Κυρ12142025

Last updateΚυρ, 14 Δεκ 2025 1pm

Μετατοπίσεις χωρητικότητας…

0Κοντεινεράδικο

Η παγκόσμια ναυτιλία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων εισέρχεται σε μια νέα εποχή διαρθρωτικής αναπροσαρμογής, καθώς η χωρητικότητα των πλοίων που κάποτε απορροφούνταν από μεγάλες διαδρομές Ασίας-Ευρώπης διαχέεται τώρα σε δευτερεύουσες εμπορικές οδούς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Sea-Intelligence Sunday Spotlight, εμφανίζεται μια αξιοσημείωτη εξέλιξη στο λεγόμενο «Cascading Effect», τη μετακίνηση της χωρητικότητας από τις κύριες εμπορικές οδούς σε δευτερεύουσες διαδρομές , η οποία εισήλθε σε μια ξεχωριστή νέα φάση το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Ενώ το 2024 κυριάρχησαν οι ενέσεις παραγωγικής ικανότητας στην Ασία-Ευρώπη για την αντιμετώπιση της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, αυτές οι συναλλαγές έχουν πλέον φτάσει σε κορεσμό, με την πλεονάζουσα χωρητικότητα να διοχετεύεται σε δευτερεύουσες λωρίδες.
Η καθαρή μετατόπιση το 2025-2H, μετρούμενη ως εισροή μείον εκροή κλιμακωτής δυναμικότητας, υπογραμμίζει σαφείς διαρθρωτικές αλλαγές στα πρότυπα του παγκόσμιου εμπορίου.
Η λωρίδα Ασίας-Μεσογείου, που κάποτε ήταν ο κύριος απορροφητής της εκτοπισμένης χωρητικότητας Ασίας-Βόρειας Ευρώπης το 2024, τώρα κλιμακώνει ενεργά τη χωρητικότητα σε άλλες διαδρομές.
Η λωρίδα της Ανατολικής Ακτής Μεσογείου-Βόρειας Αμερικής αναδείχθηκε ως ο κορυφαίος καθαρός κερδισμένος το 2025-2H, λαμβάνοντας καθαρό +127,686 TEU.
Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα +178.189 TEU που εκτοξεύτηκαν από την Ασία-Μεσόγειο, συμπεριλαμβανομένων 11 εξαιρετικά μεγάλων πλοίων των 14.000–15.000 TEU.
Εν τω μεταξύ, η λωρίδα Ασίας-Ανατολικής Ακτής της Νότιας Αμερικής έγινε ο δεύτερος μεγαλύτερος καθαρός αποδέκτης, απορροφώντας καθαρά +112.998 TEU.
Αυτά ήταν κυρίως μεσαίου μεγέθους σκάφη 8.000–14.000 TEU, που κυκλοφόρησαν από τις κύριες λωρίδες Ανατολής-Δύσης.
Κυρίως, το 97% αυτών των πλοίων δεν επανατοποθετήθηκαν στις αρχικές εμπορικές τους οδούς, σηματοδοτώντας μια μόνιμη διαρθρωτική προσαρμογή.
Η πλεονάζουσα χωρητικότητα που προκλήθηκε αρχικά από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα διαποτίζει τώρα τις περιφερειακές συναλλαγές, αναδιαμορφώνοντας το παγκόσμιο ναυτιλιακό δίκτυο με τρόπο που θα αντηχεί πολύ πέρα από το 2025.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter