Τρι07082025

Last updateΤρι, 08 Ιουλ 2025 7pm

Αναδρομολογήσεις ελέω δασμών

0container transport

“Το καλό το παλικάρι ξέρει και άλλο μονοπάτι...» λέει η ελληνική παροιμία την οποία οι Κινέζοι εξαγωγείς έσπευσαν να την κάνουν πραγματικότητα φέροντας τα πάνω κάτω στο λιμενικό τομέα και τους όγκους φορτίων για να μετριάσουν τους δασμούς των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με στοιχεία δημοσιεύματος των FT καταγράφηκε μια θεαματική πτώση 43% σε ετήσια βάση (YoY) στις άμεσες κινεζικές εξαγωγές προς τις ΗΠΑ τον Μάιο του 2025, αντιπροσωπεύοντας μια βουτιά αξίας 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι συνολικές εξαγωγές της Κίνας, ωστόσο, αυξήθηκαν κατά 4,8% την ίδια περίοδο, σε συνδυασμό με την άνοδο κατά 15% του εμπορίου με το μπλοκ ASEAN και την αύξηση κατά 12% των χωρών που έχουν υπογράψει την ΕΕ. Τα στοιχεία που απεικονίζουν τους κόμβους μεταφόρτωσης σε όλη τη Νοτιοανατολική Ασία αντικατοπτρίζουν μια συντονισμένη προσπάθεια ανακατεύθυνσης αγαθών κινεζικής προέλευσης που προορίζονται για δυτικές αγορές, σύμφωνα με τους Financial Times. Ενώ τέτοιες αναδρομολογήσεις επικεντρώνονται κυρίως στην παράκαμψη των δασμών, η περιφερειακή λιμενική δραστηριότητα έχει στη συνέχεια αναδιαμορφωθεί, με τα λιμάνια της Νοτιοανατολικής Ασίας να σημειώνουν αυξημένη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ανέφεραν οι Financial Times.
Η Ινδία αναδύεται επίσης ως νέος εξαγωγικός κόμβος. Σύμφωνα με τους Financial Times, οι ινδικές εξερχόμενες αποστολές προς τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 17% τον Μάιο, εν μέρει λόγω του αυξημένου εμπορίου ηλεκτρονικών ειδών. Οι εισαγωγές από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ στην Ινδία αυξήθηκαν κατά 22,4%, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα κινεζικά εξαρτήματα συναρμολογούνται στην Ινδία πριν επανεξαχθούν, περιπλέκοντας περαιτέρω την παρακολούθηση της προέλευσης και την επιβολή δασμών. Το μεταβαλλόμενο εμπορικό τοπίο έχει επίσης μεταφερθεί στον Κόλπο. Οι κινεζικές εξαγωγές προς τα ΗΑΕ αυξήθηκαν κατά 20% τον Μάιο, που ισοδυναμεί με 1,1 δισ. δολάρια, με τα περιφερειακά λιμάνια στη Μέση Ανατολή να αναλαμβάνουν θέσεις ως de facto δικαιούχοι από τις εναλλακτικές τελικές αγορές της Κίνας για αγαθά που δεν φθάνουν πλέον στις ΗΠΑ. Η αυξανόμενη χρήση τρίτων χωρών για την αναδρομολόγηση των κινεζικών εξαγωγών δημιουργεί υλικοτεχνικά εμπόδια για τις ναυτιλιακές γραμμές, τους φορείς εκμετάλλευσης λιμένων και τις τελωνειακές αρχές, καθώς οι διαδρομές μεταφόρτωσης γίνονται όλο και πιο περίπλοκες και πιο δύσκολο να εντοπιστούν. Με περισσότερους δασμούς των ΗΠΑ να αναμένονται και τους κανονισμούς του παγκόσμιου εμπορίου να γίνονται αυστηρότεροι, αυτή η στροφή προς την έμμεση δρομολόγηση – μεταφορτώσεις- είναι πιθανό να συνεχιστεί, μεταμορφώνοντας περαιτέρω τα πρότυπα του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Τα κομβικά πάντως εμπορικά λιμάνια ΄πως και η ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται να βρίσκονται σε μία νέα περίοδο το χρονικό εύρος της οποίας είναι προς ώρας άγνωστο.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter