Πεμ11142024

Last updateΠεμ, 14 Νοε 2024 7am

Μ. Βαρβιτσιώτης: Επενδύσεις για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη

nafpigeia peramatos-1

Ένα διεθνές λιμάνι, όπως ο Πειραιάς, πρέπει να συνδέεται με μια σύγχρονη και ανταγωνιστική επισκευαστική βάση, που μπορεί να είναι η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) του Περάματος. Και η μεγαλύτερη επένδυση που θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ θα είναι στην ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής μέσα από την εγκατάσταση καινούργιων πλωτών δεξαμενών, την αναβάθμιση του Νέου Μόλου Δραπετσώνας και τους όρους περιοχής του Περάματος ώστε να δώσουμε δυνατότητα στη ναυπηγοεπισκευή να προχωρήσει σε μια νέα εποχή».

Αυτά επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συγκολλήσεων προσθέτοντας: «Είμαστε κραταιά δύναμη παγκοσμίως στη ναυτιλία και η ναυπηγική μας βιομηχανία συρρικνώνεται. Τα ναυπηγεία μας βρίσκονται σε οικονομική δυσπραγία, ενώ η Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος έχει αποτελέσει ένα πεδίο αντιμαχόμενων συνδικαλιστικών συμφερόντων».

Όπως ανέφερε «ξεκινάμε σήμερα πάλι μία διαδικασία να αντιμετωπίσουμε χρόνιες παθογένειες της λειτουργίας της ναυπηγοεπισκευής, οι οποίες υπάρχουν σε εκκρεμότητα εδώ και 15 χρόνια, από το 1998-1999, όταν έγινε μία πρώτη προσπάθεια για την αντιμετώπιση των προβλημάτων λειτουργίας της ναυπηγοεπισκευής και έκτοτε όλες οι προσπάθειες κατέληξαν μέσα στα ίδια συμπεράσματα, τίποτα όμως από αυτά δεν έχουν υλοποιηθεί σε επίπεδο πρακτικής».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι ο Πειραιάς σήμερα έχει αλλάξει εικόνα και «σήμερα μπορεί να φιλοξενήσει πλοία τα οποία δεν έχουν σχεδιαστεί ακόμη. Πλοία που μπορούν να έχουν 24.000 κοντέινερ πάνω τους, ενώ αυτή τη στιγμή κανένα ιταλικό λιμάνι δεν μπορεί να εκπληρώσει ίδιες προδιαγραφές.

Εμείς προσπαθούμε μέσα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού να καταστήσουμε τον Πειραιά μητροπολιτικό λιμάνι της Μεσογείου για τα επόμενα 25 χρόνια».

Σημείωσε ακόμη πως «η εθνική στρατηγική μας πρέπει να ενισχύει όλες τις υγιείς προσπάθειες που οδηγούν σε ένα νέο, υγιές παραγωγικό πρότυπο. Και σε αυτό το παραγωγικό πρότυπο οι μεταλλικές κατασκευές στην χώρα μας μπορούν να έχουν αξιοσημείωτο ρόλο. Άλλωστε έχουν διεμβολίσει και τους τομείς των παραδοσιακών συμβατικών κατασκευών, και η συγκόλληση, όπως εσείς εδώ γνωρίζετε, καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο, αποτελεί κομβικό σημείο της ποιότητας των κατασκευών και του χρόνου ζωής τους, ειδικότερα μάλιστα για την ναυτιλία όπου οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη για την ποιότητα και την ασφάλεια κατασκευής των πλοίων είναι πιο περίπλοκοι και με ιδιαίτερη βαρύτητα».

Και επεσήμανε πως «η εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού στον τομέα των συγκολλήσεων, τόσο από τους εξειδικευμένους συγκολλητές αλλά και τους επιβλέποντες μηχανικούς ή βιομηχανικούς επιθεωρητές, η διατήρηση των δεξιοτήτων και η εναρμόνιση των εξειδικεύσεων με τις διαρκώς ανανεωμένες απαιτήσεις σε επίπεδο προδιαγραφών έργων αλλά και κανονιστικού πλαισίου, αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την διασφάλιση της ποιότητας των έργων αλλά και την μείωση της κλαδικής ανεργίας» συμπληρώνοντας ότι «κανένα πλοίο, καμία θαλάσσια κατασκευή δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι επιτυχημένη αν δεν υπάρχει και η δική σας συμβολή στην κατασκευή».

 

Πηγή: www.tovima.,gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter