Τρι03252025

Last updateΤρι, 25 Μαρ 2025 7pm

ΗΠΑ- Λιμενικά τέλη: «Πήραν φωτιά» οι υπολογισμοί

0container

Ζημιωμένα από την τυχόν επιβολή νέων λιμενικών τελών στις ΗΠΑ για πλοία που κατασκευάστηκαν στην Κίνα θα είναι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μικρότερες χωρητικότητες σε σχέση με τα μεγάλα που θα καταπλέουν στα Αμερικανικά λιμάνια.

Στο συμπέρασμα αυτό έχουν καταλήξει αναλυτές που έχουν εστιάσει στις πρώτες επιπτώσεις που θα επέλθουν στα κόστη διαμετακόμισης άρα και στις επιπρόσθετες χρεώσεις στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο των ΗΠΑ. Με δεδομένο ότι η ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ όσο και η Ευρωπαϊκή άφησαν στις Ασιατικές μονάδες να κερδίσουν την μερίδα του λέοντος στις νέες κατασκευές πλοίων γεγονός που ανέβασε την Κίνα στην πρώτη θέση του βάθρου, σύμφωνα με τους υπολογισμούς τα ποσά που θα συγκεντρωθούν ουδόλως θα βοήθησαν τις ΗΠΑ να κερδίσει το χαμένο έδαφος καθώς στο «χρονοδιάστημα» που θα απαιτηθεί για να «γυρίσουν» τα αμερικανικά ναυπηγεία από την κατασκευή πολεμικών πλοίων σε εμπορικά οι ασιατικές γιάρδες θα διατηρούν το μονοπώλιο.
Με τα επικριτικά σχόλια προς το US Trade Representative (USTR) ενόψει την επικείμενης απόφασης να «πέφτουν βροχή» η όλη εξέλιξη αναμένεται με ενδιαφέρον καθώς οι περισσότεροι ναυτιλιακοί φορείς εκμετάλλευσης στον κόσμο έχουν στο στόλο τους ένα ή περισσότερα πλοία κινεζικής προέλευσης, πράγμα που σημαίνει ότι όταν προσεγγίζουν ένα λιμάνι των ΗΠΑ, θα υπόκεινται σε λιμενικό τέλος.
Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από το Γραφείο Στατιστικών Μεταφορών δείχνουν ότι υπάρχουν 39.296 προσεγγίσεις λιμένων από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ κάθε χρόνο. Με βάση τις προτεινόμενες ενέργειες, με βάση τα στοιχεία ανάλυσης που είδαν το φως της δημοσιότητας, είναι ότι η μέση χρέωση ανά κλήση θα είναι τουλάχιστον 1,5 εκατομμύρια δολάρια. Εάν ο αριθμός των προσεγγίσεων παραμείνει αμετάβλητος, αυτό μεταφράζεται σε 58,9 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνολικά τέλη ετησίως που σχετίζονται με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Διάφορες άλλες παρατηρήσεις που υποβλήθηκαν στο USTR επεσήμαναν ότι τα πρόστιμα στην τρέχουσα μορφή τους θα μπορούσαν ενδεχομένως να οδηγήσουν τις γραμμές να εξορθολογήσουν τον αριθμό των προσεγγίσεων εις βάρος των μικρότερων λιμένων και ομοίως να οδηγήσουν περισσότερα πλοία να προσεγγίσουν τον Καναδά και το Μεξικό. Ωστόσο και εδώ καταγράφεται προβληματισμός καθώς τα λιμάνια αυτά έχουν περατές δυνατότητες να φιλοξενήσουν μαζικά πλοία με μεγάλες μεταφορικές ικανότητες με την εφοδιαστική τους να βρίσκεται ήδη στα ανώτερα όρια ως προς την διαμετακόμιση όγκων εμπορευματοκιβωτίων οδικώς και σιδηροδρομικώς.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter