Σαβ01112025

Last updateΣαβ, 11 Ιαν 2025 11am

Θα «ανοίξει» την Ερυθρά το Ισραήλ (;)

0Χάρτης2

Ενώ ήδη τρέχουμε τον πρώτο μήνα του 2025 με «παγιωμένες» τις επιλογές των τακτικών γραμμών με τον περίπλου της Αφρικής, που έχει σαν αποτέλεσμα να «προικοδοτήσουν» τα λιμάνια της Δυτικής Ευρώπης, η πρόσφατη επίθεση των Ισραηλινών κατά θέσεων των Χούθι στην Υεμένη φαίνεται ότι μπορεί να είναι και η απαρχή αλλαγής του σκηνικού στην Ερυθρά Θάλασσα.
Την Παρασκευή, η ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία πραγματοποίησε έναν άλλο γύρο επιθέσεων αντιποίνων εναντίον στόχων των Χούθι στη δυτική Υεμένη, συμπεριλαμβανομένων τοποθεσιών στα λιμάνια διπλής χρήσης Hodeidah και Ras Isa. Σύμφωνα με πληροφορίες αμερικανικές και βρετανικές δυνάμεις συμμετείχαν στις επιθέσεις, αλλά τα συμμαχικά αεροπλάνα είχαν διαφορετικούς στόχους από τα ισραηλινά αεροσκάφη.
Οι δυνάμεις των Χούθι έχουν επανειλημμένα εκτοξεύσει πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη εναντίον του Ισραήλ σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη συνεχιζόμενη ισραηλινή επιχείρηση στη Γάζα. Σε αντάλλαγμα, η IAF έχει πραγματοποιήσει αρκετούς βομβαρδισμούς πάνω από τη Hodeidah και τη δυτική ακτογραμμή της Υεμένης, όπου οι δυνάμεις των Houthi τοποθετούν τα πυραυλικά τους μέσα. Ο στρατός των ΗΠΑ έχει επίσης πλήξει επανειλημμένα πυραύλους Χούθι, μη επανδρωμένα αεροσκάφη και θέσεις διοίκησης στην Υεμένη, συμπεριλαμβανομένης μιας μεγάλης κλίμακας επιχείρησης νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.
Οι στόχοι της επιδρομής της Παρασκευής περιλάμβαναν τον σταθμό ηλεκτροπαραγωγής Hizaz, επίσης γνωστό ως Hezyaz Central Generating Station - έναν σταθμό παραγωγής ενέργειας που λειτουργεί με μαζούτ και βρίσκεται στο νότιο άκρο της πρωτεύουσας των Χούθι, Σαναά.
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι θα συνεχίσει να πραγματοποιεί επιθέσεις εναντίον του υποστηριζόμενου από το Ιράν καθεστώτος των Χούθι και ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπέντζαμιν Νετανιάχου δήλωσε ότι θα μπορούσαν να ακολουθήσουν περισσότερες τιμωρητικές ενέργειες. «Όπως υποσχεθήκαμε, οι Χούθι πληρώνουν, και θα συνεχίσουν να πληρώνουν, βαρύ τίμημα για την επιθετικότητά τους εναντίον μας», δήλωσε ο Νετανιάχου.
Το ενδεχόμενο οι αλλεπάλληλες αεροπορικές επιδρομές από Ισραηλινά αεροσκάφη, και όχι μόνο, να οδηγήσουν σε μία «αδρανοποίηση» του επιθετικού μηχανισμού των Χούθι έχει τροφοδοτήσει μια πλειάδα σεναρίων με τα περισσότερα των οποίων να καταλήγουν στο ερώτημα αν θα ανοίξει η Ερυθρά. Σε αυτά τα σενάρια την σκυτάλη έχουν λάβει ήδη οίκοι αναλύσεων, που εστιάζουν στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, που έχουν σπεύσει να αποδώσουν την κερδοφορία των carriers στον περίπλου της Αφρικής, την απορρόφηση σχεδόν όλου του δυναμικού των πλοίων του τομέα αφήνοντας ωστόσο «ανοικτό» το ενδεχόμενο επαναφοράς της Ερυθράς στο πρότερο καθεστώς υπό τον μανδύα των διαλύσεων που θα επακολουθήσουν για πλοία που τώρα απασχολούνται κυρίως σε feeder ρόλους.
Και ενώ τα σενάρια δίνουν και παίρνουν τα Ισπανικά κυρίως λιμάνια φαίνεται ότι έχουν «μπουκώσει» από εμπορευματοκιβώτια καθώς η χρήση των γιγάντιων πλοίων στον περίπλου έχει αλλάξει τις «σταθερές» στις ροές με αποτέλεσμα τα feeder να «σπρώχνουν» φορτία προς τα Ιταλικά λιμάνια και τον Πειραιά. Ο τελευταίος που βρέθηκε στο προσκήνιο με τις αμερικανικές «κυρώσεις» που συμπεριέλαβαν την COSCO, παρά την κρίση της Ερυθράς, φαίνεται να δέχεται φορτία που διέρχονται και από την Ερυθρά Θάλασσα, καθώς η COSCO δεν είναι στους στόχους των Χούθι αλλά και από τη Δυτική Μεσόγειο γεγονός που αποτυπώνεται στα στοιχεία κίνησης.
Είναι προφανές ότι αν υπάρξει αποκατάσταση της Ερυθράς από τους Ισραηλινούς θα είναι ένα «μεγάλο δώρο» για τον Πειραιά για να ξανά-επιστρέψει στην πρότερη κατάσταση διεκδικώντας και πάλι τις «χαμένες δόξες» στις μεσογειακές και ευρωπαϊκές κατατάξεις λιμένων έχοντας ωστόσο μια σοβαρή «αδυναμία» που αφορά στην κατάσταση του σιδηροδρομικού άξονα, και η οποία σαφώς δεν αποδίδεται στην COSCO, αλλά της στερεί ένα σημαντικό «άσο από το μανίκι της» και μάλιστα σε περίοδο όπου η «επόμενη φάση» στα logistics είναι η «ταχεία διασπορά».

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter