Πεμ11142024

Last updateΠεμ, 14 Νοε 2024 9pm

Ιδιωτικοποίηση Ο.Λ.Π.: Έντονη αντίδραση Δ.Ν.Ε. προς Ε.Β.Ε.Π.

idiotikopoiisi-limani

Εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη διατύπωσε για μία ακόμα φορά η Διεθνής Ναυτική Ένωση (Δ.Ν.Ε.), η οποία εκφράζει τη συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων απέναντι στις «φωνές» που υποστηρίζουν το υφιστάμενο status quo αναφορικά με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμένα Πειραιά.

Η επιστολή της διοίκησης της Δ.Ν.Ε. προς την διοίκηση του Ε.Β.Ε.Π. είναι απόρροια της έκπληξης αλλά και του προβληματισμού των μελών της Δ.Ν.Ε., από την προ ημερών τοποθέτηση του Επιμελητηρίου αναφορικά με το λιμάνι, ιδιαίτερα δε για την ναυπηγοεπισκευαστική του ζώνη.

Ως γνωστόν η Δ.Ν.Ε. έχει ταθεί υπέρ της πλήρους ιδιωτικοποίησης άρα και συνακόλουθα του τομέα της Επισκευαστικής Ζώνης που ελέγχεται από τον Ο.Λ.Π., ενώ έχει επισημαίνει ότι η θέση αυτή είναι προφανές ότι την «επόμενη ημέρα» θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα ταράξει τα λιμνάζοντα, όσον αφορά τον κύκλο εργασιών της Ζώνης.

Στο σημείο αυτό, υπενθυμίζεται ότι το Ε.Β.Ε.Π. έκανε λόγο για παραμονή του υφιστάμενου status, πράγμα το οποίο έρχεται σε ευθεία αντίθεση και με τις εκπονηθείσες κατά καιρούς μελέτες, με κυρίαρχη εκείνη που είχε εκπονήσει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (Ν.Ε.Ε.) αλλά και ακόλουθα το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, η οποία και κατεδείκνυε τις αιτίες που η Ζώνη βρίσκεται σε μόνιμο μαρασμό τη τελευταία 20ετία και πλέον.

Αναλυτικότερα στην επιστολή που υπογράφουν ο Πρόεδρος και ο Γενικός Γραμματέας της Δ.Ν.Ε., κ.κ. Χατζηαντωνίου και Ματαράγκας, αναφέρονται τα ακόλουθα:

«Αναφερόμενοι σε επιστολή σας προς τον κ. Πρωθυπουργό που είδε το φως της δημοσιότητος και αναφέρεται στο αντικείμενο του θέματος, θα επιθυμούσαμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:

Οι θέσεις του Επιμελητηρίου σας όπως διατυπώνονται στο κείμενο της επιστολής σας, δεν ταυτίζονται με εκείνες όλων των Φορέων του λιμανιού όπως σημειώνετε, καθ' όσον η Διεθνής Ναυτική Ένωση, τα Μέλη της οποίας αποτελούν τους βασικούς Πελάτες- Χρήστες και αιμοδότες του εμπορικού τμήματος του Πρώτου λιμένος της Χώρας, έχει εξ αρχής διατυπώσει και δημοσιοποιήσει τις θέσεις της επί του συγκεκριμένου θέματος, που είναι υπέρ της πλήρους ιδιωτικοποίησης των Φορέων παροχής λιμενικών υπηρεσιών ΟΛΠ.ΑΕ και ΟΛΘ.ΑΕ, η οποία έπρεπε να είχε προχωρήσει πιο έγκαιρα και χωρίς καθυστερήσεις, με την Πολιτεία να θέτει τους κατάλληλους κανόνες και ρυθμιστικούς Φορείς σε λειτουργία.

Προς τούτο απαιτούνται άμεσες και δυναμικές αποφάσεις, χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις και ατέρμονες συζητήσεις από τους παράγοντες της Πολιτείας ως προς το μοντέλο διοίκησης των λιμένων, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να περιορισθεί η εμπλοκή εξωγενών παραγόντων, καθ' όσον οι όποιες παρεμβάσεις προκαλούν ανάσχεση των προσπαθειών ανάπτυξης των μεγάλων λιμένων της Χώρας, με παράλληλες παράπλευρες συνέπειες την συρρίκνωση και μαρασμό δεκάδων δορυφορικών επαγγελματιών, που ασκούν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες στον χώρο της λιμενικής βιομηχανίας.

Ως προς την αποτελεσματικότητα του μοντέλου διοίκησης των λιμένων, απτά αποτελέσματα υπήρξαν την τελευταία διετία καθόσον ο Πειραιάς σημείωσε θεαματικό άλμα από την 77η θέση της κατάταξης των λιμανιών από πλευράς όγκου διακινουμένων φορτίων, στην 46η σύμφωνα με στοιχεία του Lloyd's List που δημοσιοποιήθηκαν πέρυσι, κατατασσόμενο έτσι στα 50 πρώτα λιμάνια στον κόσμο.
Κατέκτησε ακόμα την 3η θέση μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου πραγματοποιώντας αλματώδη ανάπτυξη, αφού διακινήθηκαν 2.520 εκατομμύρια Containers από τις εγκαταστάσεις του ΣΕΠ.ΑΕ και 644 χιλιάδες από τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ.ΑΕ, δηλαδή συνολικά 3.164 εκατομμύρια teus.

Δεν παραλείπουμε τέλος να σημειώσουμε ότι το εκδηλούμενο ενδιαφέρον των Κινέζων μεταξύ άλλων και για την επαναλειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του ΟΛΠ.ΑΕ, εφ' όσον υλοποιηθεί, εκτιμούμε ότι θα προσδώσει νέα δυναμική στην ναυπηγική βιομηχανία καθώς επίσης και νέες θέσεις απασχόλησης».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter