Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κινούνται πτωτικά…

0koyti

Το ενεργειακό, ο πληθωρισμός, η σύρραξη Ρωσίας Ουκρανίας, η μείωση της αγοραστικής διάθεσης και δυνατότητας, το μετά COVID σύνδρομο. Όλα αυτά μαζί βρίσκονται στο «μικροσκόπιο» των αναλυτών του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην προσπάθειά τους να «εξηγήσουν» την κάμψη που εμφανίζουν τα στοιχεία από μεγάλα ευρωπαϊκά αλλά και αμερικανικά λιμάνια. Τα στοιχεία για το τρίτο τρίμηνο είναι χαρακτηριστικά. Το Αμβούργο κατέγραψε μείωση 4,3%, το Ρότερνταμ 4,4% και η Αμβέρσα-Zeebrugge 5%. Αντίστοιχα η τελευταία έκθεση της National Retail Federation και της Hackett Associates εκτιμά ότι οι εισαγωγές στα μεγάλα λιμάνια των ΗΠΑ μειώθηκαν περίπου 8,5% τον Οκτώβριο. Οι προβλέψεις της NRF θέλουν την πτώση της κίνησης για τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο να κυμαίνεται στο 9% καθώς η λιανική έσπευσε να προμηθευτεί νωρίτερα τα εποχικά είδη της εορταστικής περιόδου απολαμβάνοντας το εύρος του χρόνου αλλά και τις τιμές διαμετακόμισης που συνήθως αυξάνουν αυτήν την περίοδο για τις εποχικές προμήθειες. Να σημειωθεί ότι και η εικόνα από τα μεγάλα Κινεζικά λιμάνια δείχνει πτώση στις εξαγωγές αν και η εικόνα αυτή δεν είναι ξεκάθαρη λόγω των αναστατώσεων που δημιουργεί στην εφοδιαστική και στις ροές η τακτική των lockdown. Επι ευρωπαϊκού εδάφους πάντως επώνυμα στελέχη της λιμενικής «βιομηχανίας αποδίδουν την πτώση στον πληθωρισμό αλλά και στα μέτρα που ελήφθησαν κατά της Ρωσίας γεγονός που επηρέασε κατά πολύ την κίνηση από και προς τα Ρωσικά λιμάνια στην βόρεια θάλασσα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter