Πεμ09112025

Last updateΠαρ, 12 Σεπ 2025 9am

Η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού προσαρμόζεται

0container25

Οι αλυσίδες εφοδιασμού προσαρμόζονται και εξελίσσονται γύρω από τη νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων των μεταβαλλόμενων εμπορικών οδών εξ αιτίας των γεωπολιτικών γεγονότων αλλά και των δασμών που επέβαλαν και θα επιβάλουν προσεχώς οι ΗΠΑ στα λιμάνια της.


Οι μεταφορείς επανασχεδιάζουν τον χάρτη της συνδεσιμότητας εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ, καθώς οι απευθείας υπηρεσίες στον Ειρηνικό συρρικνώνονται υπέρ μεγαλύτερων διαδρομών πολλαπλών σκελών. Με γνώμονα την αβεβαιότητα των δασμών, την επέκταση του στόλου και τη στρατηγική αναδιάταξη, η αλλαγή σηματοδοτεί μια κομβική αναδιαμόρφωση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού, με τις ενδιάμεσες συναλλαγές να αυξάνονται και τους παραδοσιακούς δεσμούς Ασίας-ΗΠΑ να χάνουν την κυριαρχία τους.
Η κίνηση εντός της Ασίας ανθεί καθώς οι αλυσίδες εφοδιασμού προσαρμόζονται και εξελίσσονται γύρω από τη νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων των μεταβαλλόμενων εμπορικών οδών. Ήδη οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναπροσαρμόσει βασικά σέρβις τους ενώ την ίδια στιγμή εμφανείς είναι και οι κινήσεις που γίνονται στις short sea επιλογές είτε αυτές αφορούν στην Αμερικανική ήπειρο είτε στην Ευρώπη. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα σχεδόν «αθόρυβα» carriers έχουν στοχοθετήσει λιμάνια της Μεσογείου εκτός Ε.Ε. σε μία προσπάθεια να μειώσουν τις οικονομικές και άλλες επιπτώσεις από τους δασμούς που έχει καθιερώσει η Ε.Ε. για την προστασία του περιβάλλοντος από τους αέριους ρύπους των πλοίων, και όχι μόνο. Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να είναι το ορατό κομμάτι της εξέλιξης του εμπορίου, αλλά αυτή είναι μια μετατόπιση σε όλους τους στρατηγικούς τομείς, σε όγκο. Σχεδόν το ίδιο «αθόρυβα» η πρωτοβουλία Belt and Road της Κίνας, η οποία θέτει τα θεμέλια για αναπτυσσόμενες αγορές από το 2013, ιδιαίτερα στον παγκόσμιο νότο, έχει επιταχυνθεί καθώς στον ορίζοντα έχει κάνει την εμφάνισή του ένας μελλοντικός ανταγωνιστής από την Ινδία με μία ανάλογη πρωτοβουλία που βρίσκεται στα «σκαριά» αλλά και σε διπλωματικό επίπεδο με βολιδοσκοπήσεις που σχετίζονται με τα λιμάνια και τα σέρβις που θα παρασχεθούν στην «απόληξη» αυτού του νέου θαλάσσιου δρόμου αλλά και τα συμβόλαια και επενδύσεις που θα ακολουθήσουν όπως ακριβώς συνέβη και με την πρωτοβουλία Belt and Road της Κίνας με πλέον γνωστή την επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter