Παρ12272024

Last updateΠαρ, 27 Δεκ 2024 3pm

Στα «προαπαιτούμενα» και τα λιμάνια

olp limani peiraias 4 600

Ήταν, είναι και θα παραμείνει ζέον το ενδιαφέρον για επενδύσεις στα στρατηγικής σημασίας ελληνικά λιμάνια είτε με τοποθέτηση στο ταμπλό του ΧΑΑ είτε μέσω των διαγωνισμών ιδιωτικοποίησης εκ των οποίων μόνο για το λιμάνι του Πειραιά υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα διαδικασιών. Το ερώτημα που εναπομένει να απαντηθεί είναι αν το αρμόδιο ΤΑΙΠΕΔ θα δώσει στίγμα περί των προθέσεων της κυβέρνησης και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Σημειωτέον ότι κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και των παραγωγικών τάξεων έχουν από καιρού επισημάνει την «λεπτότητα» του θέματος των επιλογών ως προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «φωτογραφίζοντας» ουσιαστικά το εξαιρετικά λεπτό της σχέσης της δικομματικής, αυτή τη στιγμή, κυβέρνησης. Ωστόσο οι «πιέσεις» της τρόικα και η πρωθυπουργική απαίτηση να έχουν όλα «καλυφθεί» ώστε να μην υπάρξει πρόσκομμα και δικαιολογία από την τρόικα και το ΔΝΤ να αναπέμψει τις συνομιλίες στο προσεχές έτος λειτουργεί «πιεστικά» και προς το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Το τελευταίο, να σημειωθεί, και χάρη στην παρέμβαση Βαρβιτσιώτη, κατάφερε να δοθεί λύση στην διελκυστίνδα των τελευταίων μηνών μεταξύ ΟΛΠ-COSCO για το φιλικό διακανονισμό που υπογράφεται τελικά στις αρχές της προσεχούς εβδομάδας, και υπό την προϋπόθεση των «ευχών» εκ Βρυξελλών όταν αυτές δοθούν, ανοίγοντας το δρόμο για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πλήρη ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών του ΟΛΠ.

Για το συγκεκριμένο πάντως λιμάνι διεθνείς αναλυτές εικάζουν ότι την προσεχή χρονιά θα αλλάξει εκ νέου θέση στην παγκόσμια κατάταξη καθώς η Κινεζική πλευρά ήδη κινείται δραστήρια στο διεθνές περιβάλλον των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για αύξηση της έλευσης πλοίων του τομέα στις εγκαταστάσεις της PCT SA.

Κινήσεις που αν ευοδωθούν θα αυξήσουν τα TEU που θα διακινούνται από τον Πειραιά με ότι αυτό συνεπάγεται και για την «καταγραφή» του λιμένα στην παγκόσμια κατάταξη και βέβαια στην ευρωπαϊκή κατάταξη του λιμένων. Να σημειωθεί τέλος ότι το τελευταίο διάστημα ευρωπαϊκά λιμάνια διαγκωνίζονται στον διεθνή ειδικό τύπο προβάλλοντας τις θέσεις τους στην εν λόγω κατάταξη αλλά και τις επενδύσεις και σχεδιασμούς που έχουν δρομολογήσει γεγονός που μόνο τυχαίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ελέω Πειραιά.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter