Τρι04162024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ESPO, EIM, ERFA και CER ζητούν βελτίωση της σιδηροδρομικής συνδεσιμότητας των λιμένων

0MAERSK train

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων Θάλασσας (ESPO), ο Ευρωπαϊκός Διαχειριστής Σιδηροδρομικών Υποδομών (EIM), η Ευρωπαϊκή Ένωση Σιδηροδρομικών Εμπορευματικών Μεταφορών (ERFA) και η Κοινότητα Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER) ζητούν από κοινού να δοθεί σε επίπεδο Ε.Ε. μεγαλύτερη προσοχή στη σιδηροδρομική συνδεσιμότητα των λιμένων. Αφορμή για το αίτημα το πέρασμα από το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα του σιδηροδρομικού συρμού Connecting Europe Express που αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες του Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων. Η " αύξηση του μεριδίου των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών θα αποτελέσει σημαντικό δομικό στοιχείο για την επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ και, ως εκ τούτου, θα πρέπει να αποτελέσει κεντρικό επίκεντρο του Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων επισημαίνει ο ESPO τονίζοντας ότι οι περισσότεροι ευρωπαϊκοί λιμένες βρίσκονται κοντά σε αστικούς κόμβους με υψηλή πίεση στο οδικό δίκτυο, γεγονός που καθιστά την αυξημένη χρήση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών απαραίτητη επιλογή για πολλούς λιμένες. Αντίστροφα πολλά φορτία που μεταφέρονται σιδηροδρομικώς διέρχονται από τα λιμάνια.
Η αλλαγή των μέσων μεταφοράς αποτελεί έναν από τους κύριους πυλώνες της στρατηγικής της Επιτροπής για τη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα, η οποία είναι απαραίτητη για την επίτευξη μείωσης κατά 90% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ. Στην Ευρώπη, ένα μεγάλο μέρος των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών διέρχεται από τα λιμάνια της, ωστόσο ο διαχωρισμός των σιδηροδρομικών συνδέσεων της ενδοχώρας ποικίλλει σημαντικά. Ορισμένοι θαλάσσιοι λιμένες βρίσκονται σχεδόν στο 50% φορτίων που κατευθύνονται προς το σιδηρόδρομο. Συνεπώς, η βελτίωση των συνδέσεων λιμένων-σιδηροδρόμων σε ευρύτερη κλίμακα, τόσο από την άποψη των υποδομών όσο και των δραστηριοτήτων, είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση του μεριδίου του φορτίου που μεταφέρεται σιδηροδρομικώς.
Ο μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» II θα πρέπει να προωθήσει ιδιαίτερα τα σιδηροδρομικά έργα, τα οποία βελτιώνουν τη συνδεσιμότητα από και προς τους λιμένες της Ευρώπης, καθώς η βελτίωση της σύνδεσης θα επιφέρει άμεση αύξηση της αποδοτικότητας για μεγάλο μέρος των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, παρατηρεί ο ESPO.

*φωτό αρχείου

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter