Πεμ11142024

Last updateΠεμ, 14 Νοε 2024 9pm

Αλεξανδρούπολη: Ενισχύεται προσεχώς η σιδηροδρομική κάλυψη του λιμένα

alexadroupoli-limani-665

«Το αγώι σέρνει τον αγωγιάτη...». Στην περίπτωση της Αλεξανδρούπολης και του λιμένα της η συνειδητοποίηση έστω και την υστάτη της σημασίας του για το διεθνές εμπόριο ως του πλέον προκεχωρημένου λιμένα της ΕΕ στις αγορές της Μ. Θάλασσας και των Βαλκανίων δρομολόγησε εξελίξεις.

Ειδικότερα σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα γνωστοποιηθέντα στοιχεία προχωρούν οι διαδικασίες για την σιδηροδρομική κάλυψη του λιμένα εντός του επόμενου έτους ενώ επιπροσθέτως, κατά πληροφορίες, η εν λόγω σύνδεση με το διεθνές δίκτυο θα καλυφθεί και με ηλεκτροδότηση προκειμένου να εξυπηρετούνται συρμοί εμπορικοί, κατά κύριο λόγο, με ηλεκτρομηχανές έλξης οι δυνατότητες των οποίων θεωρούνται αυξημένες έναντι των συμβατικών.
Η πρόσφατη αναγγελία της «τοποθέτησης» της COSCO Logistics στο εν λόγω λιμάνι, που αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση μεταξύ των άλλων και των αναγκών της ΗΡ, επανέφερε στο προσκήνιο πλειάδα θεμάτων που σχετίζονται με το λιμάνι όπως ο σιδηροδρομικός δίαυλος με το Βουλγαρικό λιμάνι Μπουργκάζ, το transshipment, αλλά και τον σιδηροδρομικό άξονα RFC7 που θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τις συνδυασμένες μεταφορές (τραίνο-πλοίο-ποταμόπλοιο). Εμπειρογνώμονες σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών σημειώνουν με νόημα ότι η σιδηροδρομική κάλυψη του λιμένα της Αλεξανδρούπολης θα δώσει την ευκαιρία διασύνδεσης με έξι ευρωπαϊκές χώρες: Τσεχία, Σλοβακία, Αυστρία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Βουλγαρία ενώ μείζονος σημασίας είναι και μία εκ των σιδηροδρομικών απολήξεων επί Βουλγαρικού εδάφους στο λιμάνι του Βιντίν που είναι στο Δούναβη. Να σημειωθεί ότι για να τεθεί σε λειτουργία ο RFC7 χρειάστηκε η συμβολή επτά ευρωπαϊκών χωρών, μεταξύ αυτών και της Ελλάδας και η συνεργασία οκτώ διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής αλλά και ενός φορέα κατανομής χωρητικότητας.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter