Ι. Χατζηαντωνίου: Θέση της Δ.Ν.Ε. η πλήρης ιδιωτικοποίηση των φορέων παροχής λιμενικών υπηρεσιών
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 05 Φεβρουαρίου 2014 21:07
Αποκρατικοποιήσεις ΟΛΠ-ΟΛΘ, P3,G6 αλλά και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός μεταξύ λιμένων σε παγκόσμια κλίμακα ήταν τα θέματα που σχεδόν μονοπώλησαν το ενδιαφέρον στις συζητήσεις της αποψινής εκδήλωσης της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης επ' ευκαιρία της έλευσης του νέου έτους. Έναυσμα για τις συζητήσεις η τοποθέτηση του προέδρου του δ.σ. της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως Γιάννη Χατζηαντωνίου ο οποίος και αναφέρθηκε στη επί 92 συνεχή έτη του ρόλου που διαδραματίζει η Ένωση υποστηρίζοντας ενεργά τα μέλη της αλλά και σε θέματα επικαιρότητας που απασχολούν τον κόσμο των ναυτιλιακών πρακτορείων υπενθυμίζοντας και τη θέση της Ένωσης για τις αποκρατικοποιήσεις λιμένων.
Ειδικότερα ο κ. Χατζηαντωνίου μεταξύ άλλων τόνισε τα ακόλουθα:
"Η Διεθνής Ναυτική Ένωση συμπληρώνει εφέτος 92 χρόνια συνεχούς, δυναμικής και γόνιμης παρουσίας και προσφοράς στην Ναυτιλιακή Κοινότητα. Μίας πορείας με σημαντικούς σταθμούς και με βασικό πρόταγμα την ανάπτυξη της Ναυτιλιακής Πρακτορείας και την προάσπιση των συμφερόντων των Μελών της.
Τα Μέλη μας αποτελούν σήμερα τους βασικούς πελάτες / Χρήστες του εμπορικού τμήματος του Πρώτου λιμένος της Χώρας στους σταθμούς διακίνησης Containers τόσο του ΟΛΠ.ΑΕ όσο και του ΣΕΠ.ΑΕ, όπως επίσης στους σταθμούς διακίνησης αυτοκινήτων, καθώς και στον τομέα της Κρουαζιέρας.
Η Ένωσή μας εκπροσωπώντας τους βασικούς πελάτες των εμπορικών λιμένων, στην μακρόχρονη διαδρομή της είχε πάντοτε άριστη συνεργασία με τους Παρόχους λιμενικών υπηρεσιών καθώς και με όλες τις Αρχές του λιμένος και τους Ναυτιλιακούς Φορείς, καθώς επίσης και ένα παρεμβατικό λόγο με απόλυτα τεκμηριωμένες θέσεις και προτάσεις για την ανάπτυξη της εθνικής λιμενικής βιομηχανίας.
Την χρονιά που πέρασε, η τριπλή εμπορική συμφωνία συνεργασίας μεταξύ των Εταιρειών Cosco, Hewllet Packard και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και άλλων τεχνολογικών κολοσσών που επέλεξαν τον Πειραιά για την διακίνηση των εμπορευμάτων τους προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, αναμένεται να καθιερώσει τον λιμένα Πειραιώς ως το κύριο hub port και πύλη εισόδου- εξόδου της Ν.Α. Ευρώπης.
Η προοπτική αυτή αναμένεται να δημιουργήσει νέες θέσεις απασχόλησης, ενώ παράλληλα το εκδηλούμενο ενδιαφέρον των Κινέζων για την επαναλειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του ΟΛΠ.ΑΕ, θα προσδώσει νέα δυναμική στην ναυπηγική βιομηχανία καθώς επίσης και νέες θέσεις εργασίας.
Θεαματικό άλμα επίσης σημείωσε ο Πειραιάς από την 77η θέση της κατάταξης των λιμανιών από πλευράς όγκου διακινουμένων φορτίων, στην 46η σύμφωνα με στοιχεία του Lloyd's List που δημοσιοποιήθηκαν πέρυσι, κατατασσόμενο έτσι στα 50 πρώτα λιμάνια στον κόσμο.
Κατέκτησε ακόμα την 3η θέση μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου πραγματοποιώντας αλματώδη ανάπτυξη, αφού διακινήθηκαν 2.520 εκατομμύρια Containers από τις εγκαταστάσεις του ΣΕΠ.ΑΕ και 644 χιλιάδες από τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ.ΑΕ, δηλαδή συνολικά 3.164 εκατομμύρια teus.
Αναφορικά με τις προωθούμενες αποκρατικοποιήσεις του ΟΛΠ.ΑΕ και ΟΛΘ.ΑΕ, η θέση της Ένωσής μας είναι υπέρ της πλήρους ιδιωτικοποίησης των Φορέων παροχής λιμενικών υπηρεσιών, η οποία έπρεπε να είχε προχωρήσει πιο έγκαιρα και χωρίς καθυστερήσεις, με την Πολιτεία να θέτει τους κατάλληλους κανόνες και ρυθμιστικούς φορείς σε λειτουργία.
Η θέση μας είναι πάγια σε ότι αφορά το επίπεδο παροχής υπηρεσιών, την εκμετάλλευση και την ανάπτυξη των Ελληνικών Λιμανιών, τα οποία θα πρέπει να παρέχουν και να διαθέτουν:
- σύγχρονες υπηρεσίες για την ταχεία και ομαλή διακίνηση των
φορτίων,
- υψηλή παραγωγικότητα,
- μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης,
- αξιοπιστία,
-εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων,
- ανταγωνιστικά τιμολόγια παροχής υπηρεσιών,
- σύνδεση με οδικές αρτηρίες και σιδηροδρομικές γραμμές,
- απλοποίηση των τελωνειακών και λοιπών διατυπώσεων και διαδικασιών,
-εφαρμογή ολοκληρωμένων συστημάτων Logistics, ως και
- σαφή πελατοκεντρικό χαρακτήρα.
Για να επιτευχθούν αυτές οι συνθήκες απαιτούνται άμεσες και δυναμικές αποφάσεις, χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις και ατέρμονες συζητήσεις από τους παράγοντες της Πολιτείας ως προς το μοντέλο διοίκησης των λιμένων, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να περιορισθεί η εμπλοκή εξωγενών παραγόντων, καθ' όσον οι όποιες παρεμβάσεις προκαλούν ανάσχεση των προσπαθειών ανάπτυξης των μεγάλων λιμένων της Χώρας, με παράλληλες παράπλευρες συνέπειες την συρρίκνωση και μαρασμό δεκάδων δορυφορικών επαγγελματιών που ασκούν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες στον χώρο της λιμενικής βιομηχανίας.
Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω τα στελέχη και τους υπαλλήλους των Εταιρειών - Μελών της Ενώσεώς μας, τις Αρχές του Λιμένος, τις Διοικήσεις του ΟΛΠ.ΑΕ, του ΣΕΠ.ΑΕ, των Επιμελητηρίων, των Επαγγελματικών Ενώσεων, καθώς επίσης και τις αρμόδιες διευθύνσεις του Υπουργείου Οικονομικών και των Τελωνειακών Υπηρεσιών, με τις οποίες υπογραμμίζουμε την άριστη συνεργασία μαζί τους, επισημαίνοντας όμως την ανάγκη επίσπευσης της διευθέτησης των προβλημάτων που τίθενται κάθε φορά από την Ένωσή μας".