θα παρέχει ασφάλεια δικαίου στα ενδιαφερόμενα μέρη.
5. Δεδομένου ότι ο οικολογικός οικολογικός έλεγχος του ναυτιλιακού τομέα και η ανάπτυξη ops στους λιμένες θα απαιτήσουν τεράστιες επενδύσεις, τα έσοδα από ένα θαλάσσιο σύστημα εμπορίας εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), ή οποιοδήποτε παρόμοιο μέτρο που βασίζεται στην αγορά, θα πρέπει να διατεθεί για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης ops μέσω ειδικού ταμείου προς όφελος τόσο των λιμένων όσο και του ναυτιλιακού τομέα.
6. Θα πρέπει να ενθαρρυνθούν και να προωθηθούν νέα καύσιμα και τεχνολογίες για τον οικολογικό εφοδιασμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας, παράλληλα με την ανάπτυξη των σχετικών προτύπων ασφάλειας και λειτουργίας. Το συνοδευτικό δημοσιονομικό και κανονιστικό πλαίσιο θα πρέπει να είναι τεχνολογικά αγνωστικιστικό, ώστε να διασφαλίζεται η δέουσα συνενοχή για όλες τις βιώσιμες επιλογές. Με εξαίρεση την OPS, σε αυτό το πρώιμο στάδιο δεν φαίνεται επιθυμητό να επιβληθεί απαίτηση ανάπτυξης υποδομών για ορισμένες άλλες τεχνολογίες ή καύσιμα. Οι εξελίξεις και οι επενδύσεις θα πρέπει να βασίζονται σε έργα από τη βάση προς την άνοδο και διμερείς δεσμεύσεις μεταξύ των διαφόρων ενδιαφερόμενων μερών.
7. Θα πρέπει να θεσπιστεί στην οδηγία για τη φορολόγηση της ενέργειας σε επίπεδο ΕΕ μόνιμη και πλήρης φορολογική απαλλαγή για την ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται στα πλοία που βρίσκονται αγκώνα, προκειμένου να παρασχεθούν ισχυρότερα και σαφέστερα κίνητρα που προωθούν την υιοθέτηση και τη χρήση των ΕΠΣ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter