«Πράσινο φως» για λιμάνια ανάπτυξης με έργα βελτίωσης υποδομών
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2014 08:25
Ρότα για να μετατραπούν τα λιμάνια σε πόλους ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών και της οικονομίας έχει βάλει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου καθώς έχουν δρομολογηθεί αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις έργων για τη βελτίωση των υποδομών τους με προτεραιότητα στους λιμένες που μπορούν να «δέσουν» κρουαζιερόπλοια.
Όπως λέει σε συνομιλητές του ο υπουργός κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, πρόθεση είναι τα λιμάνια να βρίσκονται σε κεντρικό πλάνο στο πλαίσιο της ενίσχυσης της απασχόλησης και της συμβολής στην εθνική προσπάθεια της χώρας για έξοδο από το τούνελ της ύφεσης και παράλληλα ως προτεραιότητα σε ευρωπαϊκό επίπεδο ιδιαίτερα κατά την ελληνική προεδρία της ΕΕ. Ο βασικός στόχος, όπως σημειώνεται, είναι τα λιμάνια να διαμορφωθούν έτσι ώστε να μπορούν να φιλοξενούν είτε κρουαζιερόπλοια είτε σκάφη αναψυχής.
Η λιμενική πολιτική είναι από τις βασικές προτεραιότητες του υπουργείου καθώς θεωρείται ότι τα λιμάνια κατέχουν στρατηγικό ρόλο ως κόμβοι των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς. Παράλληλα στο υπουργείο Ναυτιλίας η διαμόρφωση επενδυτικού κλίματος και η προσέλκυση επενδύσεων στα ευρωπαϊκά λιμάνια θεωρούνται ιδιαίτερης σημασίας αναφέροντας το επιτυχημένο μοντέλο με την επένδυση της κινεζικής Cosco στον Πειραιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή έχουν δρομολογηθεί μια σειρά από έργα σε πολλά λιμάνια της χώρας από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ωστόσο σημειώνεται ότι αυτά εκτελούνται από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ή Περιφερειών καθώς και από τους Οργανισμούς Λιμένων ΑΕ ή τα Λιμενικά Ταμεία.
Πού και ποια έργα θα γίνουν
Αναλυτικά τα σημαντικότερα λιμενικά έργα που αδειοδοτήθηκαν ή έχουν υποβληθεί προς αδειοδότηση ή έχει δρομολογηθεί η εκτέλεσή τους είναι σε περιοχές των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πάτρας και Εύβοιας καθώς και σε περιοχές αρμοδιότητας των Λιμενικών Ταμείων και Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων Αβδήρων, Αντίκυρας, Αρκαδίας, Ζακύνθου, Θάσου, Θήρας, Ίου, Καλαμάτας, Κω, Λακωνίας, Λέσβου, Λευκάδας, Λεωνιδίου, Λήμνου, Μυκόνου, Νάξου, Ναυπλίου, Δωδεκανήσου, Πάργας, Πάρου - Αντιπάρου, Πάτμου, Πιερίας, Πόρου, Πρέβεζας, Πύλου, Πύργου, Ρεθύμνου, Σαλαμίνας, Σάμου, Σίφνου, Σύρου, Ύδρας, Φθιώτιδας, Χαλκιδικής, Χανίων, Χίου και Ωρωπού.
Όπως σημειώνεται μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας αναμένετο να απορροφηθούν πιστώσεις ύψους 3.776.790 ευρώ μέχρι τις 31.12.2013 για την κάλυψη έργων επισκευών και επεμβάσεων τοπικού χαρακτήρα ενώ για το 2014 το ποσό αυτό εκτιμάται σε 4.880.000 ευρώ.
Επιπλέον από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) εντός του 2013 εγκρίθηκαν «η τροποποίηση Μελέτης Χωροταξικής Οργάνωσης και Εξοπλισμού Χερσαίας Ζώνης (Προγραμματικού Σχεδίου - Master Plan) του λιμένα Αλεξανδρούπολης, η συμπλήρωση σχεδίου επί της Μελέτης Χωροταξικής Οργάνωσης και Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) του λιμένα Λαυρίου, το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) του λιμένα Βόλου, η τροποποίηση Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) του λιμένα Ραφήνας ως προς τον καθορισμό χρήσεων γης και όρων δόμησης σε τμήμα εντός χερσαίας ζώνης λιμένα, η τροποποίηση Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) του λιμένα Πρέβεζας ως προς τη χωροθέτηση του Τουριστικού Λιμένα, το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) του λιμένα Μαρμαρίου και το Προγραμματικό Σχέδιο για την ανάπτυξη του λιμένα Στυλίδας».
Επίσης από την ΕΣΑΛ μέσα στο 2013 καθορίστηκαν χρήσεις γης και όροι δόμησης για τους λιμένες Αργοστολίου, Χαλκίδας, Ραφήνας, Σκάλας Ωρωπού και στο υπό κατασκευή αλιευτικό καταφύγιο Κοκκινιάς στη Γλυκοβρυση Λακωνίας, καθώς και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τη χερσαία ζώνη των λιμένων Ηρακλείου, Αγίας Μαρίνας Ραφήνας και Κυανής Ακτής Κεφαλληνίας.
Υπενθυμίζεται ότι η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) κάθε χρόνο εκθέτει τις ελλείψεις σε λιμενικές υποδομές, όπως για παράδειγμα έλλειψη στεγάστρων για τους επιβάτες. Μάλιστα παράγοντες της Ακτής Μιαούλη ανέφεραν πριν από λίγους μήνες χαρακτηριστικά ότι«επενδύσεις έγιναν τα τελευταία χρόνια σε πλοία της ακτοπλοΐας σε αναντιστοιχία με τα λιμάνια, όπου δεν δόθηκαν χρήματα για βελτίωση των υποδομών».
Πηγή: in.gr