Μαύρη Θάλασσα: Αυξήθηκε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 09 Απριλίου 2025 17:07

Οι τα container terminals της Μαύρης Θάλασσας της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουκρανίας χειρίστηκαν 1.313.392 TEU το 2024, συμπεριλαμβανομένων κενών εμπορευματοκιβωτίων και μεταφόρτωσης. Σύμφωνα με στοιχεία ανάλυσης που είδα το φως της δημοσιότητας η συνολική αύξηση που επιτεύχθηκε από αυτές τις τρεις χώρες για την περίοδο ήταν 12% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι και περιελάμβανε 1.015.563 TEU. Το 2024 η υψηλότερη ποσοστιαία ανάπτυξη επιτεύχθηκε από την Ουκρανία κατα 78%.Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, εισήχθη το 54% των πλήρων εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν, με το 46% του όγκου να εξάγεται. Εκτιμάται ότι το μερίδιο των φορτωμένων εμπορευματοκιβωτίων ήταν 77% και το μερίδιο των κενών εμπορευματοκιβωτίων ήταν 23%.Ο όγκος των εισαγωγών στις προαναφερθείσες χώρες αυξήθηκε κατά 21% σε σύγκριση με το 2023. Τη μεγαλύτερη αύξηση του όγκου εισαγωγών παρουσίασε η Ουκρανία – 154%. Στη Ρουμανία σημειώθηκε αύξηση 22%, ενώ στη Βουλγαρία σημειώθηκε αύξηση 4%.Οι εξαγωγές από αυτές τις χώρες αυξήθηκαν κατά 3%, κυρίως λόγω της αύξησης του όγκου των εξαγωγών της Ουκρανίας και της Βουλγαρίας κατά 47% και 5% (αντίστοιχα). Σημειώθηκε ελαφρά μείωση του όγκου εξαγωγών φορτωμένων φορτίων στη Ρουμανία – 3%. Έτσι, το ποσοστό του φορτωμένου όγκου που διακινήθηκε από κάθε χώρα το 2024 κατανέμεται ως εξής: Ρουμανία – 67%, Βουλγαρία – 23% και Ουκρανία – 10%. Οι τρεις κορυφαίοι τερματικοί σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων σε αυτές τις χώρες ήταν η DPW (Κωνστάντζα, Ρουμανία), η Βάρνα (Βουλγαρία) και το Μπουργάζ (Βουλγαρία). Όσον αφορά τις άλλες χώρες της Μαύρης Θάλασσας, ο κύκλος εργασιών των φορτωμένων εμπορευματοκιβωτίων στο Νοβοροσίσκ αυξήθηκε κατά 8% σε 773.000 TEU. Η πρόβλεψη για αύξηση του κύκλου εργασιών των εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας για το 2025 δείχνει ότι η ανάπτυξη θα ανέλθει σε 8-10% και θα υπερβεί τα 3,2 εκατομμύρια TEU το 2025.