Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πτώση κίνησης 6% σε Ρότερνταμ και Αμβέρσα στο εννεάμηνο – 7,2% στα «κουτιά»

0koyti

Η διακίνηση φορτίων του Ρότερνταμ ήταν 6% χαμηλότερη τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, σε σύγκριση με 351 εκατομμύρια τόνους το 2022 η οποία αποδίδεται κυρίως στη μείωση της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων και άνθρακα. Το σιδηρομετάλλευμα και τα θραύσματα, ο γεωργικός όγκος και η διακίνηση ΥΦΑ αυξήθηκαν. Ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε πτώση 8,1% στο βάρος και 7,2% στον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους εννέα μήνες. Ο όγκος μεταφόρτωσης αυξήθηκε κατά 8,1% το τρίτο τρίμηνο του 2023. Επιπλέον, η κυκλοφορία Roll-on/Roll-off (RoRo) (3,8%) και άλλα γενικά φορτία (13,7%) μειώθηκαν ως αποτέλεσμα των μειωμένων καταναλωτικών δαπανών, των μεγάλων αποθεμάτων και των χαμηλότερων επενδύσεων. Ως εκ τούτου, η συνολική διακίνηση στο τμήμα breakbulk μειώθηκε κατά 6%. Επιπλέον, η κυκλοφορία Roll-on/Roll-off (RoRo) (3,8%) και άλλα γενικά φορτία (13,7%) μειώθηκαν ως αποτέλεσμα των μειωμένων καταναλωτικών δαπανών, των μεγάλων αποθεμάτων και των χαμηλότερων επενδύσεων. Ως εκ τούτου, η συνολική διακίνηση στο τμήμα breakbulk μειώθηκε κατά 6%.
Αντίστοιχα η συνολική διακίνηση του λιμανιού της Αμβέρσας-Μπριζ ανήλθε σε 204,4 εκατομμύρια τόνους τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, σημειώνοντας πτώση 6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022. Αυτό αντικατοπτρίζεται στη μείωση κατά 6,5% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα όσον αφορά τη χωρητικότητα και κατά 6,8% σε TEU, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022. Παρά την πτώση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, το μερίδιο αγοράς του λιμανιού της Αμβέρσας-Μπριζ στην περιοχή Αμβούργου-Χάβρης αυξήθηκε κατά 1% το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, στο 30,6%.Επίσης παρά την κακή οικονομική κατάσταση, το συμβατικό breakbulk διατηρείται αρκετά καλά, με επίπεδα απόδοσης συγκρίσιμα με την περίοδο πριν από τον COVID. Ωστόσο η διακίνηση μειώθηκε κατά 18,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022, η οποία καθορίστηκε από μια ισχυρή ανάκαμψη μετά τον COVID. Η διακίνηση χάλυβα, η μεγαλύτερη ομάδα εμπορευμάτων σε αυτόν τον τομέα, μειώθηκε κατά 17,6% ως αποτέλεσμα της μείωσης της ευρωπαϊκής παραγωγής χάλυβα και της ασθενέστερης ζήτησης, σύμφωνα με το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ. Η κυκλοφορία Roll-on/Roll-off (RoRo) ήταν σταθερή (0,9%). Η διακίνηση εξοπλισμού μεταφορών αυξήθηκε κατά 8,9% λόγω της αύξησης της διακίνησης νέων αυτοκινήτων (+12,6%) σε 2,67 εκατομμύρια μονάδες. Εκτός από την παράδοση εξοπλισμού, τα πλοία RoRo μετέφεραν 7 εκατομμύρια τόνους ασυνόδευτου φορτίου (εξαιρουμένων των εμπορευματοκιβωτίων) (-1,4%).Τέλος το ποσοστό αυτού του φορτίου που συνδέεται με την Ιρλανδία αυξήθηκε κατά 18,5%, ενώ η κίνηση από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκε (-3,8%).
Και τα δύο λιμάνια θεωρούν ότι η μείωση του συνολικού όγκου διακίνησης είναι άμεσο αποτέλεσμα της περιορισμένης ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας και των γεωπολιτικών εντάσεων, οι οποίες προκαλούν μείωση του όγκου του παγκόσμιου εμπορίου και μείωση της βιομηχανικής παραγωγής.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter