Τετ05152024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Βολές» κατά… λιμένων- Θέμα η αξιοποίηση του 24ώρου

0Containers stacked

Με την συντριπτική πλειοψηφία αναλυτών και υψηλόβαθμων στελεχών ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων να συγκλίνουν ότι η κρίση στην εφοδιαστική θα συνεχίσει και το 2022 η αναζήτηση ευθυνών έχει αρχίσει. Ήδη σε τοποθετήσεις τους που είδαν το φως της δημοσιότητας οι Søren Toft της MSC και Rolf Habben Jansen της Hapag-Lloyd έμμεσα πλην σαφώς επέρριψαν ευθύνες για τις καθυστερήσεις των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια, εξ αιτίας των οποίων φαίνεται να έχει «πυροδοτηθεί» ο «φαύλος κύκλος» των καθυστερήσεων που έχουν αποσυντονίσει την εφοδιαστική. Πέραν τις «διαπίστωσης» ότι καθίσταται αναγκαία η αύξηση του προσωπικού στα λιμάνια, μια άλλη πτυχή της κρίσης έρχεται να «φωτιστεί» στην παρούσα φάση. Και αυτή αφορά στους χρόνους εξυπηρέτησης της εφοδιαστικής εκτός λιμενικών χώρων με το 24ωρο να μπαίνει στο «μικροσκόπιο». Μάλιστα ο Habben Jansen σημειώνει ότι πολλοί πελάτες εξακολουθούν να δέχονται κοντέινερ μόνο σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, και όχι τη νύχτα για να επισημάνει ότι αν υπήρχε σκέψη λειτουργίας 24ώρες το 24ωρο για όλες τις ημέρες της εβδομάδας στους φορτηγατζήδες αλλά και τις αποθήκες αυτό θα δημιουργούσε ένα τεράστιο ποσό πρόσθετης χωρητικότητας που θα επιτρέψει να απαλλαγούμε από μεγάλο μέρος της συμφόρησης. Είναι προφανές ότι η συγκεκριμένη επισήμανση «αθωώνει» εν μέρει τα λιμάνια, οι λειτουργίες των οποίων δεν παύουν καθ’ όλο το 24ωρο και ανεξαρτήτως αργιών εορτών κλπ, επιρρίπτοντας ευθύνες στα χρονοδιαγράμματα εξυπηρέτησης εκτός λιμένων. Θεωρείται σίγουρο ότι η συγκεκριμένη επισήμανση θα ανοίξει ένα νέο κύκλο συζητήσεων και ενδεχομένως αντιπαραθέσεων σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής και μέχρι το «τελευταίο μίλι». Χαρακτηριστικό του προβληματισμού που υπάρχει είναι και το γεγονός ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές «ανεβαίνουν» στις προτιμήσεις των πελατών εξ αιτίας του ότι στην συγκεκριμένη επιλογή δια μεταφοράς εμπλέκονται λιγότεροι κρίκοι της εφοδιαστικής, με σαφώς λιγότερες μεταφορτώσεις, με ότι αυτό συνεπάγεται. Ωστόσο γεγονός επίσης παραμένει ότι όταν η ζήτηση είχε ανακάμψει μετά την αρχική φάση της πανδημίας, οι μεταφορείς αντιμετώπισαν προβλήματα επανατοποθέτησης εξοπλισμού, ελλείψεων χωρητικότητας και συμφόρησης λιμένων καθώς οι χώροι εναπόθεσης είχαν «φρακάρει» από τους όγκους των εμπορευματοκιβωτίων που δεν μπορούσαν να εξέλθουν. Χαρακτηριστικές οι περιπτώσεις σε Βρετανία και Γερμανία οι οποίες ακόμη και σήμερα «αναζητούν» οδηγούς φορτηγών αυτοκινήτων για να διακινήσουν εμπορευματοκιβώτια αλλά και εφοδιάσουν τις αγορές. Αναλυτές της ψηφιακής «εικόνας» των λιμένων και της εφοδιαστικής φαίνεται να συμπλέουν με τις εκτιμήσεις των ναυτιλιακών παραγόντων σημειώνοντας με νόημα ότι σε πολλές των περιπτώσεων «η κατάσταση έχει τραβήξει χειρόφρενο» εννοώντας τις οδικές μεταφορές. Να σημειωθεί ότι στην σοβούσα κρίση μεταξύ των άλλων λύσεων που εξετάζονται είναι και αυτό της περαιτέρω ψηφιοποίησης της εφοδιαστικής η οποία ωστόσο, πάντα κατά τις εκτιμήσεις των ειδικών, απέχει μακράν του τέλειου.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter