Μελέτη: 25 δισ. δολ ζημιές κάθε χρόνο στη λιμενική βιομηχανία φέρνει η κλιματική αλλαγή
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 19 Μαρτίου 2022 13:34
Μια νέα έκθεση αποκαλύπτει ότι η παγκόσμια ναυτιλιακή και λιμενική βιομηχανία είναι επιρρεπής σε ζημιές δισεκατομμυρίων δολαρίων σε υποδομές και διαταραχές του εμπορίου από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
H μελέτη του RTI International, ενός μη κερδοσκοπικού ερευνητικού ινστιτούτου, για το Environmental Defense Fund (EDF) με τίτλο «Δράσε τώρα ή πληρώστε αργότερα: Το κόστος της κλιματικής αδράνειας για τα λιμάνια και τη ναυτιλία» («Act Now or Pay Later: The Costs of Climate Inaction for Ports and Shipping») διερευνά δεδομένα για καταστροφές που σχετίζονται με το κλίμα και προβλέπει το κόστος των μελλοντικών ζημιών στη βιομηχανία. Χωρίς μια αποτελεσματική δράση με φιλόδοξους στόχους για τη μείωση των εκπομπών, οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θα μπορούσαν να κοστίσουν στη ναυτιλιακή βιομηχανία έως και 25 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο μέχρι το τέλος του αιώνα.
«Ακριβώς όπως η πανδημία COVID-19 έριξε τα λιμάνια μας και την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού σε κατάσταση κρίσης, η κλιματική έκτακτη ανάγκη θα έχει σημαντικές συνέπειες για τη διεθνή ναυτιλία. Ενόψει της κλιματικής κατάρρευσης, ωστόσο, η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει ένα καμπανάκι έγκαιρης προειδοποίησης και μια ευκαιρία να δράσει», δήλωσε η Marie Hubatova, ανώτερη διευθύντρια για την ομάδα Global Transport της EDF. «Με την ενίσχυση της μείωσης των εκπομπών και τις επενδύσεις σε καύσιμα μηδενικού άνθρακα, οι ηγέτες της ναυτιλίας θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αποφυγή αυτών των δαπανηρών συνεπειών και να χτίσουν ένα πιο βιώσιμο μέλλον για τη βιομηχανία».
Με βάση τις προηγούμενες επιπτώσεις και τα αναμενόμενα σενάρια κλιματικής αλλαγής, η έκθεση προβλέπει ότι οι πρόσθετες ετήσιες ζημίες στις λιμενικές υποδομές θα μπορούσαν να φτάσουν σχεδόν τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ έως το 2100. Οι διαταραχές στη λειτουργία των λιμανιών λόγω καταιγίδων θα μπορούσαν να προσθέσουν άλλα 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο, αντανακλώντας τις οικονομικές απώλειες που βαρύνουν τους λιμένες, τους ναυλωτές, τους μεταφορείς, λόγω του κλεισίματος των λιμένων και των εξόδων για τους πελάτες. Μαζί, αυτά τα προστιθέμενα μελλοντικά κόστη λόγω της κλιματικής αλλαγής είναι περίπου ισοδύναμα με τα συνολικά ετήσια καθαρά κέρδη για τον τομέα των λιμένων εμπορευματοκιβωτίων το 2019.
Το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον, όπως και ο όγκος των εμπορευμάτων που μεταφέρονται δια θαλάσσης. Ωστόσο, οι αρνητικές επιδράσεις των θαλάσσιων και λιμενικών δικτύων μπορεί να έχουν σημαντικές παγκόσμιες οικονομικές συνέπειες και η έκθεση εκτιμά ότι οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής μπορούν να μειώσουν τον όγκο του θαλάσσιου εμπορίου. Υποθέτοντας έναν σταθερό ρυθμό ανάπτυξης, το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί και να φτάσει τους 120 δισεκατομμύρια τόνους το 2100 – αλλά στο χειρότερο σενάριο για το κλίμα, αυτή η ανάπτυξη θα μπορούσε να καθυστερήσει έως και σχεδόν 10%.