Πεμ11142024

Last updateΠεμ, 14 Νοε 2024 9pm

Τραίνο-πλοίο-ποταμόπλοιο-λιμάνι: Το τετράπτυχο της ΕΕ για τις μεταφορές στον 21ο αιώνα

diakinisi container

Ούτε ένα ούτε δύο ούτε τρία αλλά επτά... συστήματα σιδηροδρομικών μεταφορών με διαφορετικές προδιαγραφές και «αντοχές» ενυπάρχουν στο διευρωπαϊκό σύστημα μεταφορών στη σημασία εκσυγχρονισμού του οποίου αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, νωρίτερα σήμερα ο ευρωβουλευτής της ΝΔ ,Γ. Κουμουτσάκος, εξειδικεύοντας την περίπτωση της Ελλάδας όσον αφορά στο ρόλο που αυτή στο εν λόγω σύστημα.

Όπως αποκάλυψε το προσεχές διάστημα θα εξελιχθεί ένα σχέδιο δράσης για την όσον το δυνατόν ομογενοποίηση των εν λόγω σιδηροδρομικών συστημάτων στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των μεταφορικών υποδομών του διευρωπαϊκού συστήματος και με δεδομένη την τάση της ΕΕ να εκτρέψει μεγάλο όγκο φορτίων προς διακίνηση στο συνδυασμό τραίνου-πλοίου-ποταμόπλοιου.

Να σημειωθεί ότι το νέο διευρωπαϊκό δίκτυο αποτελεί ένα από τα πλέον φιλόδοξα και ταυτόχρονα ρεαλιστικά και χειροπιαστά αναπτυξιακά προγράμματα της ΕΕ με ορίζοντα δεκαπενταετίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον προσεχή μήνα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να καταθέσει πρόταση κανονισμού για τη σύσταση του προγράμματος Shift2Rail, για τον οποίο θα κληθεί να γνωμοδοτήσει η Επιτροπή Βιομηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας (ITRE) του Ευρωκοινοβουλίου ενώ εκτιμάται ότι θα ζητηθεί και η συνδρομή των ελλήνων ευρωβουλευτών.

Με φόντο τις εν λόγω εξελίξεις το υπουργείο Υποδομών, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Προεδρίας, πρόκειται σύμφωνα με πληροφορίες να εντάξει το πρόγραμμα στην ατζέντα και να το φέρει στο συμβούλιο των υπουργών, το οποίο θα κληθεί να δώσει το «πράσινο φως». Στο πρόγραμμα που αναφέρεται το Shift2Rail προβλέπονται ζητήματα που αφορούν στην αύξηση της χωρητικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου, την εφαρμογή νέων τεχνολογιών τηλε-διαχείρισης αλλά και μέσω πληροφορικής διακίνησης και διαχείρισης πληροφοριών και βέβαια την αύξηση της ταχύτητας των συρμών.

Μάλιστα η αύξηση της ταχύτητας των συρμών ήδη αποτελεί αντικείμενο δοκιμών σε Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία και για εμπορικούς συρμούς οι οποίοι και θα εξυπηρετούν τη διακίνηση εμπορευμάτων μεταξύ λιμένων ή θα διασπείρουν αυτά σε εμπορικούς κόμβους της ΕΕ. Να σημειωθεί ότι χθες στην ενημέρωση των κοινοβουλευτικών ομάδων αλλά και νωρίτερα σήμερα ο κ. Κουμουτσάκος αναφέρθηκε στη σημασία της σιδηροδρομικής σύνδεσης των ελληνικών λιμένων, την βελτίωση των σχετικών υποδομών κάνοντας αναφορά στο θέμα της HP η οποία, ως γνωστόν, δια μέσω του Πειραιά και των εγκαταστάσεων της PCT SA θα διασπείρει προϊόντα της στη Βαλκανική αλλά και τις αναδυόμενες αγορές της Μ. Θάλασσας.

Yπενθυμίζεται ότι ήδη σε επίπεδο ΕΕ «τρέχουν» προγράμματα που ευνοούν το συνδυασμό τραίνου-πλοίου-ποταμόπλοιου. Μάλιστα για την ποταμοπλοΐα λίαν προσεχώς, όπως οι πληροφορίες θέλουν, θα επανεξεταστούν οι δυνατότητες ανάπτυξης του συστήματος διακίνησης από το Δούναβη μέχρι το Αμβούργο μηδέ εξαιρουμένων και των σιδηροδρομικών απολήξεων κυρίως στη Νότια Βαλκανική.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter