Εμπορευματοκιβώτια: «Κυοφορούνται» αλλαγές στη Μεσόγειο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου 2013 14:59
Χρονιά αλλαγών στα δεδομένα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων εκτιμούν εμπειρογνώμονες του τομέα ότι θα είναι το 2014 όσον αφορά στη Μεσόγειο, τα στρατηγικής σημασίας λιμάνια της οποίας βρίσκονται στο προσκήνιο ελέω των ανακατατάξεων που έχουν δρομολογήσει μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες του τομέα, στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν στα ζητούμενα του διεθνούς εμπορίου.
Η ανάπτυξη της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, η τοποθέτηση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης της COSCO Logistics που μεταξύ των άλλων θα καλύψει ανάγκες σε σχέση με το project της HP, αλλά και η μελλοντική δρομολόγηση πλοίων της Ρ3 έχει φέρει τον Πειραιά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος επιτελικών στελεχών των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Που κατά πληροφορίες μεταξύ των άλλων, εξετάζουν την ενδυνάμωση της παρουσίας τους στον Πειραιά. Οι πληροφορίες έρχονται να συνηγορήσουν με την εκτίμηση του πρακτορείου οικονομικών ειδήσεων Bloomberg ότι τα σχέδια επέκτασης της PCT SA μπορεί, να συμβάλουν η Ελλάδα να βγει από την οικονομική ύφεση στην οποία βρίσκεται τα τελευταία έξι χρόνια.
Με άλλα λόγια, «εικάζει» ότι στην έξοδο από την κρίση θα συμβάλει ένας από τους τομείς της ναυτιλιακής δραστηριότητας που σχετίζεται με τα λιμάνια της χώρας.
Καλά πληροφορημένες πηγές εκτιμούν ότι το επόμενο έτος θα είναι «έτος Πειραιά» αφού δεν αποκλείουν αν ευοδωθούν σχεδιασμοί που προς ώρας κρατούνται επτασφράγιστοι το λιμάνι του Πειραιά να αλλάξει εκ νέου θέση στην παγκόσμια κατάταξη λιμένων και να «σκαρφαλώσει» δύο ή ακόμη και τρείς θέσεις σε σχέση με τη θέση που κατέχει σήμερα.
Να σημειωθεί ότι στον ορίζοντα των εκτιμήσεων των εμπειρογνωμόνων ενυπάρχουν και τα θέματα μείωσης των χρόνων διασποράς των εμπορευμάτων στις αγορές της ΕΕ αλλά και της Α. Ευρώπης αλλά και περεταίρω περιστολής του κόστους, από τις επιπρόσθετες ώρες περίπλου της ΕΕ, των πετρελαίων και έλαιο-λιπαντικών.
Στο σημείο αυτό αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ήδη έχει ξεκινήσει ένας σοβαρός προβληματισμός στο πεδίο «ταχύτητα πλου» με την εξέταση εναλλακτικών επιλογών ώστε να υπάρξει αύξηση των ταχυτήτων που τελευταία έχουν μειωθεί εξ αιτίας του κόστους των καυσίμων και σε αντιστάθμισμα της μείωσης των ωρών πλου.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.