Προς απεργία «οδεύει» το λιμάνι του Πειραιά;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 04 Φεβρουαρίου 2022 14:18
Την παρέμβαση της ηγεσίας του ΥΝΝΠ ζήτησε η Διεθνής Ναυτική Ένωση (Δ.Ν.Ε.) ενόψει της νέας 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης που έχει προκηρύξει για την Δευτέρα σωματείο που καλύπτει μέρος των εργαζόμενων στην PCT SA.
Σύμφωνα με πληροφορίες η κινητοποίηση έχει ήδη κριθεί «παράνομη και καταχρηστική» με την Δ.Ν.Ε. να ζητά την διασφάλιση από την πλευρά της Ελληνικής Πολιτείας της επιχειρησιακής λειτουργίας του εμπορικού λιμένος, επικαλούμενη τα όσα ορίζει σχετικός νόμος που προβλέπει την υποχρέωση προστασίας του δικαιώματος στην εργασία καθώς και την υποχρέωση διάθεσης Προσωπικού ασφαλείας και Προσωπικού ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας. Να σημειωθεί ότι η εν λόγω Ένωση και στις προηγούμενες κινητοποιήσεις εργαζόμενων στο λιμάνι είχε ζητήσει με ανάλογες επιστολές την παρέμβαση του ΥΝΝΠ.
Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων σημείωναν ότι στην παρούσα χρονική και οικονομική συγκυρία μία οποιαδήποτε κινητοποίηση θα δημιουργούσε εκτός των προβλημάτων το λιμάνι του Πειραιά σοβαρά προβλήματα στο εισαγωγικό κυρίως εμπόριο. Το οποίο θα αναγκαστεί όπως και στις προηγούμενες κινητοποιήσεις, είτε να μην παραλάβει τα εμπορεύματα, είτε να αναγκαστεί να τα φέρει από άλλα λιμάνια, ένθεν κακείθεν του Πειραιά, με την μέθοδο της μεταφόρτωσης και σε χρόνο ύστερο λόγω της διαδικασίας, αλλά και οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές γεγονός που θα σημάνει ένα επιπρόσθετο κόστος στα ήδη βεβαρυμμένα μεταφορικά κόστη που ισχύουν διεθνώς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στις συζητήσεις που πυροδότησαν τα δημοσιοποιημένα στοιχεία της COSCO για την κίνηση του Πειραιά το 2021, μεταξύ των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων συγκλίνουσα ήταν η άποψη ότι, οι σημειωθείσες κινητοποιήσεις συνέτειναν αφ’ ενός στο να δημιουργήσουν κακή εικόνα για τον Πειραιά στις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και αφ’ ετέρου να συμβάλουν στην θέση που βρέθηκε ο Πειραιάς ο οποίος απώλεσε την πρώτη θέση στην κατάταξη των λιμανιών τη Μεσογείου και την τέταρτη θέση στην κατάταξη των λιμένων της Ε.Ε. . Να σημειωθεί ότι μόλις προ 24ώρων το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία που εκθρόνισε από την πρώτη θέση τον Πειραιά δημοσιοποίησε στοιχεία για την κίνηση του 2021 που το έφεραν στην πρώτη θέση αλλά και σχεδιασμούς για το τρέχον έτος ώστε να μην απειληθεί η πρωτοκαθεδρία του εκ νέου από τον Πειραιά
Σε ανακοίνωσή της η DPort services αναφέρεται στα αιτήματα που προβάλει η ΕΝΕΔΕΠ DPort Services - με πνεύμα καλής θέλησης και με σαφή επιδίωξη την διατήρηση της εργασιακής ειρήνης και σταθερότητας επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου και της κανονικότητας της οικονομίας - υλοποίησε στο ακέραιο όλα τα αιτήματα που συμφωνήθηκαν ύστερα από αλλεπάλληλες διαβουλεύσεις του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Γ.Πλακιωτάκη με όλα τα σωματεία εργαζομένων και συζητήσεις με τα στελέχη της DPort Services και εκπροσώπους της PCT. Παρά το ότι, με την αποδοχή και υλοποίηση των αιτημάτων, συμφωνήθηκε να λήξουν άμεσα οι απεργιακές κινητοποιήσεις και να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την επίτευξη μακρόπνοης εργασιακής ειρήνης, η ΕΝΕΔΕΠ προκήρυξε εκ νέου απεργία για την 7/2/2022 - η οποία στις 3/2/2022 κρίθηκε παράνομη από την Ελληνική Δικαιοσύνη. Στην ίδια ανακοίνωση η DPort services χαρακτηρίζει την κινητοποίηση προσχηματική απαριθμώντας τους λόγους που την χαρακτηρίζει έτσι σημειώνοντας πως «από την πλευρά της η DPort Services έχει εξαντλήσει όλα τα διαθέσιμα νόμιμα μέσα για την αποκατάσταση του αδιεξόδου στο οποίο έχουν περιέλθει οι εργαζόμενοι, οι εταιρείες και οι συνεργάτες της. Είναι αναγκαίο αυτές οι παράνομες, προσχηματικές και εκβιαστικές ενέργειες να αποτραπούν και να δοθεί τέλος σε κάθε απόπειρα διχασμού και κομματικής εκμετάλλευσης. Σκοπός μας είναι να διαφυλάξουμε την εργασιακή ειρήνη, την ευημερία των εργαζομένων μας και την απρόσκοπτη λειτουργία του Εμπορικού Λιμένα Πειραιά και στην κατεύθυνση αυτή παραμένουμε διαθέσιμοι σε κάθε πρόσκληση για διάλογο εφόσον τηρούνται οι νόμιμες διαδικασίες για την υπογραφή ΣΣΕ» καταλήγει.