Χαιρετίζει ο ESPO τις τροποποιήσεις τις TRAN για το Onshore Power Supply
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 19 Απριλίου 2022 22:25
Θετική εξέλιξη για τα ευρωπαϊκά λιμάνια χαρακτηρίζει ο ESPO τις τροποποιήσεις που επέφερε η Επιτροπή Μεταφορών (TRAN) για το Onshore Power Supply αλλά και εκείνες που αφορούν στο ναυτιλιακό κανονισμό FuelEU σχετικά με την πρόταση AFIR.
Ο ESPO χαιρετίζει τη διακομματική στήριξη στην επιτροπή TRAN για ένα νομοθετικό πλαίσιο που υποστηρίζει την ανάπτυξη και χρήση του χερσαίου τροφοδοτικού (OPS) στους λιμένες κατά τρόπο λογικό όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών και την οικονομική αποδοτικότητα.
Με βάση τις τροποποιήσεις που επήλθαν ο σχεδιασμός:
-Δίνει προτεραιότητα στις επενδύσεις στην OPS, όπου έχει το μεγαλύτερο νόημα όσον αφορά τη μεγιστοποίηση του περιβαλλοντικού οφέλους·
-Καθορίζει την ανάγκη εγκατάστασης της χερσαίας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος (OPS) - και ως εκ τούτου το πεδίο εφαρμογής των υποχρεώσεων OPS - στα τερματικά με ελάχιστο επίπεδο όγκου κυκλοφορίας ανά τερματικό σταθμό (αντί ανά λιμένα) για την ιεράρχηση των πολυσύχναστων τερματικών σταθμών και την αποφυγή της εγκατάστασης υποχρησιμοποίητης χωρητικότητας. Η ιεράρχηση αυτή είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί ότι οι επενδύσεις σε OPS κατανέμονται όπου μπορούν να επιτύχουν σημαντική εξοικονόμηση εκπομπών, συμβάλλοντας στην επίτευξη του οικολογικού πρασίνου της ναυτιλίας·
-Αναγνωρίζει ότι ο λιμένας δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνος για (προσωρινή) έλλειψη δικτύου·
-Αναπτύσσει μηχανισμό που υποχρεώνει τους χρήστες να ενημερώνουν τους λιμένες σχετικά με τη χρήση της OPS και την ισχύ που απαιτείται κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης κλήσης λιμένα·
-Διασφαλίζει και ενισχύει περαιτέρω τη συνοχή μεταξύ του AFIR (προμήθεια OPS) και της FuelEU Maritime (ζήτηση/χρήση OPS).
Η Γενική Γραμματέας του ESPO, Isabelle Ryckbost, σχολιάζοντας μεταξύ άλλων την ανάπτυξη της υποδομής ισχύος Onshore στα λιμάνια της Ευρώπης σημείωσε ότι οι λιμένες στην Ευρώπη δεν φιλοξενούν μόνο πλοία. Θα διαδραματίζουν καίριο ρόλο, ως ενεργειακοί κόμβοι, στην πραγματοποίηση της ενεργειακής μετάβασης της οικονομίας και της κοινωνίας της Ευρώπης. Αυτό, είπε, θα απαιτήσει πολλές πρόσθετες επενδύσεις, είτε πρόκειται για υπεράκτιες, κυκλικές ή υδρογόνο.
Αύριο στην TRAN συζητούνται η πρόταση κανονισμού για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR) καθώς και το σχέδιο έκθεσης σχετικά με τον προτεινόμενο ναυτιλιακό κανονισμό FuelEU